آشنایی با بازی فورزا

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 11 تیر 1403 - 13:12
آشنایی با بازی فورزا
بازی فورزا یکی از بهترین گیم های سرگرم کننده xbox و ویندوز می باشد که در ادامه این مطلب به صورت اجمالی به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.

بازی فورزا یک سری جذاب، ماشینی و مسابقه ای است که تاکنون میلیون ها گیمر آن را تجربه کرده اند. در این مقاله می خواهیم به معرفی کامل این بازی سرگرم کننده بپردازیم و شما را با نسخه های مختلف آن و نیز نکاتی که وجود دارند، بیشتر آشنا کنیم.

بازی فورزا چیست؟

اگر به بازی های مسابقه ای علاقمند هستید، می خواهیم یکی از جذاب تری گیم ها را در این سبک به شما معرفی کنیم. البته ممکن است قبلا هم نام آن را شنیده باشید. فورتزا یا فورزا که در زبان ایتالیایی به معنای "نیرو" است، یک بازی شبیه سازی و مسابقه ای در سبک ماشین رانی می باشد. این بازی به صورت انحصاری در ایکس باکس گیم استودیوز ساخته شد و اکنون برای سایر پلتفرم ها اعم از مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، xbox 360 و حتی نسخه های موبایل هم در دسترس است.

بازی فورزا اولین بار با نام Forza Motorsport در سال 2005 عرضه شده و آخرین نسخه آن نیز مربوط به Forza Motorsport در سال 2023 می باشد. قابل ذکر است که فرنچایز این بازی در 2 دسته تقسیم می گردد که عبارتند از:

  • Forza Motorsport که محصول بخش آمریکایی تیم توسعه دهنده آن است. در این قسمت شاهد آن هستیم که بازی بیشتر بر فیزیک و تقلید از عملکرد ماشین های مسابقه ای در دنیای حقیقی تکیه می کند.
  • Forza Horizon که محصول بخش بریتانیایی تیم توسعه دهنده آن است. این سری با در نظر گرفتن سبک واقعی در حد محدود، بیشتر بر ایجاد یک بازی ویدئویی مسابقه ای و جذاب تمرکز می کند. مسابقات این بازی در جهانی باز هستند که بازیکنان می توانند آزادانه در آن حضور داشته باشند.

شاید بتوان مهم ترین دلایل محبوب شدن سری بازی فورزا را گرافیک خیره کننده آن به همراه گیم پلی متفاوت و سریع دانست. در نتیجه توانست طیف خاصی از گیمرها را که به این سبک علاقه داشتند به خود جذب کند. در ادامه با ما همراه باشید تا لیست نسخه های مختلف بازی Forza را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با بازی فورزا

آشنایی با بازی فورزا

معرفی تمام نسخه های بازی Forza تاکنون

برای آنکه بتوانید با بازی فورزا آشنا شوید، می خواهیم به معرفی تمام نسخه های مختلف این سری بازی بپردازیم. ابتدا انواع نسخه های بازی فورزا در بخش Motorsport را معرفی می کنیم که عبارتند از:

نسخه های بازی فورزا در Motorsport

  • Forza Motorsport: این مورد در سال 2005 عرضه شد و اولین بازی به صورت مشترک توسط تیم های توسعه دهنده آن است. فیچرهای مختلفی در این بازی قرار داده شده اند که اساس تنظیمات نسخه های بعدی هستند. از جمله می توان به اثرات آسیب بر عملکرد ماشین، امکان تنظیم ماشین و خرید ارتقا، عملکردهای جانبی کمکی اشاره کرد.
  • Forza Motorsport 2: این نسخه 2 سال بعد منتشر شد و دارای 349 اتومبیل می باشد. پشتیبانی از فناوری لمسی اولین بار در این نسخه نمایش داده شد. همچنین شما می توانید امکان سفارشی سازی بیشتری داشته باشید.
  • Forza Motorsport 3: در نسخه 3 از این بازی که شاهد ارائه آن در سال 2009 بودیم، بیش از 400 خودرو وجود داشتند. برای پلیر های کم تجربه، شما می توانید از قابلیت های کمکی بیشتری در این نسخه استفاده کنید.

از دیگر بازی های ارائه شده در این بخش همچنین می توان به Forza Motorsport 4 در سال 2011، Forza Motorsport 5 در سال 2013، Forza Motorsport 6 در سال 2015، Forza Motorsport 7 در سال 2017 و Forza Motorsport در سال 2023 اشاره کرد.

نسخه های بازی فورزا در Horizon

همچنین در بخش Horizon نیز می توان 7 نسخه را معرفی نمود که عبارتند از:

  • Forza Horizon: این بازی در سال 2012 ارائه شده است و داستان آن حول یک جشنواره در ایالت کلرادو آمریکا می باشد. شما می توانید ویژگی های دیگری را در این نسخه، متفاوت از سری Motorsport مشاهده کنید. از جمله می توان به فیزیک واقع گرایانه، گرافیک با کیفیت بالا، تنوع ماشین ها و غیره اشاره کرد.
  • Forza Horizon 2: در نسخه 2 این بازی که در سال 2014 عرضه شده، شما می توانید محیط بازی را در جنوب فرانسه و شمال ایتالیا مشاهده کنید. مپ های بازی تا 3 برابر بزرگتر بوده و سیستم آب و هوایی پویا به آن اضافه شده است.
  • فورزا هورایزن 3: این نسخه در سال 2016 عرضه شد و می توانید آن را در ویندوز 10 نیز نصب کنید. بازی در کشور استرالیا در جریان می باشد و شما به عنوان میزبان جشنواره هستید. در این نسخه شاهد متنوع شدن آواتارها و لیست ماشین ها هستیم.

از دیگر ورژن های این بازی همچنین می توان به Forza Horizon 4 در سال 2018 و نیز Forza Horizon 5 در سال 2021، اسپین آف Forza Street در سال 2019 الی 2022 و Forza Customs در سال 2023 اشاره کرد.

معرفی نسخه های مختلف بازی فورزا تاکنون

معرفی نسخه های مختلف بازی فورزا تاکنون

نکات مهم برای بازی فورزا

برخی از نکاتی که لازم است در خصوص بازی فورزا بدانید به شرح زیر هستند:

  • با توجه به جلوه ها و گرافیک بازی، لازم است برای دانلود بازی فورزا در نسخه های مختلف، حجم اینترنت بالایی را صرف کنید. همچنین توصیه می شود برای نصب نسخه های مختلف، حتما از گرافیک و سیستم نسبتا قوی استفاده نمایید.
  • اگر سیستم ذغالی دارید، بهترین بازی های فورزا برای شما همان نسخه های قدیمی منتشر شده در سال های 2015 به قبل هستند.
  • یکی از بهترین نسخه های این بازی، فورزا موتور اسپرت 6 است که قطعا چالش ها و مود های متنوعی دارد. شما می توانید سبک بازی های مختلفی را در آن تجربه کنید که عبارتند از مسابقات تک ‌نفره، چند نفره، حالت تحمل، کارخانه و نیز چالش های رویدادهای فصلی.
  • همانطور که در متن قبل گفتیم، شما می توانید حالت بازی آنلاین را نیز در سری Forza Horizon داشته باشید. برای تعامل بیشتر با سایر بازیکنان، کافیست به سیستم Horizon Life بپیوندید.

نمونه تصویر گیم پلی بازی فورزا

نمونه تصویر گیم پلی بازی فورزا

پرسش های متداول کاربران

برخی از سوالات پرتکرار شما کاربران در خصوص بازی فورزا عبارتند از:

  • بازی های رقیب فورزا چیست؟

از جمله بازی های رقیب این گیم می توان به Gran Turismo اشاره کرد.

  • آخرین نسخه بازی فورزا چیست؟

آخرین ورژن ارائه شده این بازی، Forza Horizon 5 می باشد که حجم فایل بسته نصبی آن در حدود 80 گیگابایت است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد