معرفی کینکت ایکس باکس سری اس

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 13 تیر 1403 - 07:52
معرفی کینکت ایکس باکس سری اس
کینکت ایکس باکس سری اس چیست؟ آیا با این دستگاه ها آشنا هستید؟ در ادامه می خواهیم توضیحات مفصلی را راجع به این موضوع بیان کنیم.

کینکت ایکس باکس سری اس چیست؟ آیا شما هم قصد دارید بازی های تعاملی را تجربه کنید؟ برای انجام این کار لازم است تا دستگاهی به نام Kinect را تهیه نمایید که فناوری تشخیص جسم در محیط را دارد. این وسیله که اکنون مدل های مختلفی از آن منتشر شده اند، اولین بار در سال 2010 عرضه شد. در ادامه با ما باشید تا بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.

کینکت ایکس باکس سری اس چیست؟

کینکت ایکس باکس سری اس را می توان یکی از لوازم جانبی کنسول ایکس باکس اس دانست که به عنوان یک قطعه سخت افزاری و دستگاه ورودی به آن شناخته می شود. این وسیله برای تشخیص حرکت شما کاربرد دارد و این کار را با مجموعه ای آیتم ها اعم از حسگر حرکتی انجام می دهد. شما می توانید با کمک Motion detection، حرکت و نیز تغییر مسیر را در اشیا نسبت به محیط ردیابی کرده و این فرآیند به صورت مکانیکی و الکترونیکی صورت می گیرد.

سابقه تولید کینکت ایکس باکس سری اس را می توان به سال 2010 مرتبط دانست که در آن زمان توسط یک شرکت به نام PrimeSense تولید شد. این مجموعه در بخش سنسورهای سه بعدی کار می کرد و در سال 2013 با مبلغ 360 میلیون دلار به شرکت اپل واگذار گشت.

کینکت ایکس باکس وان به همراه استند اجزای مختلفی دارد و به صورت یک شی افقی کاملا سیاه رنگ ساخته شده است. درون آن دوربین های RGB، میکروفون، پروژکتورهای مادون قرمز و ردیاب هایی برای شناسایی عمق قرار داده شده اند که همگی با کمک یک نرم افزار، تصویری از شما ترسیم می نمایند. البته این برنامه برمبنای AI بوده و توسط مایکروسافت توسعه داده شده است.

کاربردهای دستگاه کینکت ایکس باکس سری اس

حال که به صورت اجمالی با کینکت ایکس باکس سری اس آشنا شدید، بد نیست قابلیت های آن را یکبار دیگر جداگانه بررسی کنیم که عبارتند از:

  • تجربه بازی های تعاملی: حتما شما هم بازی هایی را مشاهده کرده اید که کاراکتر آن مطابق با رفتارهای شما عمل می کند. این بازی ها که با عنوان interactive games نیز شناخته می شوند، نیاز به حسگرهای تشخیص دارند که دستگاه کینکت برای آن به کار گرفته می شود.
  • عکس گرفتن: همچنین شما می توانید از دوربین این دستگاه برای عکس گرفتن استفاده کنید.
  • تشخیص عکس العمل: دستگاه های کینکت توانایی تشخیص حرکات بلادرنگ و نیز گفتار شما را دارند. آنها می توانند به کمک هوش مصنوعی، ساختار استخوانی بدن شما را در هر لحظه تصویربرداری کنند. جالب است بدانید که این دستگاه ها قادرند حرکات را در حداکثر 6 نفر تشخیص داده که برای بازی های گروهی مناسب است.
  • رابط کاربری طبیعی یا NUI.

آشنایی با نحوه عملکرد و اجزای کینکت ایکس باکس سری اس

آشنایی با نحوه عملکرد و اجزای کینکت ایکس باکس سری اس

مزیت ‌های کینکت ایکس باکس چیست و چرا باید آن را تهیه کنیم؟

اگر قصد دارید برای تهیه لوازم جانبی ایکس باکس اقدام کنید، بدون شک کینکت گزینه مهمی خواهد بود. در این رابطه می توان یکسری مزیت ها و دلایل را بیان کرد.

اول آنکه شما می توانید به کمک این دستگاه، بازی های تعاملی را اجرا کنید. پیش نیاز چنین گیم هایی آن است که بدن و حرکات شما تشخیص داده شوند. در نتیجه اگر به بازی های تعاملی علاقمند هستید، مهم است که چنین دستگاهی را تهیه نمایید.

در کل بازی های تعاملی که با حرکت بدن همراه هستند، می توانند برای شما مفید باشند. این موضوع به ویژه برای کودکانی که در خانه منزوی هستند بسیار مفید است و می تواند تعامل میان مغز و اندام هایشان را تقویت کند.

دوم آنکه شما می توانید کیفیت تجربه بازی را بیشتر نمایید. امروزه از تکنولوژی برای نزدیک تر کردن تعامل انسان ها با گیم های مختلف استفاده می شود. از عینک های VR گرفته تا حسگرهایی که در دستان و پاهای شما وصل می شوند.

سومین مورد، تجربه بازی های گروهی است. بسته به مدلی که تهیه می کنید، این دستگاه ها می توانند حرکات 4-6 نفر را ساپورت کنند. این موضوع به ویژه برای بازی های خانوادگی بسیار مهم خواهد بود.

در نهایت یک کاربرد و مزیت مهم دیگر، ترغیب به ورزش کردن است. شما می توانید با نصب بازی های ورزشی در سبک تعاملی، به تحرک بدن خود کمک کنید.

بررسی کاربردهای کینکت ایکس باکس

بررسی کاربردهای کینکت ایکس باکس

آشنایی با نسل های جدید Kinect

بد نیست کسانی که قصد خرید کینکت ایکس باکس سری اس یا سایر مدل ها را دارند، با نسل ها و مدل های مختلف این دستگاه ها آشنا شوند. در این خصوص می توان گفت:

  • کینکت ایکس باکس 360: این محصول در سال 2010 عرضه شده و از 2 بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل می شود. اولین مدل طراحی شده با هدف سرگرمی بوده و دارای قابلیت هایی اعم از لوکال سازی منبع صوتی و نیز سرکوب سر و صدای محیط می باشد.
  • کینکت برای ویندوز: این محصول در سال 2012 ساخته شده است. دارای سخت افزارهایی برای حذف کردن نویزهای کابل و بهبود در سیستم دوربین و حسگرها می باشد. این مدل را می توان یک نسخه اصلاح شده کینکت ایکس باکس دانست.
  • کینکت برای ایکس باکس وان: مدل دوربین به کار رفته در این دستگاه از نوع Time-of-flight camera است. بدین معنا که فاصله جسم را با توجه به سرعت نور مشخص می نماید. این مدل نیز یک نسخه ارتقا یافته بوده و در انتهای سال 2013 منتشر شده است.
  • کینکت 2 برای ویندوز: این محصول در سال 2014 عرضه شده و طراحی آن مبتنی بر مدل ایکس باکس وان می باشد.
  • کینکت آژور: این دستگاه در سال 2019 عرضه شده و برای ساخت آن از نرم افزارهای هوش مصنوعی نیز استفاده شده است.

شما می توانید دستگاه های مرتبط با کینکت ایکس باکس سری اس را در بسته بندی های سبز و بنفش رنگ مشاهده کنید.

آشنایی با دیگر لوازم جانبی ایکس باکس سری اس

آشنایی با دیگر لوازم جانبی ایکس باکس سری اس

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداولی که ممکن است راجع به کینکت ایکس باکس سری اس داشته باشید عبارتند از:

  • کدام بازی ها با دستگاه کینکت در ایکس باکس اجرا می شوند؟

از جمله بازی ها در این بخش می توان به Kinect Sports Rivals، Dance Central Spotlight، Fruit Ninja Kinect 2، Shape Up، Xbox Fitness، Just Dance 2014 و غیره اشاره کرد.

  • مدل بازی ها با دستگاه کینکت چه نوعی هستند؟

همانطورکه از تایتل بازی ها مشاهده می کنید، بیشتر این گیم ها از نوع ورزشی، رقص و مبارزه ای هستند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد