راهنمای خرید دسته ps5 و تشخیص تقلبی بودن

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:31
راهنمای خرید دسته ps5 و تشخیص تقلبی بودن
دسته ps5 یک کنترلر بسیار جذاب و هوشمند می باشد که تغییر های بسیار چشمگیری نسبت به نسل پیشین خود داشته است.

دسته ps5 یا همان دوال‌سنس ۵ یک کنترلر بسیار جذاب است که به همراه نسل جدید کنسول بازی سونی، به طرفداران این برند محبوب عرضه شد. این کنترلر قابلیت های بسیار جذابی دارد که باعث شده، کارشناسان نظر کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبل آن داشته باشند و آن را تحسین کنند. از جمله قابلیت جذابی که برای دسته ps5 به کار برده شده حسگر های لمسی می باشد. این حسگرها برای دکمه های L2 و R2 تعبیه شده اند و باعث می شوند تا در هنگام بازی لذت چند برابر ببرید. در صورتی که قصد خرید دسته ps5 را داشته و میخواهید دسته ps5 اصل را از دسته ps5 فیک، تشخیص دهید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

دسته ps5

 

ابعاد و اندازه دسته پلی استیشن 5

دسته ps5 از نظر ابعاد و اندازه به صورت کلی ساختار جدیدی را نسبت به نسل پیشین خود ارائه می کند. افراد بسیار زیادی بودند که دسته پلی استیشن ۴ را زیاد خوش دست قلمداد نمی کردند. ولی داستان در مورد دسته ps5 کاملاً فرق می کند. زمانی که شما این دسته را در دست می‌گیرید به لطف طراحی خلاقانه و بسیار هوشمندانه طراحان کمپانی سونی تفاوت آن را کاملا با نسل پیشین حس خواهید کرد. به لطف طراحی جذاب، این دسته در دست شما بهتر جای گرفته و عملکرد بهتری از نظر عدم لغزش و اصطکاک ارائه می کند.

از نظر ابعاد و اندازه این دسته نسبت به نسل پیشین خود کاملاً بزرگتر بوده و به عنوان برادر بزرگتر آن به حساب می آید. البته این تغییرات تنها مربوط به ابعاد و اندازه نیست و در بحث فنی نیز حرف ‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر این دو دسته را در کنار هم قرار دهیم با نگاه متوجه می‌شویم که در قسمت مرکزی، دوال‌سنس نسبت به نسل گذشته بزرگتر شده است. همچنین دو دستگیره دوال‌سنس، سطحی صاف تر داشته و در عین حال ظریف تر طراحی شده اند. کمپانی سونی با طراحی نسل جدید دوال‌سنس کاملاً به نظرات و خواسته‌های کاربران توجه داشته و سعی کرده یک کنترلر برای برطرف کردن نیازهای هرچه بیشتر کاربران، طراحی کند. طراحان سونی با تغییری که در محل تکیه گاه این کنترلر ایجاد کرده‌اند، باعث می شوند تا گیمر ها در هنگام بازی تسلط بیشتری به کنترل داشته باشند. این نسل از دوال‌سنس، نسبت به نسل پیشین خود آنالوگ ها را در قسمت بالاتر در دل خود جای داده است.

برجسته ترین تغییرات طراحی دسته ps5

یکی از مهمترین تغییرات دسته ps5 نسبت به دسته پلی استیشن ۴ حذف گودی زیر این این دسته می باشد. این تغییر بسیار کارآمد است، چرا که در نسل پیشین دو انگشتی که باید تریگرها را هدایت می کردند بیشتر وظیفه داشتند تا خود کنترل را در اختیار بگیرند. ولی در نسل جدید با حذف گودی، دو انگشت عملکرد بهتری بر روی تریگر ها در هنگام بازی خواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود تا سرعت واکنش کاربر در حین بازی ها افزایش پیدا کرده و لذت بازی های شوتر یا تیراندازی چند برابر شود. تغییر بعدی از بین بردن فاصله میان دکمه های شولدر و تریگر میباشد.

 

دسته پلی استیشن ۵

در نسل جدید دیگر فاصله میان دکمه های شولدر و تریگر وجود ندارد و طراحی به سمت گذشته قدم برداشته است. کنترلر های مربوط به پلی استیشن کلاسیک نیز از همین طراحی بهره می‌برند. این طراحی باعث می‌شود تا سرعت سوئیچ کاربر میان دکمه ها بیشتر شود. در قسمت جلوی دسته ps5، دیگر دکمه های رنگی به چشم نمی خورند و تمام دکمه های کار شده بر روی این دسته بی رنگ هستند. بر روی آنالوگ های دسته یک روکش لاستیکی تعبیه شده است که اصطکاک بیشتری در هنگام بازی برای کاربر ایجاد می کنند. این موضوع یک تغییر بسیار مهندسی شده نسبت به نسل قبلی است. قسمت پلاستیکی زیرین دستگاه نیز حالتی زبر دارد. همین موضوع باعث می شود تا دسته در مدت های زیادی که بازی می کنید و دستتان ممکن است عرق کند، بسیار محکم درون دست شما قرار گیرد.

درگاه شارژ دسته پلی استیشن

در بحث شارژ شدن و درگاه شارژ نیز دسته ps5 آپدیت شده است. در نسل جدید از درگاه تایپ سی برای شارژ کردن باتری این کنترلر استفاده میشود. تکنولوژی به کار رفته در این درگاه باعث می‌شود تا دسته در مدت زمان سریع تری نسبت به نسل پیشین فول شارژ شود. البته تجربه کاربری نشان داده که دسته ps5 نسبت به نسل پیشین خود مدت زمان کمتری شارژ نگه میدارد. در عین حال که این موضوع شاید یک نقطه ضعف برای این دسته باشد. ولی در این دسته شاهد کاربرد ها و تکنولوژی هایی هستیم که به هیچ وجه در نسل قبلی وجود نداشت. همین موضوع باعث شده تا این دسته نسبت به نسل قبلی شارژ کمتری نگه دارد.

تریگر های دسته ps5

یکی از نقاط عطف دسته ps5 نسبت به نسل پیشین تریگر های پیشرفته این دسته می باشد. به عنوان مثال زمانی که شما در یک بازی، تیروکمان دارید و میخواهید تیر درون کمان را پرتاب کنید. زمانی که تریگر این دسته را فشار می دهید کاملاً حس کشیدن زه کمان به شما القا می‌شود. در عین حال زمانی که یک بازی شوتر انجام می دهید و با دسته اقدام به تیراندازی میکنید کاملاً احساس فشردن ماشه تفنگ را دارید که واقعا جذاب است. همچنین در گذشته در هیچ دسته‌ای از کمپانی سونی و یا کمپانی نظیر مایکروسافت شاهد چنین تکنولوژی نبوده‌ایم.

دسته PlayStation 5

تشخیص تقلبی بودن دسته پلی استیشن 5

در دسته‌های تقلبی برچسب به کار رفته در پشت دسته، زیاد دقیق نبوده و این در صورتی است که در دسته اورجینال برچسب دقیقا به اندازه لبه‌ها برش خورده است. همچنین آنالوگ های به کار رفته در دسته های اورجینال از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و جنسی برفکی دارد و اصطکاک آن بسیار زیاد است. این در صورتی است که دسته های فیک معمولاً سطح صاف تری دارند. با وجود تمامی مواردی که میتوان برای تشخیص تقلبی بودن و یا اصل بودن دسته ps5 به آنها اشاره کرد، بهترین راه خرید از یک فروشگاه معتبر می‌باشد. چرا که افراد سودجویی هستند که دسته ps5 فیک را درون کارتون و جعبه اورجینال قرار می دهند و به فروش می رسانند. شما میتوانید با مراجعه به آدرس اینترنتی ما بدون هیچ دغدغه ای به خرید دسته اورجینال پلی استیشن ۵ با گارانتی اصالت اقدام کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد