روش های آسان افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 17 آذر 1401 - 00:40
روش های آسان افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی
روش های مختلفی برای افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی وجود دارد. در این میان یک سری روش های آسان وجود دارد که سبب می شود تا استفاده از این دستگاه ها به بهترین نحو صورت بگیرد.

استفاده از باتری قابل شارژ

یکی از روش های افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی این است که از باتری های قابل شارژ استفاده کنید. مثلاً باتری هایی قلیایی که ظرفیت بالایی دارند گزینه خوبی محسوب می شوند. از سوی دیگر باتری های نیکل متال مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. این باتری ها سازگاری زیادی با محیط زیست دارند. از سوی دیگر می توانید یک شارژر مجهز به Energizer 1 Hour به همراه 4 عدد باتری خریداری کنید. این باتری ها قابلیت شارژ دارند. در واقع زمانی که باتری های داخل کنترلر تمام شدند می توانید از یک جفت باتری آماده استفاده نمایید.

از سوی دیگر نوعی کیت باتری و شارژر وجود دارد که از باتری های لیتیوم یون به جای باتری های قلمی استفاده می کند. در این صورت استفاده از کابل های میکرو یو اس بی بهترین گزینه محسوب می شود. اتصال کابل به کنسول نیز سبب می شود که کنترلر بدون نیاز به اتصال وایرلس، شرایط اتصال به کنسول را داشته باشد. باتری لیتیوم یون می تواند برای 30 ساعت شارژ مورد استفاده قرار بگیرد. البته 4 ساعت نیز زمان نیاز است تا شارژ دوباره انجام شود. دقت کنید که این کیت شارژر را می بایست به درگاه یو اس بی وصل کنید. استفاده از شارژرهای شخص ثالث می تواند نیاز شما به یک شارژر اضافی را برطرف سازد.

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری

کاهش میزان نور چراغ کنترلر

برای افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی می توانید میزان نور چراغ کنترلر را نیز کاهش دهید. این دسته ها دارای نوار نور هستند. البته در بازی های مختلف نیز رنگشان تغییر می کند. به کمک این دستگاه ها به دوربین های پلی استیشن اجازه داده می شود که بتوانند بازیکنان را ثبت کند و ردیابی داشته باشد. خاموش کردن این نوار به طور کلی غیر ممکن است اما شرایطی فراهم است تا از منوی سریع استفاده کنید و میزان نور را کمتر کنید. به طور کلی روی دسته های بازی سه درجه نور به شما پیشنهاد داده می شود. به طور کلی دلیلی برای استفاده از دسته های پرنور نخواهد بود و این روش سبب افزایش افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی شده و در نهایت شارژ کنترل را بیشتر ذخیره سازی می کند.

روش های افزایش باتری هدست

برای افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی می بایست یک سری نکات به دقت رعایت شود. هندزفری های بلوتوثی نباید جلوی نور خورشید قرار بگیرند. حتی این موضوع در خصوص کنسول های بازی نیز مدنظر است. به طور کلی دستگاه نباید در دمای خیلی بالا نگهداری شود. دمای بالا باتری را از بین می برد.

هرگز اجازه ندهید که وضعیت شارژ باتری به صفر برسد. این کار ممکن است به قیمت خراب شدن کامل دستگاه شما تمام شود. از سوی دیگر نباید اجازه دهید که هندزفری به مدت طولانی در شارژ بماند. مدت زمان شارژ کردن باتری ها بسیار پر اهمیت است و نیاز است که دقت لازم در این راستا صورت بگیرد. باتری ها معمولاً یا از نوع لیتیوم یونی هستند و یا به صورت لیتیوم پلیمری طراحی شده اند. به طور کلی اگر از هدست و یا کنترلر بازی برای مدت طولانی استفاده نکنید در نهایت عمر مفید باتری ها بیش از دو الی سه سال نخواهد بود پس این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت کنید.  می بایست بین یک الی سه ماه اجازه دهید که شارژ هدست شما کامل خالی شده و مجدداً 100 درصد شارژ شود. دستگاه همیشه باید یک شارژ نسبی داشته باشد.

برای افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی نیاز است که به میزان ولتاژ ورودی و خروجی دقت کنید. در بسیاری از دستگاه ها از آداپتورهای تک آمپری استفاده شده است. هدست های مخصوصی نیز وجود دارند که دارای آداپتورهای 2 آمپری هستند. اگر جریان ورودی زیاد باشد به دستگاه آسیب وارد می شود.

 

بهترین روش افزایش عمر باتری

بهترین روش افزایش عمر باتری

بهترین روش افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی

یکی از روش هایی که کمک می کند تا افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی بیشتر شود کاهش دادن صدای بلندگوی کنترلر و خاموش کردن حالت لرزش است. در برخی از بازی ها برای استفاده از جلوه های صوتی و یا سرنخ دادن و همینطور پیچیدگی های صوتی از متدهای صوتی گسترده ای استفاده می شود. در واقع وجود بلندگو به عنوان یک عامل سرگرم کننده محسوب می شود. به این ترتیب می توانید به منوی دستگاه بروید و گزینه کاهش میزان صدا را انتخاب کنید. گزینه کنترل ولوم نیز از مواردی است که می بایست مدنظر قرار دهید. در این حالت می توانید عمر باتری دستگاه را بیشتر کنید. در صورتی که قصد دارید همه گزینه های مربوط به کنترلر ها را حذف کنید می توانید وارد بخش لرزش شوید و این بخش را نیز غیر فعال کنید. غیر فعال کردن این بخش سبب می شود که عمر باتری دسته بازی بیشتر شود.

 

سه نکته طلایی برای افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی

اگر از دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به بازی دارید می بایست دسته بازی یدکی داشته باشید. دقت کنید که دسته های یدکی سبب میشوند که بتوانید عمر باتری را افزایش دهید. در بهترین شرایط می توانید به شکلی عمل کنید که دستگاه پس از مدتی عملکرد درستی داشته باشد. یک موضوع مهم دیگر که باید بدانید این است که باتری دستگاه عمر مفیدی دارد و نباید انتظار داشته باشید که تا مدت های بسیار طولانی برای شما کار کند. از یاد نبرید که برای افزایش عمر باتری اگر باتری برای مدت طولانی خالی و یا بدون استفاده بماند عملاً بی مصرف می شود و دیگر نمی توان کاری کرد. بنابراین برای حفظ و افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی نیاز است که سعی کنید شرایط تعادل را رعایت کنید. از یاد نبرید که به طور کلی باتری ها هر یک از نظر ساختار شرایط مخصوص به خود دارند و می بایست نوع باتری را نیز بشناسید.

جدیدترین روش افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی این است که به زمان شارژ کردن دقت شود.

 

جدیدترین روش افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی

جدیدترین روش افزایش عمر باتری هدست و دسته بازی

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد