مشخصات کلیدی پی اس فایو که باید به آن توجه کنید

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 23:53
مشخصات کلیدی پی اس فایو که باید به آن توجه کنید
پی اس فایو جدید ترین کنسول کمپانی سونی است که قابلیت ها و امکاناتی جذاب را برای گیمر ها به ارمغان آورده است. اگر شما نیز به بازی های ویدیویی علاقه مند باشید، احتمالا این فکر به ذهنتان خطور کرده است که برای خرید این کنسول اقدام کنید.

در اصل، پی اس فایو در بین کنسول های خانگی به عنوان پرچمدار شناخته می شود. باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که برای کنسول بازی Ps5 نیز مانند کنسول های عرضه شده توسط کمپانی های دیگر، با مشخصات مختلفی عرضه می شود. بر همین اساس، ضروری است تا پیش از اقدام برای خرید این کنسول از مشخصات آن آگاه بوده و با آگاهی کامل، برای خرید کنسول مورد نظر خود اقدام نمایید. در همین راستا به بررسی مهمترین مشخصات و نکاتی می پردازیم که برای خرید پی اس فایو لازم است آن ها را مدنظر قرار دهید.

پی اس فایو

پی اس فایو

 

 

توجه به ویژگی های نرم افزاری

یکی از نکات مهمی که در اغلب اوقات مورد توجه گیمر ها قرار می گیرد، ویژگی های نرم افزاری منحصر به فرد کنسول بازی است. معمولا کمپانی های سازنده بازی های ویدیویی بازی های اختصاصی را برای کنسول های بازی طراحی و تولید می کنند. اغلب اجرای این بازی ها بر روی سایر کنسول های بازی امکان پذیر نخواهد بود. همین موضوع سبب ترغیب کاربران و گیمر ها به خرید کنسول می شود تا از تجارب جدیدی در این زمینه برخوردار شوند. در سال اول عرضه این کنسول بازی های انحصاری زیادی طراحی و تولید نشد و این موضوع دلایل متعددی داشت. در حال حاضر بازی های در حال توسعه و انحصاری این کنسول افزایش پیدا کرده و به تعداد آن ها افزوده می شود. بر همین اساس، اگر تجربه استفاده از بازی های انحصاری این کنسول برایتان اهمیت دارد، ویژگی های نرم افزاری آن می تواند شما را اغنا کند.

 

دیجیتال یا استاندارد؟

کنسول بازی پی اس فایو در دو نسخه دیجیتال و استاندارد عرضه شده است که تفاوتی اندک را برای این دو به ارمغان آورده است. نسخه استاندارد Ps5 به دیسک درایو مجهز بوده و قادر است بازی های این کنسول را با استفاده از دیسک های بلوری فیزیکی اجرا نماید. در این وضعیت نیازی نیست تا حجم زیادی را برای دانلود بازی های این کنسول مصرف نمایید. از طرفی، نسخه دیجیتال به شکلی طراحی و تولید شده است که فاقد دیسک درایو بوده و برای نصب بازی ها، می بایست فایل مربوط به آن ها را دانلود نمایید. البته عدم استفاده از دیسک درایو در این کنسول موجب شده است که حجم آن نسبت به نسخه استاندارد کمتر باشد. همچنین به همین واسطه هیچ شیاری بر روی بدنه آن وجود ندارد. پس توجه داشته باشید که قصد دارید به چه صورت بازی های Ps5 را نصب نمایید.

پی اس فایو دیجیتال و استاندارد

پی اس فایو دیجیتال و استاندارد

 

ریجن های مختلف پی اس فایو

کمپانی سونی نیز مانند سایر کمپانی های فعال در بازار کالای دیجیتال محصولات خود را مطابق ویژگی های بازار هدف، بسته بندی و عرضه می کنند. این موضوع در مورد پی اس فایو نیز صدق می کند. به همین جهت، کمپانی سونی برای عرضه کنسول Ps5 همانند سایر نسخه های کنسول های خود، از بسته بندی های متفاوتی استفاده می کند. این تفاوت بیانگر این است که کمپانی سونی محتویات بسته بندی پی اس فایو نظیر دفترچه راهنما و نوشته های موجود بر روی بسته را متناسب با منطقه مورد نظر، شخصی سازی می کند. البته به دلیل عدم حضور نمایندگی رسمی این کمپانی در کشور ما، ریجنی مخصوص به ایران در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل، برای خرید کنسول پی اس فایو می باید یکی از ریجن هایی که در کشور ما در دسترس است را تهیه نمایید.

کنسول بازی پی اس فایو به صورت کلی دارای سه ریجن است به به شرح زیر می باشند:

  • ریجن ۱(ایالات متحده امریکا)
  • ریجن ۲( اروپا و خاورمیانه)
  • ریجن۳( آسیای شرقی)

ریجن پی اس فایو

ریجن پی اس فایو

حال این سوال پیش می آید که ریجن های مختلف کنسول پی اس فایو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ به طور قاطع می توان گفت که در تمام بسته بندی هایی که برای ریجن های مختلف توسط کمپانی سونی در نظر گرفته شده است، نوع دستگاه یکسان خواهد بود. این امر طبیعی خواهد بود که یک دستگاه با ویژگی ثابت برای مناطق مختلف با بسته بندی مطابق زبان و فرهنگ آن کشور عرضه شود. شاید این سوال در این زمینه مطرح گردد که تفاوت قیمت این ریجن ها به چه عاملی مربوط می شود؟ در این زمینه نیز می توان گفت که به دلیل تفاوت هزینه حمل و نقل کنسول بازی Ps5 به مناطق مختلف، قیمت آن در ریجن های مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

مدال های مختلف پی اس فایو

کاربرانی که برای خرید پی اس فایو اقدام کرده اند، اکثرا با این شرایط روبرو شده اند که با مراجعه به فروشگاه، گزینه های متعددی پیش پای آن ها قرار داده می شود. در این موارد اغلب فروشندگان این مطلب را مطرح می کنند که نسخه های متعددی از Ps5 را در اختیار دارند که ساخته کشور های متفاوتی است. لازم به ذکر است که این نکته از اساس غلط بوده و تمامی خطوط تولید و مونتاژ کنسول های بازی سونی در کشور چین واقع شده اند. به همین جهت لازم است در این زمینه دقت نموده و از سودجویی احتمالی جلوگیری نمایید.

به صورت کلی کمپانی سنی برای تولید پی اس فایو از چند خط تولید استفاده می کند که هر کدام از آن ها از شماره سریال های متفاوتی استفاده می کنند. همین موضوع سبب شده است که برخی از افراد کم اطلاع یا سودجو این اختلاف کلی شماره سریال ها را به تفاوت کشور سازنده یا مونتاژ کننده نسبت دهند. در واقع این شماره سریال ها نشان دهنده خط تولید دستگاه بوده و تمامی خطوط تولید در کشور چین فعال هستند. بدین ترتیب، شماره سریال چیزی نیست که بخواهید بر اساس اعداد و ارقام آن برای خرید اقدام کنید. تمامی این دستگاه ها به واسطه قطعات مشابه و به شیوه ای مشابه تولید می گردند.

در نهایت توصیه می شود برای خرید کنسول بازی پی اس فایو به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه نموده و از افراد متخصص کمک بگیرید تا با اطلاعات غلط و یا سودجویانه مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد