جدید ترین مانیتور های گیمینگ

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 5 آبان 1401 - 22:35
جدید ترین مانیتور های گیمینگ
مانیتور ها یکی از اجزای مهم هر بازی محسوب می شوند زیرا در حین بازی شما مدام به آن نگاه خواهید کرد. در واقع خرید یک مانیتور گیمینگ که کیفیت بالایی داشته باشد، می تواند یک سرمایه گذاری برای شما باشد.

یک مانیتور گیمینگ خوب و با کیفیت می تواند قدرت سخت افزاری رایانه شخصی شما را به خوبی نمایش دهد و با توجه به این نکته مهم، خرید مانیتور خوب برای گیمر ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مانیتور های گیمینگ باید به گونه ای باشند که بتوانند مکمل خوبی برای کارت گرافیک باشند. اگر شما یک مانیتور سطح پایین را خریداری نمایید، کارت گرافیک شما نمی تواند توانایی خود را به خوبی نشان دهد و کیفیت تصویر به وضوح پایین خواهد آمد. هر کدام از مانیتور ها دارای نقاط ضعف و قوتی هستند و شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید مانیتور مد نظر خود کنید. در ادامه می خواهیم بهترین و جدیدترین مانیتور های گیمینگ را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

بهترین مانیتور های گیمینگ

مانیتور Alienware ۳۴ QD-OLED (AW3423DW)

صفحه نمایش مانیتور گیمینگ Alienware 34 اینچی و همچنین از نوع پنل QD می باشد. رزولوشن این مانیتور ۳۴۴۰ x ۱۴۴۰ است. زمان پاسخگویی در این مانیتور یک دهم میلی ثانیه و نرخ تازه سازی صفحه آن 175 هرتز می باشد. وزن این مانیتور 15.26 پوند و همچنین فناوری نرخ نوسازی آن G-Sync Ultimate می باشد. OLED  در فرمت فوق عریض خود بر روی این مانیتور گیمینگ تعبیه شده است. مانیتور Alienware  یکی از معدود مانیتور های بازی می باشد که امتیاز بسیار درخشانی را دریافت کرده است. دل پنل OLED را در صفحه نمایش میخکوب می کند و برای بازی های کامپیوتری شخصی بسیار عالی می باشد. درست است که این مانیتور کامل نیست اما از هر مانیتور مبتنی بر ال سی دی بهتر است و استفاده از این مانیتور گیمینگ یک هیجان واقعی را به کاربر خود می دهد.

مانیتور گیمینگ

مانیتور های گیمینگ

نقاط قوت: از جمله نقاط قوت این مانیتور گیمینگ می توان به کنتراست و رنگ های عالی، پاسخ پیکسلی فوق العاده و قابلیت HDR واقعی اشاره نمود.

نقاط ضعف: از جمله نقاط ضعف این مانیتور می توان به این اشاره کرد که  HDMI 2.1 ندارد و همچنین یک پنل همه منظوره عالی نمی باشد.

         

مانیتور گیمینگ، ال جی 27GN950-B

صفحه نمایش این مانیتور دارای اندازه 27 اینچی و نوع پنل آن IPSA نانو می باشد. نسبت ابعاد در این مانیتور گیمینگ 16:9 است. رزولوشن ال جی 27GN950-B برابر با ۳۸۴۰ x ۲۱۶۰ می باشد و همچنین زمان پاسخگویی آن یک میلی ثانیه است. این مانیتور گیمینگ نرخ تازه سازی 144 هرتزی دارد. وزن این ماینتور معادل 16.9 و همچنین دارای فناوری نرخ نوسازی که سازگار با G-Sync، FreeSync Premium می باشد.

بازی کردن با این مانیتور ۴K تجربه ای بسیار عالی محسوب می شود زیرا زمان پاسخگویی در این مانیتور گیمینگ با سرعت بسیار بالا می باشد. برای رسیدن به نرخ فریم عالی با وضوح بسیار بالا به مقدار زیادی رندر نیاز خواهید داشت. اما اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک بالا مانند RTX۳۰۸۰ و یا RX۶۸۰۰ XT هستید این رویا می تواند به حقیقت تبدیل شود.

مانیتور گیمینگ

مانیتور های گیمینگ

نقاط قوت: 1. رنگ های زنده و روشن   2. G-Sync/FreeSync سازگار می باشد.    3. زمان پاسخگویی بسیار خوب برای مانیتور ۴K

 نقاط ضعف: 1. حالت sRGB بیش از حد اشباع است.

مانیتور گیمینگ گیگابایت G۲۷Q

صفحه نمایش این مانیتور گیمینگ 27 اینچی و نوع پنل آن IPSA می باشد. این مانیتور دارای نسبت ابعاد 16:9 است. رزولوشن تصویر در این مانیتور ۲۵۶۰ x ۱۴۴۰ و همچنین زمان پاسخگویی در آن یک میلی ثانیه می باشد. این مانیتور با کیفیت با نرخ تازه سازی 144 هرتزی و همچنین وزن 20.9 پوندی یکی از بهترین مانیتور ها در حوزه گیمینگ می باشد. فناوری نرخ نوسازی در این مانیتور FreeSync Premium است.

این مانیتور گیمینگ به شما ثابت می کند که برای نمایشگر IPS ۱۴۴۰p عالی می باشد و نیازی به هزینه های اضافی ندارد. مانیتور G۲۷Q ویژگی های زیادی دارد که مورد توجه افراد قرار گرفته است اما مهمترین ویژگی در این مانیتور رنگ های غنی و همچنین گیم پلی عالی می باشد که ارائه می کند. این مانیتور 27 اینچی مسطح که طراحی آن بسیار ساده می باشد ولی جزو بهترین مانیتور های گیمینگ قرار دارد. پنل آی پی اس این مانیتور بسیار زیبا با رنگ 8 بیتی و همچنین با پوشش ۹۲٪ DCI-P3 می باشد . قابلیت HDR را نیز دارا می باشد.

مانیتور گیمینگ

مانیتور های گیمینگ

 

 

 

         

نقاط قوت: 1. کیفیت عکس بسیار عالی    2. عملکرد بسیار عالی در بازی               

نقاط ضعف: تنها مجهز به DisplayPort1.2  می باشد.

مانیتور مخصوص بازی دل S2722DGM

صفحه نمایش این مانیتور 27 اینچی از نوع VA می باشد. نسبت تصویر در این مانیتور گیمینگ 16:9 و همچنین رزولوشن در این مانیتور   2560×1440 است. زمان پاسخگویی مانیتور S2722DGM یک میلی ثانیه و همچنین نرخ تازه سازی تصویر در این مانیتور 165 هرتز می باشد. وزن این مانیتور دل 9.4 پوند است که با فناوری جدید نرخ تازه سازی FreeSync Premium به بازار عرضه شده است.

 مانیتور گیمینگ مدل Dell S2722DGM یک مانیتور کلاسیک 27 اینچی است که با صفحه نمایش بسیار عالی خود وضوح 2560 در 1440 را به نمایش می گذارد. در این صفحه نمایش جزئیات بسیار دقیق، وضوح بسیار مناسب به نمایش گذاشته می شود. در مورد سرعت این مانیتور نسبت به دیگر مانیتور های گیمینگ قدرتمند کمی لنگ می زند اما در مورد کیفیت تصاویر با توجه به اینکه مانیتور S2722DGM دارای یک پنل SDR می باشد، از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. کنتراست در این مانیتور دل بسیار قوی می باشد به همین دلیل بازی هایی که از اچ دی آر پشتیبانی می کنند، در حالت اس دی آر احساس نمی شود.

مانیتور گیمینگ

مانیتور های گیمینگ

نقاط قوت: از جمله نقاط قوت این مانیتور گیمینگ می توان به ترکیب عالی ۱۴۴۰p و 165Hz، کنتراست بسیار قوی از پنل    VAو مقرون به صرفه بودن برای پنل بازی اشاره نمود.

نقاط ضعف: نقاط ضعف این مانیتور این است که از HDR پشتیبانی نمی کند و همچنین سرعت پاسخ دهی در آن کمی ضعیف می باشد.

         

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد