چندین اصطلاح صنعت گیم را بشناسید

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 17 آذر 1401 - 00:26
چندین اصطلاح صنعت گیم را بشناسید
اصطلاح صنعت گیم به ما کمک می کند یک گیمر حرفه ای شویم. هرچه بیشتر بتوانیم زبان یک بازی را متوجه شویم قطعاً لذت بیشتری از آن خواهیم بود. اصطلاح صنعت گیم معمولاً پرتکرار هستند و این موضوع سبب می شود که شرایط خوبی ایجاد شود.

مهمترین اصطلاح صنعت گیم

از آنجایی که اصطلاح صنعت گیم بسیار گسترده هستند سعی ما بر این است که برخی از موارد پر تکرار را مورد بررسی قرار دهیم. این موارد معمولاً زیاد استفاده می شوند.

Animator: انیماتورها از مهمترین اصطلاح صنعت گیم محسوب می شوند. انیماتورها در واقع یک سری هنرمندان هستند که به کاراکترها و موجوداتی که در بازی فعالیت می کنند جان می بخشند. حرکت کاراکترهای بازی مربوط به Animator ها خواهد بود. بنابراین شنیدن واژه انیماتور دقیقاً یک اصطلاح رایج در دنیای گیم محسوب می شود.

اصطلاحات دنیای بازی

اصطلاحات دنیای بازی

AAA: تریپل A بازی هایی هستند که معمولاً به واسطه شرکت های بسیار بزرگ مثل یوبیسافت طراحی و عرضه می شوند. برای ساخت و انتشار این بازی ها نیاز به بودجه های زیادی است. همینطور از تیم های گرافیکی گسترده ای نیز برای طراحی این بازی ها استفاده می شود. این بازی ها معمولاً سطح گرافیک بالایی دارند و از نظر قیمت و شهرت نیز در رتبه بالا قرار می گیرند.

ADDS: این واژه یکی از مهمترین اصطلاح صنعت گیم محسوب می شود معمولاً به حریف های اضافی و فرعی اشاره دارد. این حریف ها در زمان مبارزه بازی به شما حمله می کنند. در واقع نوعی حریف های اضافه محسوب می شوند که باید بسیار مراقب آنها باشید.

Camping: این واژه در اصطلاح صنعت گیم معروف به کمپ کردن است. در واقع شما به عنوان یک کاراکتر بازی در نقشه بازی نخواهید بود. کمپ کردن سبب می شود که جای بنشینید و منتظر دشمن باشید. کسانی که در بازی این نقش را بر عهده دارند کمپر نامیده می شوند. این اصطلاح در بازی های شوتر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و البته که یک نقشه مهم در زمان حیاتی محسوب می شود.

 

 

مشهورترین اصطلاح صنعت گیم

Cheese: زمانی که شما از یک تکنیک بسیار ساده و پیش پا افتاده و به اصطلاح سطح پایین برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید از واژه Cheese استفاده می شود. مثلاً یک حرکت تکراری داشته باشید و یا به نوبه خود برای مبارزه با دشمن ساده ترین روش را انتخاب کنید.

Clan: کلن ها گروه های هستند که به نوعی همبازی محسوب می شوند. البته نام این گروه ها توسط خودتان انتخاب می شود. در اصطلاح صنعت گیم کلن ها معمولاً به سیستم های گروهی اشاره می کنند که نقش مهمی در برد و باخت بازی دارند.

DLC: بسته های دانلودی که با عنوان دی ال سی در دنیای اصطلاح صنعت گیم شناخته می شوند شامل یک سری بسته های الحاقی و محتوای اضافی است که می توانید برای بازی خود دانلود کنید و به آنها اضافه نمایید. دی ال سی ها شامل یک سری نقشه ها و آیتم ها هستند. این بسته ها معمولاً فروشی هستند.

Cooldown: اگر بخواهیم واژه کول داون را در لیست اصطلاح صنعت گیم معنا کنیم شاید نیاز به توضیحات زیادی باشد. بررسی ها نشان می دهد این واژه در بخش های مختلف استفاده می شود. در واقع معانی مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود. اما به طور کلی کول داون به یک مدت زمان مشخص اشاره می کند. حال مثلاً شما از یک آپشن یا قدرتی استفاده می کنید و پس از اتمام قدرت باید زمانی را صبر کنید تا دوباره به شما قدرت داده شود. یا از سوی دیگر گاه دیده می شود که بازی را ترک می کنید و می بایست مدت زمانی صبر کنید تا به شما اجازه ورود مجدد داده شود. اینطور به نظر می رسد که کول داون نوعی جریمه در بازی محسوب می شود.

اصطلاح صنعت گیم

اصطلاح صنعت گیم

اصطلاحات صنعت گیم که حتماً باید بدانید!

Crafting: کرفتینگ مربوط به یک سری آیتم های مختلف در بازی محسوب می شود. در واقع شما می توانید به واسطه یک سری سلاح های خاص در بازی کرافت بسازید. در بازی هایی که نقش آفرینی گسترده ای در آن دیده می شود کرافتینگ از موارد مهم محسوب می شود.

Glitc: گلیچ ها همان باگ یا خطا در بازی محسوب می شوند. در واقع یک سری اختلالات مربوط به کدهای بازی هستند. گلیچ ها در نهایت منجر به گیر کردن کاراکتر شما در دیوار می شود. و یا شاهد یک سری تصاویر عجیب و غریب و همینطور رفتار های خاص در مسائل بصری بازی خواهید شد. حتی گاه دیده می شود که بازی برای همیشه از کار می افتد. این موضوع به نوبه خود بسیار پر اهمیت است و باید مدنظر قرار بگیرد.

Grinding: Grinding به معنای تکراری دوباره یک کار در اصطلاح صنعت گیم خواهد بود. در واقع یک کار مدام تکرار می شود تا به یک نتیجه خاص منجر شود. مثلاً در یک بازی بارها و بارها مبارزه می کنید تا به آپگرید بیشتری برسید. Grinding از رایج ترین اصطلاح صنعت گیم محسوب می شود به طوری که در بسیاری از بازی ها از آن استفاده می شود.

 

Hitscan: Hitscan به طور کلی اصطلاحی است که برای سلاح های داخل بازی استفاده می شود. در واقع سلاح هایی که به محض استفاده و شلیک به هدف برخورد می کند. این سلاح ها در نهایت سبب دمیج شدن هدف می شود. در بازی های تیر و کمان از اصطلاح Hitscan بسیار استفاده می شود و به جذابیت صوتی بازی می افزاید.

اصطلاحات بازی

اصطلاحات بازی

بیشتر بدانید!

برای بررسی اصطلاح صنعت گیم یک سری واژه های دیگر اعم از HP و HUD شنیده می شود. HP در واقع نشان دهنده این است که کاراکتر شما چقدر از جانش مانده است. مثلاً اگر مقدار این متغیر صفر شود در واقع کاراکتر شما از بین رفته است. در مورد HUD باید گفت که بیشترین اشاره به المان های گرافیکی بازی شما دارد. به هر حال در بازی ها یک سری المان ها نشان دهنده میزان پول، جان و یا نقشه های کوچک هستند. این المان ها بیشتر مربوط به بخش های بالا و پایین صفحه می شوند. دقت کنید که اصطلاح KD نیز وود دارد که به تعداد مرگ بالا در بازی اشاره دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد