ایکس باکس

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 00:33
ایکس باکس

ایکس باکس سری ایکس و اس کنسول های نسل جدید مایکروسافت

خرید ایکس باکس یکی از گزینه هایی است که گیمرها قبل از تهیه کنسول جدید دارند. نسل های مختلف ایکس باکس را می توان رقیبی برای کنسول های پلی استیشن نامید. سازندگان این کنسول های بازی تلاش می کنند با بازی های اختصاصی و سرویس های منحصر به فرد علاقه مندان به گیم را به سمت محصولات خود جذب کنند. این رقابت در نسل جدید نیز ادامه دارد.

خرید ایکس باکس سری ایکس و سری اس اگر به دنبال تجربه بازی های نسل جدید هستید، می توانند انتظارات شما را برآورده کنند. این دو کنسول با اختلاف قیمت قابل توجهی به بازار عرضه شده اند، اما بازی های جدید برای هر دوی آن ها منتشر خواهند شد. در واقع تفاوت در سرعت و عملکرد گرافیکی است. جایی که برتری با Xbox Series X است. این کنسول 500 دلاری را می توان رقیب جدی پلی استیشن 5 نامید. ویژگی هایی مانند فضای ذخیره سازی بیشتر، گرافیک بالاتر و برخورداری از درایو نوری موجب می شوند سری ایکس قیمت بالاتری نسبت به Xbox Series S داشته باشد. این اختلاف قیمت چیزی در حدود 200 دلار است که اختلاف قابل توجهی محسوب می شود.

ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس

مشخصات و ویژگی های Xbox Series X

خرید ایکس باکس سری ایکس در صورتی که به دنبال یک کنسول قدرتمند با قابلیت نصب بازی ها از طریق درایو بلوری هستید به شما توصیه می شود. اگر به یک نمایشگر 4K دسترسی دارید، این کنسول می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چرا که به راحتی از کیفیت 4K و نرخ فریم 120 پشتیبانی می کند. از نظر قطعات سخت افزاری هیچ کمبودی در این کنسول مشاهده نمی شود. در صورت بازی با کیفیت 4K امکان رسیدن به فریم 120 نیز وجود دارد. 1 ترابایت حافظه SSD در این کنسول در نظر گرفته شده است که برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می رسد. طراحی یکپارچه و جذاب کنسول با ابعاد و وزن مناسب یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. همچنین می توانید کنسول را به صورت عمودی یا افقی در محل مورد نظر قرار دهید.

ایکس باکس سری ایکس دارای پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 با فرکانس 3.8 گیگاهرتز است. از نظر گرافیکی، می توان این کنسول را قدرتمندترین کنسول نسل نهم نامید. چرا که از پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 با قدرت 12 ترافلاپس در ساخت آن استفاده شده است. 16 گیگابایت رم نیز در دستگاه به پردازش داده ها کمک می کند.

یک عدد پورت USB 3.1 Type-A در کنار درایو بلوری در جلوی دستگاه دیده می شوند. همچنین می توان به دکمه جفت سازی کنترلر بی سیم اشاره کرد. در پشت کنسول، اتصالات بیشتری مشاهده می شود. برای مثال، می توان به یک عدد پورت HDMI 2.1 در کنار دو عدد دیگر پورت USB 3.1 و پورت اترنت اشاره کرد. اما چیزی که جذاب به نظر می رسد، استفاده از اسلات توسعه مخصوص است که به کاربران اجازه می دهد برای افزایش حافظه ذخیره سازی از 1 ترابایت PCIe 4.0 SSD استفاده کنند.

عملکرد کنسول Xbox Series X

خرید ایکس باکس سری ایکس به شما اجازه می دهد عناوین اختصاصی مایکروسافت را با کیفیت فوق العاده ای اجرا کنید. علاوه بر آن ها، این کنسول می تواند بسیاری از بازی های بزرگ را با نرخ فریم ثابت و گرافیک بسیار بالا اجرا کند. زمان بارگذاری بازی ها نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است. بازی های سنگینی که برای اجرای آن ها با کیفیت بالا به یک سیستم قدرتمند نیاز است، روی این کنسول بسیار روان و با گرافیک بالا اجرا می شوند.

ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس

مشخصات و ویژگی های Xbox Series S

خرید ایکس باکس سری اس بهترین گزینه برای تجربه بازی های نسل جدید با یک بودجه نسبتا محدود است. این کنسول با طراحی کوچک و جمع و جور خود دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمندی است. اگر مشکلی برای دانلود بازی ها به صورت دیجیتالی یا از طریق سرویس گیم پس ندارید، این کنسول برای شما انتخاب مناسبی است. درایو نوری در این دستگاه وجود ندارد و بنابراین نمی توانید بازی ها را به صورت دیسکی نصب کنید.

خرید ایکس باکس سری اس به دلیل هزینه بسیار کمتری که نسبت به سری ایکس می پردازید، ارزش بالایی دارد. در این کنسول هم از پردازنده AMD Zen 2 با فرکانس 3.8 گیگاهرتز استفاده شده است. همچنین 512 گیگابایت حافظه SSD به کاربران این امکان را می دهد که از ویژگی هایی مثل زمان بارگذاری سریع و جابجایی سریع میان منوها استفاده کنند. البته این مقدار حافظه تقریبا نیمی از حافظه 1 ترابایتی سری ایکس است. خوشبختانه اسلات توسعه که به آن اشاره کردیم، در این نسخه هم وجود دارد و بنابراین کاربران می توانند از آن برای افزایش حافظه ذخیره سازی استفاده کنند.

قدرت پردازنده گرافیکی Xbox Series S چیزی معادل 4 ترافلاپس است که با توجه به قیمت آن مناسب به نظر می رسد. همچنین از 10 گیگابایت رم برای این نسخه استفاده شده است که نسبت به سری ایکس عدد کمتری محسوب می شود. خرید ایکس باکس سری اس به شما اجازه می دهد از گیمینگ با کیفیت 1440p لذت ببرید. پردازنده گرافیکی به قدرت پردازنده سری ایکس نیست، اما می تواند بازی ها را با نرخ فریم 120 اجرا کند. این کنسول هم از ویژگی های جدیدی مانند ری تریسینگ پشتیبانی می کند که خبر خوبی برای خریداران آن است. حتی اگر از تلویزیون 1080 استفاده کنید، سری اس می تواند تصاویر را با کیفیت بهتری نمایش دهد.

سری ایکس و اس

سری ایکس و اس

نکات تکمیلی

خرید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با توجه به بودجه شما می تواند یک انتخاب جذاب برای تجربه نسل جدید بازی ها باشد. هر دو دستگاه از اکسسوری های مخصوص ایکس باکس مثل کنترلر بی سیم جدید و هدست های مخصوص بازی پشتیبانی می کنند. همچنین برای شارژ آن ها می توانید از کیت مخصوص ایکس باکس استفاده کنید. اگر به دنبال کیفیت 4K هستید، با پرداخت هزینه بیشتر می توانید سری ایکس را تهیه کنید. در غیر این صورت، سری اس می تواند با امکانات و سخت افزار قابل قبول انتظارات شما را برآورده کند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد