بررس جزئیات فنی و عکس ایکس باکس

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 13 تیر 1403 - 08:00
بررس جزئیات فنی و عکس ایکس باکس
عکس ایکس باکس و مشخصات فنی هرکدام از این دستگاه ها چگونه است؟ در ادامه این مطلب راجع به این موضوع بیشتر صحبت می کنیم.

آیا با عکس ایکس باکس و جزئیات فنی این سری کنسول ها آشنا هستید؟ در این مقاله می خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم. ابتدا با انواع مدل های ایکس باکس آشنا شده و سپس تصاویری از آن را مشاهده خواهید کرد. طراحی های هرکدام را بررسی می کنیم و به سراغ مشخصات فنی آنها می رویم.

آشنایی با ایکس باکس

ایکس باکس چیست؟ یکی از سری دستگاه های سرگرم کننده از برند مایکروسافت است که می توانید با آن انواع بازی ها را تجربه کنید. خرید ایکس باکس می تواند به شما کمک کند تا به بیش از 980 تایتل گیم مختلف دسترسی داشته باشید. این سری تولیدات مایکروسافت از سال 2001 شروع شده و آخرین نسخه آن مربوط به نسل چهارم این کنسول می باشد. سری ایکس باکس ایکس و ایکس باکس اس جدیدترین محصولات این کمپانی هستند.

با توجه به عکس ایکس باکس و مدل هایی که ممکن است در بازار مشاهده کرده باشید، می توان 5 نوع از این کنسول را معرفی کرد که عبارتند از:

  • دستگاه اصلی ایکس باکس: این مدل پس از متوقف شدن سری Atari Jaguar ارائه شد و در پاسخ به انتشار PS2 از برند سونی تولید گشت. هرچند در آن زمان نام های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده بود مثلا Windows Entertainment Project یا Direct X Box، اما در نهایت عبارت "Xbox" روی آن قرار داده شد.
  • ایکس باکس 360: دومین نسل این کنسول مایکروسافتی است که در سال 2005 عرضه گشت. برعکس ایکس باکس، توانست فروش خوبی (در حدود +86 میلیون) را ثبت کند. توجه کنید که در سال 1395 تولید این دستگاه متوقف شده و از سال گذشته نیز دیگر بازی جدیدی برای آن عرضه نمی شود. جالب است بدانید که پرفروش ترین بازی این کنسول، Kinect Adventures و Grand Theft Auto V می باشد که در حدود 23-24 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.
  • ایکس باکس وان: در سومین مورد می توان به Xbox one اشاره نمود که در نوامبر سال 2013 عرضه شده و 58 میلیون از آن به فروش رفته است. رقیب اصلی این کنسول، PS4 و نینتندو است. شما می توانید امکان گرفتن عکس ایکس باکس از درون بازی ها با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را داشته باشید. قابل ذکر است که شما می توانید از این سری به بعد بازی های ایکس باکس را در ویندوز 10 و 11 نیز تجربه کنید.
  • ایکس باکس سری ایکس و اس: امروزه تصویر ایکس باکس با این دو مدل شناخته می شود. این سری در سال 2020 منتشر شده و هردو جایگزین نسل پیش خود هستند. فرق میان ایکس باکس ایکس و اس آن است که در نسخه X، مشخصات سخت افزاری قدرتمند با امکان پشتیبانی از 4K قرار داده شده که این مورد در نسخه اس نیست. با این حال هردو از نظر مشخصات نرم افزاری یکسان هستند.

معرفی ایکس باکس

معرفی ایکس باکس

عکس و تصویر ایکس باکس

با مطالبی که در بخش قبل راجع به جزئیات ایکس باکس ها بیان کردیم، حال می خواهیم در ادامه تصویری از هر 4 نسل را ارائه کنیم. توجه به این تصاویر می توانند به شما کمک کنند تا بهتر با این کنسول ها آشنا شوید.

همانطور که از تصاویر مشاهده می کنید، سری ایکس باکس سال 2001 دیزاین خاصی نسبت به محصولات آن دوره داشته است که توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. طبق عکس ایکس باکس 1، دسته این کنسول صرفا با سیم عرضه شده است.

با توجه به عکس ایکس باکس در نسل بعدی یعنی XBOX 360، شاهد آن هستیم که دیزاین فانتزی تر گردید. این استراتژی کاملا برخلاف کنسول های سونی بوده که در نسل PS3 و PS4، طراحی سالید و بدون برجستگی را ارائه دادند. شاید این ترفند برای جلب نظر کاربران در نظر گرفته شده باشد که قطعا می تواند تا حدی هزینه تولید را بیشتر کند. از این سری به بعد شاهد آن هستیم که مایکروسافت کنترلرهای بدون سیم را نیز ارائه می کند.

در نسل بعدی یعنی Xbox one، دیزاین به مدل یکنواخت تر تغییر کرده است. شما می توانید یک دریچه هوا را در این سری مدل به بعد مشاهده کنید. در کل دیزاین بسیار ساده تر از نسخه های قبلی می باشد.

در نهایت به سری Xbox  اس و ایکس می رسیم که فرم و دیزاین آن حالت محجوب و مینیمالی دارد. شما باید آن را در حالت ایستاده و عمودی استفاده کنید. فن قدرتمندی در قسمت بالا وجود دارد و در جلو نیز ورودی دیسک بلوری قرار گرفته است. این سری با توجه به گفته سازنده، همانند Xbox one بی صدا می باشد.

بررسی عکس و تصویر ایکس باکس

بررسی عکس و تصویر ایکس باکس

بررسی جزئیات فنی ایکس باکس

حال که تاحدودی عکس ایکس باکس و طراحی آن را با یکدیگر بررسی و مقایسه کردیم، نوبت آن است تا راجع به جزئیات فنی هر 4 کنسول صحبت کنیم. در این خصوص می توان گفت:

  • در کل سری ایکس باکس ایکس قدرتمندترین و بهترین مدل برای خرید ایکس باکس است که می توانید در بین کنسول های مایکروسافت بیابید. از جمله مشخصات این دستگاه می توان به حافظه رم 16 گیگ و 1 ترابایت حافظه SSD به همراه پشتیبانی از رزولوشن 8کی و نرخ فریم حداکثر 120 اشاره کرد.
  • اگر نیاز به گزینه ای مدرن اما اقتصادی دارید، مثلا به رزولوشن 1440P با همان نرخ فریم 120 قانع می شوید، این محصول مناسب شما است. این دستگاه 10 گیگ رم، 512 گیگ حافظه داخلی و بدون درایو نوری می باشد.
  • در سری Xbox one شما می توانید 2 مدل را مشاهده کنید. اولی ایکس است که قدرتمندترین کنسول نسل هشتمی می باشد. دومی اس که نسخه ای ارزان تر و جمع و جور تر است. هردو دارای 1 ترابایت هارد HDD و درایو نوری هستند. وزن مدل ایکس حدودا 1 کیلوگرم سنگین تر می باشد. همچنین حافظه 12 گیگی آن 4 گیگ نسبت به نسخه اس بیشتر است. حداکثر رزولوشن پشتیبانی Xbox one X فورکی و نسخه S، فول اچ دی می باشد.

آشنایی با ویژگی های فنی ایکس باکس ها

آشنایی با ویژگی های فنی ایکس باکس ها

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداول شما کاربران راجع به عکس ایکس باکس و جزئیات فنی آن عبارتند از:

  • در آنباکس ایکس باکس چه وسایلی وجود دارند؟

شارژر، کابل ها، خود دستگاه و دسته بازی.

  • آیا کنسول های بازی سری ایکس باکس وان از دسته بدون کابل پشتیبانی می کنند؟

بله؛ همه نسخه های Xbox series X این قابلیت را ساپورت می کنند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد