راهنمای خرید ایکس باکس سری ایکس

ادمین ایرانیان کنسول جمعه 4 فروردین 1402 - 14:06
راهنمای خرید ایکس باکس سری ایکس
راهنمای خرید ایکس باکس سری ایکس
شرکت مایکروسافت تاکنون چندین نسل از کنسول ‌های بازی ویدیویی ایکس باکس را عرضه کرده است. این ایکس باکس ‌ها به شرح زیر هستند:
  1. ایکس باکس اول (Xbox): این کنسول در سال ۲۰۰۱ عرضه شد و بزرگترین رقیب کنسول پلی ‌استیشن ۲ بود. این کنسول اولین کنسول بازی بود که دارای دسته بازی دو دسته ‌ای و قابلیت اتصال به اینترنت برای بازی‌ های چند نفره آنلاین بود.
  2. ایکس باکس ۳۶۰ (Xbox 360): این کنسول در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و یکی از پرفروش ‌ترین کنسول‌ های بازی در جهان بود. این کنسول دارای طراحی کوچک ‌تر، گرافیک بهتر و دسته بازی بی ‌سیم بود.
  3. ایکس باکس وان (Xbox One): این کنسول در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و دارای قابلیت ‌هایی مانند اتصال به اینترنت برای بازی ‌های آنلاین، قابلیت پخش فیلم و موسیقی، و تکنولوژی کنترل حرکتی بود.
  4. ایکس باکس سری اس (Xbox Series S): این کنسول در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و دارای قابلیت‌ هایی مانند پشتیبانی از بازی ‌های Xbox Game Pass، پردازنده و گرافیک قدرتمند، قابلیت اجرای بازی ‌های با کیفیت 1440p و قیمت مناسب است.
  5. ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X): این کنسول همزمان با سری اس در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و دارای قابلیت ‌هایی مانند پشتیبانی از بازی‌ های Xbox Game Pass، پردازنده و گرافیک قدرتمند، قابلیت اجرای بازی ‌های با کیفیت است.

همه این مدل‌ ها از قابلیت بازی با کیفیت بالا، خدمات ویدئویی و صوتی قوی برخوردارند. همچنین، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ‌ایکس از بین این مدل ‌ها قوی‌ تر و با سخت ‌افزار پیشرفته ‌تر هستند.

در ادامه میخواهیم قابلیت و ویژگی های ایکس باکس سری ایکس را بررسی کنیم.

 

 

 

تاریخچه ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) که در ابتدا با نام کدی Project Scarlett شناخته می‌ شد. این کنسول یکی از کنسول ‌های بازی ویدیویی جدید شرکت مایکروسافت است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این کنسول، جایگزین ایکس باکس وان بود و دارای قابلیت‌ هایی مانند پشتیبانی از بازی ‌های Xbox Game Pass، پردازنده و گرافیک قدرتمند، قابلیت اجرای بازی ‌های با کیفیت 4K و قابلیت بازی ‌های Cross-platform می‌ باشد.

توسعه این کنسول در سال ۲۰۱۸ با آغاز پروژه Scarlett آغاز شد. در رویداد E3 ۲۰۱۹، مایکروسافت اعلام کرد که کنسول جدید خود را با نام ایکس باکس سری ایکس به بازار عرضه خواهد کرد. این کنسول، در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ در سراسر جهان به بازار عرضه شد.

ایکس باکس سری ایکس با پردازنده AMD Zen 2 و کارت گرافیک Radeon RDNA 2 مجهز شده است، دارای حافظه داخلی ۱ ترابایتی SSD با سرعت بالاست. همچنین، این کنسول دارای یک درایو نوری Blu-ray است که باعث می‌ شود کاربران بتوانند بازی ‌های فیزیکی را از طریق دیسک بازی کنند. ایکس باکس سری ایکس همچنین دارای قابلیت ‌هایی مانند بازی ‌های Cross-platform، Quick Resume، Smart Delivery و Xbox Game Pass است.

سری X و S ایکس باکس

سری X و S ایکس باکس

این سری ایکس باکس چه ویژگی هایی دارد؟

ایکس باکس سری ایکس دارای قابلیت‌ های بسیاری است که در ادامه به برخی از آن‌ ها اشاره می ‌کنیم:

  1. پردازنده قوی: این کنسول دارای پردازنده AMD Zen 2 با 8 هسته و 16 رشته می ‌باشد که عملکرد بسیار پر قدرتی را در بازی ‌ها ارائه می ‌دهد.
  2. گرافیک قوی: ایکس باکس سری ایکس دارای گرافیک AMD RDNA 2 با 12 ترا فلوپ اکس (TFLOPS) است که باعث شده تا شما با بازی ‌ها با کیفیت تصویر 4K با فریم ریت بالا و HDR لذت ببرید.
  3. تکنولوژی Smart Delivery: با استفاده از این تکنولوژی، شما به جدیدترین ورژن بازی دسترسی خواهید داشت. در واقع، با استفاده از این تکنولوژی، محتوای جدید بازی ‌ها با توجه به قابلیت‌ های سخت‌ افزاری کنسول سفارشی می‌ شود.
  4. SSD سریع: این کنسول دارای حافظه داخلی 1 ترابایتی NVMe SSD است که عملکرد سریعی را در بازی ‌ها و بارگذاری فایل‌ ها فراهم می‌ کند.
  5. بازی ‌های Xbox One و Xbox 360: با استفاده از این کنسول، شما به تمام بازی‌ های Xbox One و Xbox 360 دسترسی خواهید داشت تا همه بازی ‌های دلخواه را با پردازشگر و گرافیک قوی این کنسول تجربه کنید.
  6. کنترلر بی سیم Xbox Series X: این کنترلر با باتری داخلی، صدای لرزش، دکمه‌ های قابل سفارشی ‌سازی و برای کنترل دستگاه های دیگر به کنسول اضافه شده است.
  7. Xbox Game Pass: با اشتراک در این سرویس، شما می‌ توانید به یک پایگاه داده از بازی ‌های Xbox با قابلیت پخش آنلاین و بروزرسانی ‌های جدید دسترسی داشته باشید.

گیم پس ایکس باکس

گیم پس ایکس باکس

 

ارزش خرید ایکس باکس سری ایکس چقدر است؟

قیمت این کنسول بازی در ایران از 30 میلیون تومان شروع می شود.

ارزش خرید ایکس باکس سری ایکس برای بازیکنان حرفه‌ ای و علاقه ‌مندان به بازی ‌ها بسیار زیاد است. این کنسول دارای سخت‌ افزار بسیار قوی و پردازشگر پرقدرت است و با فریم ‌ریت بالا و کیفیت HDR توانایی بازی با کیفیت تصویر 4K را داراست. همچنین، این کنسول از تکنولوژی Smart Delivery پشتیبانی می‌ کند که محتوای جدید بازی‌ ها با توجه به توانایی ‌های سخت‌ افزاری کنسول سفارشی می‌ شود.

همچنین با توجه به اشتراک Xbox Game Pass با طیف گسترده ‌ای از بازی ‌های رایج، این کنسول به بازیکنان این امکان را می‌ دهد تا دسترسی به بازی ‌های بسیاری داشته باشند. دیگر ویژگی ‌هایی که ارزش خرید این کنسول را بالا می ‌برند، شامل کنترلر بی ‌سیم Xbox Series X، حافظه داخلی قابل تعویض و سرعت بالای بارگذاری بازی ‌ها می ‌شوند.

 

جمع بندی

با توجه به اینکه ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی پیشرفته ‌ای برای پردازش و گرافیک بازی ‌ها استفاده می‌ کند، قیمت این کنسول نسبتاً بالاست. با این حال، اگر شما به دنبال تجربه بازی ‌های با کیفیت بالا و سرعت بیشتر هستید، خرید ایکس باکس سری ایکس می‌ تواند ارزش خرید خوبی باشد. همچنین، برای کسانی که قبلاً در Xbox One بازی می‌کرده‌ اند، امکان استفاده از Smart Delivery را دارند که به آن‌ ها امکان دسترسی به بازی ‌های قدیمی در Xbox Series X با کیفیت بهتر را می‌ دهد.

Xbox Series X

Xbox Series X

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد