برترین انواع کمپانی بازی سازی جهان را بشناسید

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 11:25
برترین انواع کمپانی بازی سازی جهان را بشناسید
کمپانی بازی سازی در دنیای گیمینگ انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها مجموعه های بسیار به یادماندنی و جذابی را برای طرفداران خود عرضه کرده اند.

کمپانی بازی سازی بسیار زیادی در دنیای گیمینگ وجود دارد که بعضی از آنها، شناخته شده تر و محبوب تر و بعضی دیگر خاطره ساز تر هستند. اینکه یک کمپانی بازی سازی بتواند یک بازی موفق را بسازد. همچنین این کمپانی بتواند در نسخه‌های متعدد موفقیت خود را تکرار کند، نیازمند یک تیم خلاق و همچنین پشتیبانی بسیار قوی در ابعاد گوناگون در دنیا گیمینگ می‌باشد.

کمپانی های بسیار زیادی در تاریخ بازی‌های ویدیویی وجود داشتند که امروزه دیگر نامی از آنها شنیده نمی شود. در عین حال یکسری کمپانی بازی سازی نیز هستند که از ابتدای ورود خود به دنیای گیمینگ سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده‌اند. همچنین این کمپانی ها تا به امروز نیز موفقیت های روزافزون داشته اند. اینکه بخواهیم یک لیست از معروف ترین و برترین کمپانی های بازی سازی را ارائه کنیم کار بسیار سختی است. ما در این مقاله قصد داریم با رعایت عدالت لیستی از برترین انواع کمپانی بازی سازی معتبر جهان را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید:

کمپانی بازی سازی بتسدا (Bethesda)

این کمپانی یکی از زیر شاخه های کمپانی معتبر مایکروسافت به حساب می آید. اگر شما جزو طرفداران بازی Fallout باشید قطعاً این کمپانی را می شناسید. این کمپانی از سال ۲۰۰۲ بیشتر به عنوان یک ناشر در دنیای گیمینگ شناخته می‌شد. البته بعد از عرضه بازی The Elder Scrolls III: Morrowind می توان آن را در لیست برترین کمپانی های بازی سازی جهان قرار داد. بازی هایی که توسط این کمپانی بازی سازی عرضه شده تعداد زیادی ندارد، ولی کیفیت و طرفداران آنها بسیار زیاد است.

 

کمپانی بازی سازی بتسدا (Bethesda)

کمپانی کونامی (Konami)

در دنیای بازی‌های رایانه‌ای کمتر کسی است که نام کمپانی بازی سازی کونامی را نشنیده باشد. قطعاً اگر شما طرفدار بازی فوتبال و PES باشید بارها لوگوی این کمپانی را دیده‌اید. پرطرفدارترین محصول ساخته شده توسط کمپانی کونامی بازی فوتبال PES می باشد. از نسل‌های نخستین کنسول‌های بازی مانند پلی استیشن وان، شاهد ارائه انواع مختلف بازی‌ها توسط کمپانی بازی سازی کونامی بودیم که هر یک از آن‌ها، طرفداران بسیار زیادی داشت. از جمله پرطرفدارترین بازی‌های ارائه شده توسط این کمپانی می‌توان به سری Metal Gear، بازی Contra، کالکشن سایلنت هیل (Silent Hill) و همچنین مجموعه پرطرفدار فوتبال PES اشاره کرد. البته در سال‌های اخیر کمپانی بازی سازی کونامی فروغ گذشته خود را نداشته و در بسیاری از موارد، گوی رقابت را به حریفان خود باخته است. به عنوان مثال امروزه بازی FIFA طرفداران بسیار بیشتری نسبت به فوتبال PES دارد.

کمپانی یوبیسافت (Ubisoft)

یکی دیگر از انواع معروف ترین کمپانی بازی سازی بسیار مطرح در دنیای گیمینگ که طبق آمار در سال ۲۰۱۹ میلادی چیزی در حدود نیم میلیارد دلار، درآمد داشته یوبیسافت نام دارد. این کمپانی به عنوان دومین کمپانی معتبر در حوزه گیمینگ در قاره اروپا به حساب می آید. از جمله پر طرفدار‌ترین مجموعه های ارائه شده توسط آن می توان به سری Assassin’s Creed، Watch Dogs و Far cry اشاره کرد. این کمپانی همچنین دارای چندین استودیوی بازی سازی به عنوان زیر مجموعه می باشد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. کمتر کسی است که سری جذاب اساسین کرید و همچنین شاهزاده ایرانی را بازی نکرده باشد و با آن ها خاطره نداشته باشد. این مجموعه‌های موفق حاصل تلاش مهندسان و ناشران کمپانی مطرح یوبیسافت می باشد.

کمپانی راک استار (RockStar)

راک استار یک کمپانی بازی سازی پیشرو در زمینه ارائه بازی های آنلاین می باشد. محبوب ترین سری بازی ارائه شده توسط کمپانی راکستار GTA است که باعث شده تا افراد بیشتری وارد دنیای گیمینگ شوند. کالکشن بازی های GTA یک دنیای آزاد می باشد که کاربر امکان انجام تقریبا هر کاری در این دنیا را دارد. نظیر بازی های جی تی ای را در دنیای گیمینگ، کمتر شاهد بودیم و با کمی اغراق می‌توانیم بگوییم که هیچ مشابهی برای آن نمی توانیم پیدا کنیم. این بازی ها یک سبک زندگی را به تصویر می کشند که خط داستانی بسیار جذابی نیز دارد. از دیگر مجموعه های معروف ارائه شده توسط کمپانی راک استار می توان به سری جذاب Red Dead Redemption اشاره کرد.

 

کمپانی راک استار (RockStar)

شرکت بازی سازی معتبرِ ناتی داگ (Naughty Dog)

ناتی داگ به عنوان محبوبترین و در عین حال خاص ترین کمپانی بازی سازیِ زیر مجموعه سونی به حساب می‌آید. این کمپانی یک تیم خلاق و هنرمند هستند که آثاری به یادماندنی را برای کاربران به ارمغان آورده اند. هر زمان که یک نسل جدید کنسول بازی توسط پلی استیشن به بازار عرضه می‌شد، ناتی داگ به عنوان یک مکمل بازی‌های جدیدی را برای آن کنسول عرضه می‌کرد. بدین صورت کمپانی سونی می توانست به خوبی گوی سبقت را از رقبا بدزدد. از جمله محبوب ترین آثار ارائه شده توسط کمپانی ناتی داگ می‌توان به سری جذاب The Last of Us، کالکشن Uncharted و همچنین بازی‌های محبوب و پرطرفدار Crash اشاره کرد.

زمانی که به تولیدات کمپانی ناتی داگ نگاهی می اندازیم نبوغ و نوآوری در آنها کاملاً به چشم می آید. به عنوان مثال کالکشن جذاب The Last of Us در دو نسخه ارائه شده که نسخه دوم آن توانست به عنوان بازی سال لقب بگیرد. همچنین نسخه اول این سری توانست بیش از دویست جایزه در جشنواره های مختلف دریافت کند.

کمپانی بازی سازی Electronic Arts

اگر شما طرفدار بازی های ورزشی باشید قطعاً محصولات کمپانی بازی سازی الکترونیک آرتز نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. از جمله محبوب ترین بازی‌های ارائه شده توسط این کمپانی سری محبوب بازی های فیفا میباشد. این کمپانی برای اکثر رشته های ورزشی، بازیهای بسیار جذابی ارائه کرده است. ولی پرطرفدارترین آنها همان مجموعه بازی های محبوب فیفا می باشد که در حال حاضر تقریباً رقیبی ندارد. این کمپانی همچنین یک سری بازی‌های هیجان انگیز و شوتر به صورت آنلاین را نیز عرضه می‌کند که از جمله معروف ترین آنها، ایپکس لجندز (Apex Legends) نام دارد. از دیگر تولیدات محبوب این کمپانی می توان به سری کالکشن Star Wars اشاره کرد.

کمپانی بازی سازی Electronic Arts

 

کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)

کمتر کسی در دنیای گیمینگ وجود دارد که سری محبوب کالاف دیوتی را بازی نکرده باشد. هر کدام از نسخه بازی های کالاف دیوتی طرفداران خاص خود را داشته و همچنین سری بازی های آنلاین آن نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. این سری محبوب توسط شرکت معتبر اکتیویژن عرضه می گردد. این شرکت به تازگی توسط مایکروسافت به صورت کامل خریداری شده است که این موضوع می‌تواند، خبر بسیار خوشی برای طرفداران کنسول بازی ایکس باکس باشد. از دیگر سری بازی های محبوب ارائه شده توسط این کمپانی می‌توان به بازی‌های استراتژیک World of Warcraft و همچنین بازی OverWatch اشاره کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد