بررسی و خرید بازی

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 21 مهر 1400 - 14:05
بررسی و خرید بازی
پیش درآمدی بر بازی های رایانه ای

خوشبختانه از زمان معرفی اولین کنسول ها، تا الان که شاهد پرفروش ترین کنسول های زمانه هستیم،

همیشه پشتیبانی شرکت ها و سازندگان، در تولید و عرضه بازی های رایانه ای، بالا بوده و شاهد انتشار بهترین تا بدترین بازی های سال و حتی تاریخ بوده ایم. این روز ها که بحث رقابت و مقایسه ی کنسول ها داغ است، بگذارید باهم نیم نگاهی داشته باشیم از بازی هایی که منتشر شده و یا در آینده ای نزدیک عرضه خواهند شد که در این مقاله به بررسی، مقایسه و خرید بازی های خواهیم پرداخت.

بررسی و خرید بازی

تاثیر خرید بازی های رایانه ای بر زندگی

بازی های رایانه ای همیشه شاهد خیل عظیمی از مخاطبین، از سنین کودک و نوجوان، تا افراد میانسال و سالمند بوده است. در مبحث روانشناسی و روان شناختی، قبل از عصر طلایی دیجیتال، خرید بازی های رایانه ای را محصولات غیر فرهنگی و مضر برای سلامت ذهنی و فکری فرزندان قلمداد می کردند. درست است که بازی های رایانه ای می توانند آموزنده یا بد آموز باشد، اما معمولا قبل از عرضه بازی ها، سازمان نظام رده بندی سنی ESRB اقدام به بررسی آثار کرده تا عناوین مخرب و نامناسب برای گروه های سنی را بررسی کنند. در نهایت اگر اثری مناسب برای رده سنی کودکان و نوجوانان نباشد، آن را در فاکتور این محصول ثبت می کند تا خانواده ها بدانند با چه محصولی طرف بوده و آیا این عناوین برای کودکانشان مثمر ثمر است یا زیان آور.بنابراین، خانواده ها باید کنترلی روی محتوای محصولات برای کودکانشان داشته باشند تا محصولی مناسب را برای آنان تهیه کنند.

طبق بررسی های محققین در سال های اخیر، کودکان و در کل افرادی که به بازی های کامپیوتری مشغولند، در مقایسه با افرادی که بازی نمی کنند از هوش و استعداد بیشتری برخوردار بوده و قدرت تصمیم گیری آنی را دارند.

با توجه به موارد ذکر شده، بازی های کامپیوتری در کنار نکات منفی، نکات مثبت بسیاری نیز دارند.

 خرید بازی

 

پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ و کامپیوتر، هرکدام پلتفرمی پر مخاطب به حساب می آیند که خرید بازی برای آنها شرایط خودشان را دارند.

از پلی استیشن شروع میکنیم که به عنوان مهد شکوفایی و پیشرفت تکنولوژی در صنعت گیمینگ دنیا شناخته می شود. شرکت سونی با به کارگیری نیروهای مستعد و خلاق، سعی کرده تا پله های این صنعت را در مسیر ترقی همراهی کرده و تجربه ای منحصر به فرد برای علاقمندان به خود فراهم کند. کنسول های پلی استیشن دارای بازی های انحصاری بی نظیری مانند، The Last Of Us، Uncharted، ratchet and clank، Infamous، KillZone، Horizon و صدها بازی خارق العاده ی دیگر است. از طرفی به لطف محبوبیت برند پلی استیشن از شرکت سونی، تقریبا اکثر شرکت های ترد پارتی، بازی های خود را به صورت یکی از پایه های صنعت گیم، بر روی پلتفرم های سونی منتشر می کنند. بنابراین دارندگان پلی استیشن در کنار بازی های انحصاری جذاب، به لیستی بلند و بالا از بازی های سایر شرکت ها نیز دسترسی دارند. سرور های پرسرعت آن، کاملا برای رقابت های آنلاین و چندنفره تنظیم شده و حداکثر توان را به اجرا می گذارد. ضمن مشتری مداری های همیشگی شرکت سونی، سیاست های حقوق مشتری و قانون کپی نیز به طور کامل در چارچوب های کلی آن دیده می شود.

ایکس باکس، به عنوان رقیب مستقیم پلی استیشن شناخته میشود که در نسل گذشته عملا رقابت را باخته و اینبار با توپی پر به میدان آماده است. ارائه سرویس گیم پس به محبوبیت بی نظیری بین هواداران تبدیلش ده و دسترسی بیش از 300 عنوان را با اشتراک ماهانه 10 دلاری به مخاطبان خود ارائه می کند. مایکروسافت با ترکاندن بمب خبری خود مبنی بر خرید یکی از بزرگترین شرکت های ترد پارتی، یعنی بتسدا و اضافه شدن عناوین آنها به بازی های انحصاری خود، موجب بزرگی از هوادارن را به خود جلب کرده. تمامی بازی های آن ها ضمن اینکه به صورت انحصاری در روز عرضه بر روی سرویس گیم پس عرضه می شود، اکثر بازی های ترد پارتی روز را نیز دریافت می کند و از این حیث در نسل نهم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نینتندو از طرفی، خود را از غافله ی نبرد کنسولی رها کرده و مسیر بامزه خود را دنبال می کند. نه هایپ بازی های گرافیک دار را بالا میبرد، نه وعده های توخالی میدهند، نه بازار گرمی می کنند. یک گوشه نشسته اند و در حالی که یک فنجان چای می نوشند و جنگ دو شرکت مذکور را نظاره می کنند، در آن واحد با یک لجند آو زلدای جدید سر میرسد و تمام جوایز را زیر رو می کند. از طرفی محبوبیت کنسول های نینتندو بخاطر همه پسند بودن و خانوادگی بودن محصول و خدمات، روز به روز در حال افزایش است و مردم از توانایی های آن در حال بهره برداری هستند.

اما سلطان بی چون و چرای تکنولوژی و بازی های رایانه ای، بر تخت سلطنت نشسته و کسی را یارای مقابله با خود نمی بیند. پس از مقاومت های بسیار سونی و مایکروسافت در رابطه با انحصاری ماندن بازی های کنسولی، تنها راهی که جلوی پای آن ها باقی ماند، عرضه بازی های انحصاری خود بر روی کامپیوتر است. فرق بین سونی و مایکروسافت این است که مایکروسافت آثار انحصاری خود را همزمان بر روی دو کامپیوتر و کنسول منتشر می کند

 

و سیاست سونی انتشار آثار انحصاری پلی استیشن با اختلاف سه الی چهار ساله است. در هر صورت برنده ی این نبرد PC بوده که هم انحصاری های پلی استیشن را دریافت می کند هم انحصاری های ایکس باکس.

نتیجه گیری نهایی

پس به این نتیجه میرسیم که بازی های روز دنیا در هر رده ای که باشند بر روی هر کنسولی قابل تهیه بوده و در ایران نیز، مرجعی مطمئن و با سابقه میتواند خیال همه را بابت خرید بازی و قیمت بازی های بروز راحت کند.

درهرصورت در مجموعه ی ما تمامی بازی ها با قیمت های مناسب در دسترس است و شما می توانید با مراجعه به سایت ما، به آرشیو کاملی از بازی ها، گیفت کارت ها، لوازم جانبی، کابل ها و سایر خدمت دسترسی داشته و نسبت به تهیه و خرید بازی ها و محصولات مورد علاقه خود اقدام نمایید

 

 خرید بازی

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد