بررسی دسته ps4 و راهنمای خرید آن

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 11:35
بررسی دسته ps4 و راهنمای خرید آن
دسته ps4 یک دسته بسیار خوش دست و با کاربردهای بسیار جذابی است که به همراه کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شده است.

دسته ps4 یکی از خوش دست ترین طراحی های ارائه شده برای کنسول سونی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. حتی افرادی هستند که کنترل خود را آپدیت کرده و پلی استیشن فایو تهیه کردند ولی هنوز علاقه دارند تا دسته ps4 را متصل کنند. از نظر ارگونومی و طراحی، دسته ps4 بسیار خوش‌دست بوده و برای بازی کردن برای ساعت های بسیار زیاد با آن هیچ گاه خستگی برای کاربر ایجاد نمی کند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دسته ps4 بپردازیم. پس در صورتی که قصد خرید دسته ps4 داشته و می‌خواهید اطلاعات مناسبی در مورد امکانات دسته ps4 کسب کنید با ما در این مقاله همراه باشید:

طراحی دسته ps4

در قسمت وسط دسته ps4 کنترلر ها قرار دارند. با استفاده از این کنترلر ها کار های مختلفی را در هنگام بازی ها می توان انجام داد. در قسمت سمت راست همان چهار دکمه جذاب همیشگی که در دسته های قبل نیز شاهد آن بودیم به چشم می خورند. در قسمت پایین تاچ پد، میکروفون این دسته تعبیه شده که در بعضی بازی ها با توجه به صدا سازی که انجام می‌شود حس واقعی‌تری به کاربر القا می‌شود. در پایین این میکروفون نیز دکمه هوم پلی استیشن وجود دارد.

دسته ps4

 

در دو طرف دکمه هوم، جویستیک ها قرار دارند که کاربری بسیار نرم و روانی دارند. در سمت چپ دسته، دکمه های اشاره دسته تعبیه شده و در دو طرف تاچ پد، نیز دکمه های شِیر (Share) و استارت (Start) وجود دارند. اگر شما نسخه های به روز دسته پلی استیشن را خریداری کنید. در قسمت بالای تاچ پد یک نوار ال ای دی به کار برده شده که حالت و رنگ دسته را مشخص میکند. این رنگ ال ای دی دقیقاً همرنگ نوار ال ای دی است که در قسمت پایین دست وجود دارد. سطح پلاستیکی پشت دسته یک حالت زبر مانند دارد که به خوبی با دست کاربر اصطکاک ایجاد کرده و به هیچ وجه لیز نمی خورد.

شکل ظاهری دسته پلی استیشن 4

از نظر طراحی از جمله مهم‌ترین رقبای دسته ps4 کنترلر طراحی شده برای ایکس باکس سری وان می باشد. وزن دسته ps4، ۲۱۰ گرم بوده و از نظر ابعاد این دسته ۱۶۲ میلی متر طول داشته و ۵۲ میلی متر ارتفاع دارد. همچنین عرض آن ۹۸ میلی متر می باشد. اگر شما بیشتر با کنسول خود فوتبال و یا بازی های اکشن مانند تیکن و مورتال کمبت بازی می کنید. قطعاً دسته ps4 نظر شما را جلب کرده و گزینه بسیار مناسبی برای شما است. درعین‌حال دسته ایکس باکس برای بازی هایی که با دیپد انجام می شوند، عملکرد بهتری در مقایسه با دسته ps4 دارد. چراکه کنترل جهت ها در این بازی با استفاده از دسته ایکس باکس بهتر می باشد. همچنین اگر بخواهیم دسته ps4 را با نسل قبلی خود یعنی پلی استیشن ۳ بررسی کنیم. اسپیکر های قرار گرفته بر روی این دسته بسیار نرم تر و زاویه بهتری را در مقایسه با نسل قبلی خود دارد. همچنین دسته، بیشتر کشیده شده است.

دسته پلی استیشن 4

 

رنگ بندی دسته ps4

کمپانی ارائه دهنده کنسول سونی در جهت اینکه بتواند سلیقه های مختلف را تحت پوشش قرار دهد. رنگ بندی متفاوتی را برای این دسته در نظر گرفته است. در حال حاضر ۹ طرح و رنگ متفاوت برای این دسته عرضه شده است که این رنگها شامل مشکی، آبی تیره، قرمز، آبی، طلایی، آبی کریستالی، رنگ کریستالی یا شفاف، قرمز کریستالی و همچنین سبز ارتشی می باشد. در صورتی که شما بخواهید رنگ خاصی را انتخاب کنید باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. رنگ های خاص در بازارهای داخلی محدود تر بوده و سخت تر یافت می شوند. در عین حال پرطرفدار ترین و رایج ترین رنگی که به راحتی می توان آن را پیدا کرد رنگ مشکی این دسته می باشد. موضوعی که مشخص است اگر شما این رنگ را خریداری کنید کثیفی، کمتر بر روی آن به چشم آمده و دیرتر نیاز به تمیز کاری پیدا خواهد داشت.

کاربرد تاچ پد دسته پلی استیشن

افراد بسیار زیادی فکر می کنند تاچ پد دسته کاربرد زیادی ندارد ولی اصلاً چنین نیست. در حقیقت این تاچ پد چیزی به شبیه تاچ پد های به کار رفته، بر روی لپ تاپ ها بوده و عملکردهای متفاوتی را ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند با ضربه زدن بر روی این تاچ پد عمل کلیک کردن را انجام دهند. یا با تکان دادن انگشتشان بین صفحات سوئیچ کنند. همچنین امکان استفاده دو انگشتی بر روی این تاچ پد وجود دارد. بسیاری از بازی ها برای انجام دادن یک سری فرمان ها از این تاچ پد استفاده می کنند که در عین حال، حس کاربرپسندی ارائه می کنند. به عنوان مثال برای زوم کردن بر روی نقشه‌های موجود، در یک بازی و یا زوم کردن در دوربین یک تفنگ از این تاچ پد بهره گرفته می شود.

دسته PlayStation 4

 

اسپیکر دسته پلی استیشن 4

یکی از جذاب ترین قسمت های تعبیه شده بر روی دسته ps4 اسپیکرهای آن می باشد. شرکت سونی یک اسپیکر بسیار جذاب برای این دسته تعبیه کرده که بیشتر، نقش هشدار دهنده و ارائه پیام های موجود در بازی بر روی آن اعمال می شود. به عنوان مثال زمانی که بازی GTA را بازی می کنید. زمانی که پلیس ها در بیسیم خود صحبت می کنند. همچنین زمانی که ماشین پلیس به دنبال شما می افتد، این اسپیکر وارد عمل شده و یک جلوه صوتی بسیار جذاب ارائه می کند که حس بسیار واقعی دارد. این اسپیکر همچنین این قابلیت را دارد در زمانی که شما فاصله کمی با تلویزیون دارید می توانید صدای درون بازی را به درستی بشنوید. همچنین هشدارها و پیغام های موجود در بازی را برای شما مخابره می‌کند. دسته ps4 همچنین از جک ۳ و نیم میلیمتری پشتیبانی می کند و شما می توانید با وصل کردن مدل های مختلف هدفون و هدست تجربه صدای بهتری در هنگام بازی ها داشته باشید.

شارژ کردن دسته ps4

بر روی این دسته یک باتری ۱۰۰۰ میلی آمپری تعبیه شده است که به خوبی می تواند چیزی در حدود ۵ الی ۶ ساعت به صورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد. البته در صورتی که شوکر های موجود بر روی دسته عملکرد زیادی داشته باشند این مدت زمان کاهش پیدا می‌کند. برای شارژ کردن دسته، شما می‌توانید از سیم شارژر تایپ ۲ که در خود کارتن دستگاه نیز موجود است و به‌همراه دسته هم به صورت جداگانه ارائه می‌شود استفاده کنید. البته یک سری شارژر جداگانه توسط کمپانی سونی و دیگر برند ها نیز برای دسته ارائه می شود.

شما عزیزان میتوانید برای خرید دسته ps4 در طرح ها و رنگ های مختلف به صورت کاملا اورجینال به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد