خصوصیات کنترلر دوال سنس اج

ادمین ایرانیان کنسول یکشنبه 15 آبان 1401 - 08:04
خصوصیات کنترلر دوال سنس اج
یکی از مهمترین ابزار های گیمر ها برای بازی کردن کنترلر کنسول می باشد. دسته پلی استیشن باید راحت و خوش دست باشد تا بازی کردن با لذت بیشتری همراه باشد.

در واقع اگر کنترلر کنسول بازی شما خوب و راحت نباشد، بازی کردن به شما حس و حال خوبی نخواهد داد و از بازی کردن لذت کافی را نخواهید برد. به همین دلیل دسته بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت سونی بر خلاف کمپانی مایکروسافت تغییرات زیادی را در کنترلر های نسل 8 خود به وجود آورده است تا نشان دهد برای راحتی کاربران خود هر کاری می کند. سونی با ساخت دوال سنس نشان داد هیچ ترسی از قدم گذاشتن در مسیر های جدید ندارد. در ادامه خصوصیات دوال سنس اج را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

دوال سنس

دوال سنس

خصوصیات کنترلر دوال سنس اج

اندازه و حجم دوال سنس

از نکات بسیار مهم کنترلر جدید کنسول های پلی استیشن 5 اندازه آن می باشد. به این ترتیب این دسته نسبت به نسل هشتم حجم بیشتری را قرار است اشغال کند. با یک نگاه کلی به دو دسته پلی استیشن 4 و 5 متوجه حجیم تر و بزرگتر شدن قسمت مرکزی دوال سنس در مقایسه با دوال شاک خواهیم شد. تغییر دیگر در دستگیره دسته کنسول پلی استیشن 5  می باشد. قسمت داخلی آن ها نسبت به دسته نسل هشتم ظریف تر  و بهتر طراحی شده است.

شرکت سونی انتقاداتی که به دسته نسل هشت وارد شده است را گوش کرده و تغییرات زیادی را در دوال سنس به وجود آورده است تا تسلط گیمر از قبل بیشتر شود. با مقایسه این دو کنترلر متوجه خواهیم شد که قسمت آنالوگ ها نیز کمی بالاتر آمده است. آنالوگ ها از قسمت پایینی به مرکز دوال سنس انتقال پیدا کرده اند. این تغییر احتمالا به خاطر وجود میکروفون داخل دوال سنس می باشد.

دکمه‌های Shoulder برجسته‌تر

دکمه های پرکاربرد R1 و L1 یکی از مهمترین کلید های دوال شاک در کلیه نسل ها می باشد. در دوال شاک 4 ما شاهد تغییر شکل R2 و L2 بودیم. سونی برجسته بودن دو دکمه R1 و L1 دسته های پلی استیشن خود را کاهش داد. که این موضوع از کارافتادگی و خرابی دکمه را در دراز مدت به همراه داشت. شرکت سونی اکنون با برجسته تر کردن و بزرگتر کردن این دو دکمه میخواهد علاوه بر بالا بردن تسلط گیمر ها، احتمال خرابی آن ها را نیز کاهش دهد.

حذف گودی زیرین کنترلر دوال‌شاک ۴

یکی از تغییراتی که در کنترلر کنسول پلی استیشن 5 به وجود آمده است، حذف شدن قسمت گودی زیر دسته کنسول می باشد. این گود بودن باعث شده بود تا سرعت واکنش گیمر در زمان گیم کم شود. با حذف شدن این گودی در دسته کنسول، گیمر ها با سرعت بیشتری توسط انگشتان دست خود به سراغ کلید ها خواهند رفت و در نتیجه سرعت واکنش آن ها بالا خواهد رفت. این تغییر مورد توجه  بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

حذف شدن فاصله بین دکمه‌های شولدر و تریگر کنترلر

یکی دیگر از تفاوت های کنترلر دوال سنس و دوال شاک حذف شدن فاصله بین دکمه تریگر و شولدر می باشد. این تغییر ما را یاد دسته های کلاسیک پلی استیشن می اندازد. این تغییر دسترسی شما را به دکمه های گفته شده را بالا خواهد برد و گیمر ها می توانند به خوبی از آن ها استفاده کنند. همان اندازه که گیمر ها دسترسی بیشتری به این دکمه ها خواهند داشت، بازی سازها نیز دست بازتری برای دیزاین و طراحی خواهند داشت.

 

 

دوال سنس

دوال سنس

بی‌رنگ شدن کلیه دکمه‌های دسته پلی استیشن 5

رنگ های سبز، صورتی، قرمز و آبی دکمه های کنترلر پلی استیشن قطعا یکی از خاطره انگیز ترین نماد های این کنسول ها بوده است. با توجه به دوال سنس این طور به نظر می رسد که در این کنترلر کنسول های بازی دیگر شاهد رنگ های مختلف دکمه ها نیستیم و دکمه های دسته بی رنگ شده اند. لازم به ذکر است که طراحی استاندارد کنترلر های دوال سنس دارای دکمه های بدون رنگ می باشد و ممکن است طرح های شخصی را دوباره رنگی تولید کنند. همین بدون رنگ بودن دکمه های دوال سنس آن را ساده و زیبا کرده است.

اضافه شدن روکش لاستیکی به ساختار آنالوگ‌های کنترلر

یکی دیگر از تغییرات ساختار کنترلر دوال سنس نسبت به دوال شاک اضافه شدن روکش های لاستیکی به آنالوگ های دسته می باشد. این روکش ها اصطکاکی را میان آنالوگ و انگشت ها ایجاد می کنند و از لغزیدن انگشتان و خارج شدن کاربر از جریان بازی جلوگیری خواهند کرد. این تغییر تسلط گیمر را بر روی بازی بیشتر خواهد کرد.

بیشتر شدن اصطکاک بخش زیرین کنترلر

برای بیشتر شدن کنترل کاربر بر روی بازی و همچنین کمتر شدن احتمال لغزیدن دست کاربر، کمپانی سونی قسمت زیرین کنترلر های خود را با استفاده از پلاستیک های خاص پوشانده است که مانند قسمت لاستیکی دو آنالوگ، سطح تماس بین کنترلر و دست بازیکن افزایش یافته است و تسلط گیمر نیز بیشتر می شود. 

استفاده از درگاه USB - C برای شارژ کردن باتری کنترلر

در دوال سنس از درگاه USB – C برای شارژ کردن باتری کنترلر استفاده می شود. سونی همچنان می خواهد از باتری های شارژ شونده برای دسته های خود استفاده کند. با استفاده کردن از این درگاه برای دسته های خود سرعت شارژ را افزایش داده است. در واقع سرعت شارژ در دوال سنس نسبت به دوال شاک چند برابر افزایش یافته است.

حرف آخر

به نظر می رسد کمپانی سونی طراحی ساده و جذابی را برای کنترلر های نسل جدید خود در نظر گرفته است. در واقع شرکت سونی با تغییرات ریز و مهمی که در دسته های خود اعمال کرده است، تمرکز خود را بیشتر بر روی تسلط کاربر گذاشته است. کاربرانی که با دوال سنس کار کرده اند، این موضوع را تایید کرده اند که راحتی و تسلط بیشتری نسبت به دسته های نسل های قبلی دارند.

دوال سنس

دوال سنس

 

در این بخش سعی کردیم ویژگی ها و خصوصیات مختلف کنترلر های نسل نهم یعنی دوال سنس را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد