جدید ترین تغییرات در کنسول بازی پلی استیشن 5

ادمین ایرانیان کنسول یکشنبه 15 آبان 1401 - 07:48
جدید ترین تغییرات در کنسول بازی پلی استیشن 5
کنسول بازی پلی استیشن 5 از زمان عرضه تا به امروز چند آپدیت دریافت کرده است. اکثر گیمر ها می خواهند بدانند که پس از به روز رسانی چه تغییراتی در کنسول بازی آن ها به وجود خواهد آمد.

آپدیت جدید کنسول بازی پلی استیشن 5 تغییرات و پیشرفت های زیادی را برای کنسول به همراه داشته است. برخی از تغییرات پس از به روز رسانی کاملا مشخص هستند اما برخی دیگر ممکن است مورد توجه قرار نگیرند. در ادامه می خواهیم جدیدترین تغییرات و ویژگی های جدید کنسول بازی پلی استیشن 5 را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

جدید ترین تغییرات در کنسول بازی پلی استیشن 5

در جدیدترین به روز رسانی کنسول پلی استیشن 5 تغییرات زیادی صورت گرفته است. این تغییرات عبارتند از :

حافظه اکسترنال داخلی SSD

در حال حاضر شما پس از به روز رسانی کنسول بازی پلی استیشن 5 می توانید فضای ذخیره سازی SSD دستگاه خود را افزایش دهید. SSD دارای ظرفیت 825 گیگابایتی می باشد که امروزه به سرعت پر می شود. اگر  M.2 SSD سازگار با کنسول های بازی را بخرید، می توانید آن را در کنسول بازی پلی استیشن 5 نصب نمایید و حافظه خود را افزایش دهید.

پشتیبانی از صدای سه‌ بعدی در کنسول بازی Ps5

یکی دیگر از تغییرات مهم Ps5 مربوط به صداهای 3 بعدی می باشد. تا قبل از این تغییرات موتور صدای سه بعدی سونی تنها توسط هدفون های مخصوص قابل استفاده بوده است. شما بعد از انجام به روز رسانی کنسول بازی خود می توانید از این آپشن در اسپیکر های تلویزیون نیز استفاده نمایید. این ویژگی جذاب به صورت پیش فرض خاموش می باشد. شما باید وارد تنظیمات قسمت Sound شوید و در ادامه به قسمت Audio Output بروید. حالا Enable 3D Audio را برای بلندگوهای تلویزیون فعال نمایید. در ادامه صفحه را پایین بکشید و به قسمت Measure Room Acoustics for 3D Audio بروید. بعد از انجام دادن این دستورالعمل ها می توانید از صداهای سه بعدی بر روی تلویزیون خود لذت ببرید.

سفارشی‌ سازی مرکز کنترل پیشرفته در Ps5

شما پس از فشردن دکمه Ps در کنسول بازی خود، مرکز کنترل دستگاه را مشاهده خواهید کرد. این منو موارد زیادی را به شما نشان خواهد داد. شما در این قسمت می توانید انتخاب کنید که وقتی منو بالا می باشد، با فشار دادن Option کدام گزینه ها ظاهر شوند.

بهبود در Game Base کنسول بازی پلی استیشن 5

همانطور که گفتیم پس از فشردن دکمه Ps، منوی مرکز کنترل باز می شود. یکی از گزینه های مرکز کنترل کنسول بازی پلی استیشن 5، Game Base است. در این قسمت جایی برای لیست Parties و Friends قرار داده شده است. با این به روزرسانی شما می توانید پیام های قسمت Party را مشاهده نمایید و همچنین پیام های جدید خود را از قسمت Game Base بسازید. این یک صرفه جویی در زمان محسوب می شود که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

بازی‌های پلی‌ استیشن ۴ و پلی‌ استیشن ۵

اگر در هر دو نسخه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 یک بازی را داشته باشید، تشخیص اینکه کدام بازی در حال اجرا می باشد بسیار مشکل و گیج کننده است. پس از به روزرسانی شما می توانید بر روی آیکون های بازی مشاهده کنید که کدام نسخه در حال اجرا است.

ویژگی Trophy Tracke

یکی از ویژگی های جدید Ps5 پس از بروزرسانی قابلیت Trophy Tracke می باشد. شما می توانید از طریق مرکز کنترل تا 5 جام و تروفی هر بازی را پیم نمایید. با این کار دسترسی شما به تروفی هایی که می خواهید باز کنید راحت تر خواهد بود.

 

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

فهرست جام‌ها به صورت عمودی در Ps5

در این به روزرسانی بیست عمود تروفی بازگردانده شده است. برای مشاهده تروفی هایی مانند ردیف کارت ها این لیست از سمت بالا به پایین نمایش داده خواهد شد. به این صورت اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.

کنترل‌های جدید برای Screen Reader

اگر شما از گزینه Screen Reader در کنسول بازی پلی استیشن 5 خود استفاده می کنید، این آپدیت ورودی های خوبی را به این عملکرد افزوده است. با فعال کردن Screen Reader، شما می توانید PS + Triangle را بفشارید تا هرچیزی که گفته شده را متوقف کنید. همچنین شما می توانید R1 و PS را فشار دهید. در این حالت Screen Reader هر قسمت که در حال خواندن آن بودید را تکرار خواهد کرد.

گزینه‌ جدید برای PS Now

در حال حاضر کاربران کنسول بازی پلی استیشن 5 می توانند در زمان پخش بازی از بین وضوح تصویر ۱۰۸۰p یا ۷۲۰p یکی را انتخاب کنند. همچنین یک تست اتصال اجرا شده است. این تست به شما کمک می کند تا با استفاده از پهنای باند و PS Now خود نهایت استفاده را از ویژگی ها ببرید.

پیشرفت‌های تروفی

قبل از به روزرسانی کنسول بازی پلی استیشن 5، اگر در منوی اصلی کنسول بودید و بازی مد نظر خود را هایلایت می کردید، کادر پیشرفت تروفی در قسمت پایینی صفحه ظاهر می شد. در این قسمت درصد تمام شدن کار و همچنین تعداد تروفی هایی که تا این لحظه به دست آورده اید به شما گفته میشد. این قسمت بعد از به روزرسانی تغییر کرده است. این کادر به شما علاوه بر اطلاعات قبلی تفکیک تروفی های نقره، طلا و برنزی که به دست آورده اید را نشان خواهد داد. این تغییر بسیار کوچک است اما برای شکارچیان تروفی بسیار مفید می باشد.

فونت‌های جدید

هنگامی که در Ps5 اسکرین شات میگیرید، شما می توانید پیش از به اشتراک گذاری، آن را به خوبی تزیین نمایید. پس از به روزرسانی فونت های زیادی اضافه می شود و شما می توانید تصاویر گرفته شده را بیشتر از پیش جذاب و زیبا کنید.

مشاهده ویدیوها از اعلان های Ps5

هنگامی که اعلانی از شخصی که فیلمی به اشتراک گذاشته است دریافت می کنید، پس از فشردن دکمه PS می توانید مستقیما از همان اعلان کلیپ مربوط را تماشا نمایید.

 

 

 

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

در این بخش سعی کردیم تغییرات مهم کنسول بازی پلی استیشن 5 را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید.

 

 

 

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد