روش های آسان اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 17 آذر 1401 - 00:35
روش های آسان اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت
اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت اصلا سخت نیست و روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. تنها یک سری جزییات مهم در نحوه اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت وجود دارد که باید به آن دقت شود.

از یاد نبرید که برای اتصال دسته بازی به کامپیوتر می بایست از سلامت دسته بازی و همینطور کامپیوتر و تبلت خود اطمینان حاصل نمایید.

اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت از طریق usb

ما در ابتدا آسانترین روش اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت را برای شما توضیح می دهیم. اتصال از طریق usb به واسطه یک سری کابل های سیمی صورت می گیرد. مراحل اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت از طریق یو اس بی بسیار آسان و کوتاه است. در ابتدا نیاز است که یک کابل یو اس بی سالم تهیه کنید. یک سر کابل می بایست به کامپیوتر وصل شود. سر دیگر کابل نیز می بایست به کنترلر متصل باشد. سپس کلید مخصوص روی کنترلر را فشار دهید تا دسته بازی روشن شود. معمولاً برای ویندوزهای 10 و 11 شناسایی دسته بازی به صورت اتوماتیک صورت می گیرد. پس از شناسایی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. برای اتصال کنترلر به تبلت نیز دقیقاً همین روش می بایست تکرار شود.

وصل کردن کنترلر به کامپیوتر

وصل کردن کنترلر به کامپیوتر

 

 

 

اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت از طریق آداپتور بی سیم

در ابتدا نیاز است که یک آداپتور بی سیم داشته باشید. برخی از کامپیوترها دارای پروتکل وایرلس مخصوص است و نیازی به دانگل جداگانه برای وصل کردن نخواهد بود. آداپتور می بایست به یک درگاه یو اس بی باز متصل شود. پس از آن کنترلر را روشن کنید و از کلید همگام سازی در کنار LB کنترلر استفاده کنید. کلید مورد نظر را فشار دهید و نگه دارید. این روند سبب می شود که چراغ روشن شود و به صورت چشمک زن در آید. در گام بعدی می بایست کلید روی کنترلر را فشار دهید. به این ترتیب دستگاه برای بازی آماده است.

آیا اتصال کنترلر به کامپیوتر از طریق بلوتوث هم صورت می گیرد؟

در بسیاری از کامپیوترهای نسل جدید و همینطور تبلت ها یک بخش به عنوان بخش رادیویی بلوتوثی داخلی وجود دارد. حال اگر برای دستگاه شما چنین بخشی وجود نداشت به راحتی می توانید از دانگل های بلوتوث یو اس بی استفاده کنید که قیمت مناسبی نیز دارند. شما همچنین می توانید یکی از آنها را برای اتصال به سیستم تهیه نمایید.

برای اینکار می بایست یک سری مراحل را طی کنید و البته که می بایست به دقت و با رعایت اولویت مراحل را اجرا نمایید. در گام اول وارد بخش تنظیمات کامپیوتر شوید و بلوتوث را روشن کنید. سپس کنترلر دستگاه را روشن نگه دارید و همینطور کلید همگام سازی را نگه دارید.چراغ مورد نظر شروع به چشمک زدن می کند. در این زمان به بخش "افزودن بلوتوث" در کامپیوتر بروید و روی آن کلیک کنید و آپشن بلوتوث را پیدا کنید. در نهایت پنجره ای به شما نمایش داده می شود. در این پنجره همه دستگاه های موجود آماده برای اتصال به سیستم لیست شده و نمایش داده می شود. در واقع به راحتی می توانید گزینه کنترلر بی سیم را مشاهده و انتخاب کنید. در گام آخر خواهید دید که سیستم با موفقیت جفت شده است و شرایط استفاده از کنترلر برای شما مهیا است.

اتصال کنترلر به کامپیوتر

اتصال کنترلر به کامپیوتر

 

نکات مهم در اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت

در صورتی که دسته بازی شما از نوع PS1 و PS2 سونی قدیمی باشد احتمالاً درگاه یو اس بی برای آن تعریف نشده است. در چنین حالتی نیاز به آداپتور دارید. بهترین پیشنهاد در چنین شرایطی استفاده از DualShock 3 است که می تواند نقش پشتیبان یو اس بی را ایفا کند و مشکل اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت برطرف شود.

در صورتی که دسته بازی شما ایکس باکس وان است به این ترتیب می توانید به سادگی با وصل کردن دسته به دستگاه و یا از طریق بلوتوث مشکل خود را برطرف سازید. همینطور اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید نیز می توانید سیستم عامل کنترلر را از طریق رایانه شخصی خود به روز رسانی کنید. این کار به سادگی صورت می گیرد و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در صورتی که قصد شما اتصال از طریق یو اس بی باشد می بایست نرم افزار مورد نظر آن را تهیه کنید. به طور کلی شما نیاز به درایو 360 Controller خواهید داشت که بتواند پشتیبانی های لازم را فراهم سازد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شما به خوبی اجرا می شود. در صورتی که دسته بازی شما از نوع سیمی 360 درجه باشد به راحتی می توانید به واسطه یک آداپتور یو اس بی دسته بازی را به دستگاه وصل کنید. پشتیبانی بی سیم از مواردی است که نیاز به دقت بالایی در اجرا دارد و باید به طور دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد. دقت کنید که برای اتصال دسته بازی ایکس باکس 360 به کامپیوتر کار دشواری در پیش نخواهید داشت.

وصل کردن کنترلر به تبلت

وصل کردن کنترلر به تبلت

 

برای دسته بازی Switch Pro  نینتندو چه باید کرد؟

 در صورتی که دسته بازی شما از نوع Switch Pro نینتندو است نیاز است که در ابتدا به واسطه بلوتوث در ویندوز اتصال صورت بگیرد و همینطور برای اجرای آن نیاز به تنظیمات Steam خواهد بود. دقت کنید که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

 

جمع بندی

قوانین اتصال کنترلر به کامپیوتر و تبلت کار دشواری نیست. تنها نکته ای که باید بدانید این است که به طور کلی این کار می بایست با دقت انجام شود. در صورتی که همه جوانب به درستی اجرا شد اما نتیجه درستی حاصل نشد نیاز است که سعی کنید موقعیت دستگاه را به شکل دیگری مورد بررسی قرار دهید. شاید قطعات داخلی دستگاه با مشکل روبرو شده باشد و این موضوع ارتباطی با نوع اتصال ندارد. دقت کنید که کامپیوترها می بایست از ویندوزهای جدید استفاده کرده باشند. همینطور نیاز است که ساختار آنها به شکل دقیق ارزیابی شود. از یاد نبرید که یکپارچگی سیستم بخش مهمی از عملکرد دستگاه محسوب می شود و باید به آن دقت شود. اتصال دسته بازی به کامپیوتر می بایست دقیق و اصولی باشد.

 

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد