بررسی و معرفی جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 1 اسفند 1401 - 19:05
بررسی و معرفی جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ
بررسی و معرفی جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ
نینتندو سوییچ OLED به عنوان جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ شناخته می شود و قابلیت و امکانات ویژه ای را ارائه می دهد.

شاید این محصول مشابه نینتندو سوییچ پرو نباشد، اما ویژگی ها و قابلیت های آن می تواند اکثر کاربران را راضی نگه دارد. پیش از اینکه از جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ رونمایی شود، شایعات متعددی پیرامون آن مطرح می شد و کنجکاوی بیشتری را برای علاقه مندان صنعت گیمینگ ایجاد می کرد. هنگامی که نینتندو سوییچ OLED عرضه شد، این موضوع به چشم مخاطبان آمد که اگر چه این محصول بروز شده نسخه های قبلی است، اما قابلیت های آن بسیار به نینتندو سوییچ پرو نزدیک خواهد بود. در ادامه به بررسی جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ پرداخته و ویژگی ها و قابلیت های آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

 

جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ

جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ

 

ویژگی های جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ

کنترلر

کنسول نینتندو سوییچ OLED به عنوان یک کنسول هیبریدی شناخته می شود که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، می توان آن را به عنوان یک کنسول ثابت مورد استفاده قرار داد. این کنسول را می توان به نمایشگر تلویزیون متصل نموده و بدین شیوه نیز از آن بهره مند شد. کنترلر این کنسول تحت عنوان Joy-Con طراحی شده است و در دو طرف صفحه نمایش این کنسول قرار گرفته است. این کنترلر، با کنترلر نسخه قبلی این کنسول تفاوت محسوسی ندارد.

 

صفحه نمایشگر

شاید بتوان مهمترین تغییر کنسول نینتندو سوییچ اولد را به صفحه نمایشگر این محصول نسبت داد. این کنسول به یک صفحه نمایش ۷ اینچی OLED مجهز شده است که جذابیت این کنسول را به طرز چشمگیری افزایش داده است. نینتندو سوییچ استاندارد صفحه نمایشی با ابعاد ۶.۲ اینچ دارد و این کنسول از صفحه نمایش نسخه استاندارد نینتندو بزرگ تر است. رزولوشن این صفحه نمایش p۷۲۰ است و می تواند تمامی بازی ها را با کیفیت مناسب اجرا نماید. همچنین بازی های جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ در حالت داک، با رزولوشن p۱۰۸۰ قابل اجرا خواهند بود. بدین ترتیب، این نسخه از کنسول های نینتندو، بر خلاف شایعاتی که مطرح شده بود، از رزولوشن 4K بی بهره مانده است.

نینتندو سوییچ OLED

نینتندو سوییچ OLED

 

سخت افزار

در شایعاتی که پیش از رونمایی این محصول مطرح شده بود، این موضوع پیش بینی می شد که نینتندو سوییچ OLED به رام و پردازنده ای جدید مجهز شود. اما این موضوع نیز محقق نشده و این کنسول سخت افزاری مشابه نسخه استاندارد نینتندو سوییچ دارد. بدین ترتیب، نینتندو سوییچ اولد از پردازنده Custom Nvidia Tegra X1 برای اجرای بازی های استفاده می کند که در نسخه قبلی نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. حافظه داخلی این محصول دارای ظرفیت ۶۴ گیگابایت است و به واسطه آن می توان به راحتی بازی ها را اجرا نمود. البته فضای ذخیره سازی این کنسول قابل ارتقا بوده و در صورت نیاز می توان ظرفیت آن را افزایش داد.

اسپیکر هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است، کیفیت صدای بسیار بالایی داشته و می تواند انتظارات کاربران را برطرف نماید. همچنین در جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ کیفیت ضبط صدا به طرز چشمگیری بهبود پیدا کرده است.

 

کنسول نینتندو سوییچ OLED چه تفاوتی با نسخه استاندارد دارد؟

اولین نکته ای که می توان به عنوان تفاوت جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ و نینتندو سوییچ استاندارد در نظر گرفت، طراحی داک این محصول است. در این کنسول داک مجددا مورد طراحی قرار گرفته است و بدین ترتیب تفاوت زیادی با نسخه قبلی دارد. در طراحی جدید، لبه های داک این محصول به شکل گرد طراحی شده است و زیبایی بیشتری را برای این کنسول به ارمغان آورده است. داک این کنسول به پورت LAN مجهز شده است و بدین ترتیب، گیمر ها می توانند به واسطه این کنسول از تجربه بازی های آنلاین نیز بهره مند شوند. همچنین داک این محصول، از نینتندو سوییچ استاندارد نیز پشتیبانی می کند. به همین دلیل، شرکت نینتندو قصد دارد تا این داک را به صورت مجزا نیز عرضه نماید تا کاربران کنسول نینتندو سوییچ استاندارد نیز بتوانند با تهیه آن، از امکانات خوبی بهره مند شوند.

 

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

 

جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ به شکلی طراحی شده است که پایه پنل اصلی آن قابل تنظیم است. بدین ترتیب، کاربران این کنسول می توانند به هر شکلی که تمایل دارند این پایه را تنظیم نمایند. علاوه بر این، همان طور که در مشخصات این محصول مطرح شد، حافظه این محصول به ۶۴ گیگابایت ارتقا پیدا کرده است. این ظرفیت دو برابر ظرفیتی است که در نسخه استاندارد کنسول نینتندو سوییچ شاهد آن بودیم. همچنین در جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ، می توان بازی ها را به صورت دیجیتالی دانلود نموده و مورد استفاده قرار داد.

 

این کنسول با چه ضعف هایی روبرو خواهد بود؟

با اینکه جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ طراحی جدیدی داشته و از امکاناتی بیش از نسخه استاندارد، تولید و عرضه شده است، اما همچنان کمبود هایی در این کنسول دیده می شود. برای مثال، انتظار می رفت که این کنسول بازی با استفاده از پردازنده و رام بالاتر و متفاوت تر از نسخه استاندارد عرضه شود. همچنین شایعاتی که پیش از عرضه عمومی این محصول مطرح شده بود، ویژگی های متفاوتی را نسبت به آنچه عرضه شد مطرح کردند. اغلب گیمر ها و کارشناسان صنعت گیمینگ انتظار داشتند که این کنسول به نمایشگری با رزولوشن 4K و فناوری DLSS مجهز شود. اما کنسولی که عرضه شد، تفاوتی بسیار اندک با نسخه استاندارد داشت و در اکثر جنبه ها، رشد قابل انتظار را نداشت.

پس می توانیم این کنسول را نسخه ای ارتقا یافته از نینتندو سوییچ استاندارد بدانیم که در برابر تغییرات جزئی، ۵۰ دلار افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت در برابر تغییرات بسیار اندک، بسیار خبر ساز شد و حاشیه های زیادی را در فضای مجازی به وجود آورد. به شکلی که برخی از کاربران این کنسول را شروع شکست شرکت نینتندو در زمینه گیمینگ می دانند. با این حال، اگر چه این کنسول به عنوان جدید ترین کنسول نینتندو سوییچ نتوانست گیمر ها را شگفت زده کند، اما قابلیت های آن می تواند برای اغلب گیمر های تجربه ای قابل قبول را ایجاد نماید.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد