معرفی و بررسی انواع فرمان بازی

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 29 دی 1400 - 06:19
معرفی و بررسی انواع فرمان بازی
یکی از محبوب ترین وسایل جانبی کامپیوتر و کنسول های بازی، فرمان بازی است که برای بازی های اتومبیل رانی قابل استفاده است. استفاده از نسخه های جدید فرمان و پدال بازی، تجربه ای نزدیک به واقعیت را در حین رانندگی برای بازیکن به وجود می آورد.

فرمان بازی در کیفیت های مختلف، با امکانات متنوع و متناسب با کامپیوتر و انواع کنسول های بازی ساخته شده است.

معرفی و بررسی انواع فرمان بازی

مقدمه

یکی از مهیج ترین لوازم جانبی برای بازی ها، آن هم بازی های اتومبیل رانی، فرمان بازی محسوب می شود. فرمان و پدال بازی، از جمله لوازم جانبی بازی های کامپیوتری هستند، که با استفاده از آن می توانید تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیز را در بازی های اتومبیل رانی تجربه کنید. با افزایش کیفیت و شبیه سازی بازی های ماشینی به واقعیت و قابلیت های فراوان فرمان بازی، گیمر ها می توانند تجربه ی نزدیک تری به واقعیت داشته باشند. فرمان و پدال بازی از مجموعه پدال ها، جعبه دنده و فرمان تشکیل شده اند و به شما این امکان را می دهند که بتوانید در محیط بازی، تکنیک های مختلف رانندگی از جمله؛ دریفت، تعویض دنده و... را انجام دهید. استفاده از فرمان و پدال بازی بجای دسته باعث می شود تا شما بتوانید در محیط بازی خودروی خود را بهتر کنترل کنید. فرمان بازی حرفه ای از کیفیت ساخت خیلی خوبی برخوردار است و از امکاناتی چون؛ فرمان چرمی، دسته دنده چرمی با شاسی فلزی و پدال های فلزی با قابلیت تنظیم ارتفاع بهره می برد.

 

فرمان بازی LOGITECH مدل G923

فرمان بازی LOGITECH از کنسول بازی Playstation 4، Xbox One و کامپیوتر پشتیبانی می کند. در فرمان بازی جدید لاجیتک از سیستم جدید True Force استفاده شده است. طراحی این سیستم به گونه ای است که، با ایجاد صدای موتور و لرزش چرخ ها، حس یک ماشین سواری واقع گرایانه را از طریق فرمان به شما القا می کند. دقت این مدل فرمان و پدال 4000 بر ثانیه است و دارای پدال گاز، ترمز، کلاچ و اهرم تعویض دنده می باشد. فرمان بازی لاجیتک به وسیله ی کابل USB به کامپیوتر یا کنسول بازی متصل می شود. فرمان و پدال بازی لاجیتک دارای وزنی در حدود 2.25 کیلوگرم و زاویه ی چرخش 900 درجه می باشد.

فرمان بازی LOGITECH مدل G923

فرمان بازی Thrustmaster مدل T300 RS

فرمان و پدال بازی T300 به اندازه ی فرمان واقعی خودرو ساخته شده و از کیفیت و حساسیت بالایی برخوردار است، به نحوی که به هنگام تصادف شدید، لرزش آن به طور کامل به بازیکن منتقل می شود. این فرمان با کامپیوتر و کنسول بازی Playstation 4 نیز سازگار است و وزنی در حدود 3 کیلوگرم دارد. این مدل فرمان بازی دارای پدال گاز، ترمز، کلاچ و زاویه ی چرخش 1080 درجه می باشد.

فرمان بازی Thrustmaster مدل T300 RS

فرمان بازی Thrustmaster TX مدل Racing Wheel Leather Edition

فرمان و پدال بازی Thrustmaster TX با کامپیوتر و کنسول Xbox One کاملاً سازگار است و از سرعت عملکرد بالا، کیفیت ساخت مناسب و امکاناتی چون؛ پدال گاز، ترمز، کلاچ و اهرم تعویض دنده بهره می برد. فرمان بازی TX Racing با چرم مرغوب دور دوزی شده است و پدال های آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند. ارگونومی این مدل فرمان و پدال بازی منطبق با فیزیک بدن انسان طراحی شده تا کاربر به هنگام بازی احساس راحتی کند.

 فرمان بازی Thrustmaster TX مدل Racing Wheel Leather Edition

فرمان بازی Logitech G29 مدلDriving Force Racing Wheel

فرمان بازی G29 از کامپیوتر و Playstation 4 پشتیبانی می کند. در بالای فرمان و پدال از چراغ LED رنگی استفاده شده است که جذابیت آن را چند برابر می کند. چراغ LED، زمان مناسب برای تعویض دنده را به کاربر نشان می دهد. فرمان و پدال بازی G29 با 900 درجه زاویه چرخش، 8 کیلوگرم وزن و امکاناتی چون؛ پدال گاز، ترمز، کلاچ و اهرم تعویض دنده بهترین فرمان بازی ps4  موجود می باشد.

 فرمان بازی Logitech G29 مدلDriving Force Racing Wheel

فرمان بازیLogitech G920 مدل Driving Force

فرمان بازی G920 صرفاً برای کنسول Xbox ساخته شده است. ارگونومی این فرمان سازگاری فراوانی با فیزیک بدن انسان دارد. این مدل فرمان و پدال بازی بسیار نرم و قدرتمند است، از اینرو انتخاب مناسبی برای دارندگان کامپیوتر و Xbox باشد.

فرمان بازیLogitech G920 مدل Driving Force

فرمان بازی Thrustmaster TMX مدل ForceFeedback RacingWheel

این مدل فرمان بازی نیز بصورت اختصاصی برای کنسول بازی Xbox ساخته شده و ارزانتر از نسخه های هم رده می باشد. وزن این فرمان و پدال بازی در حدود 1 کیلوگرم است و ارگونومی آن، منطبق با فیزیک بدن انسان ساخته شده است.

فرمان بازی Thrustmaster TMX مدل ForceFeedback RacingWheel

 فرمان بازی Thrustmaster T150 مدل Force Feedback Wheel

فرمان بازی T150 با کنسول Playstation 4 سازگار است. این فرمان با وزنی در حدود 1 کیلوگرم و زاویه چرخش 900 درجه وبهره مندی از امکاناتی چون؛ پدال گاز و ترمز و اهرم تعویض دنده، به صرفه ترین فرمان بازی ps4 موجود است. این فرمان و پدال در دو نسخه Standard و FERRARI عرضه شده است.

 فرمان بازی Thrustmaster T150 مدل Force Feedback Wheel

فرمان بازی PXN مدل V3ii

فرمان V3ii می تواند به کامپیوتر و تمام کنسول های بازی متصل شود. این فرمان بازی، دارای پدال گاز، ترمز، کلاچ و یک جعبه دنده است. این مدل فرمان و پدال بازی دارای قطری برابر 26 سانتی متر و زاویه چرخش 180 درجه است و ارگونومی آن بسیار راحت و منطبق با فیزیک بدن انسان ساخته شده است.

 فرمان بازی PXN مدل V3ii

فرمان بازی Doyo مدل R270 7 in 1

فرمان بازی R270 تمام ویژگی های یک فرمان خوب با قیمت مناسب را داراست. این فرمان قابلیت چرخش تا 270 درجه را دارد و با کامپیوتر و تمام کنسول های بازی سازگاری دارد. شما می توانید زاویه چرخش فرمان بازی و حساسیت پدال ها را شخصی سازی کنید.

فرمان بازی Doyo مدل R270 7 in 1

فرمان بازی Thrustmaster T300RS مدل GT Edition Racing Wheel And Pedal

فرمان T300RS قابلیت جدا شدن از پایه اصلی را دارا می باشد. این مدل فرمان بازی با قطری معادل 28 سانتی متر از 13 کلید که قابلیت شخصی سازی دارند، گیم پدی دارای 4 جهت و 2 عدد کلید بر روی پایه ی اصلی بهره می برد. این امکانات به کاربر امکان می دهد تا تجربه ی جدیدی از یک مسابقه ماشین سواری به دست آورد.

در ساختار فرمان و پدال بازی T300RS از پدال نسخه GT استفاده شده است. این مدل دارای پدال گاز، ترمز و کلاچ با ساختار فلزی می باشد و دارای ویژگی Conical Rubber Brake Mod و سیستم مقاومت Progressive Resistance می باشد. با استفاده از این سیستم، هرچه پدال ترمز را بیشتر فشار دهید، ترمز شدید تری را تجربه می کنید.

فرمان بازی Thrustmaster T300RS مدل GT Edition Racing Wheel And Pedal

جمع بندی

هر ساله طیف وسیعی از گجت ها در زمینه ی بازی، روانه ی بازار می شوند. فرمان بازی یکی از محبوبترین لوازم جانبی می باشد که در هر بار به روز رسانی، قابلیت شبیه سازی شرایط واقعی در آن بهبود می یابد. این امر، تجربه ای نزدیک به واقعیت را برای گیمر ها به وجود می آورد. اگر شما بطور همزمان از یک فرمان بازی ps5 حرفه ای به همراه هدست واقعیت مجازی استفاده کنید، به جرأت میتوان گفت که تفکیک واقعیت از بازی سخت می شود. شما می توانید با بهره گیری از اطلاعات ذکر شده در بالا فرمان و پدال بازی مورد نظر خود را تهیه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد