راهنمای خرید پلی استیشن 5 سونی نسخه دیجیتال

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:45
راهنمای خرید پلی استیشن 5 سونی نسخه دیجیتال
پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال، نسل جدید کنسول‌های ارائه شده توسط سونی می باشد که با قدرت و ویژگی‌‌های خارق العاده‌اش کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال در کنار برادر بزرگتر خود، جدیدترین کنسول ارائه شده توسط کمپانی سونی به عنوان کنسول های نسل نهم به حساب می‌آیند. در نسل قبلی کنسول های سونی، پلی استیشن ۴ توانست به موفقیت بسیار ویژه‌ای در میان رقبای خود دست پیدا کند. گیمر های بسیار زیادی بودند که به خاطر بازی های انحصاری این کنسول آن را تهیه می کردند. پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال و همچنین نسخه استاندارد تمام اتفاقات جذاب گذشته را دوباره رقم می زند. همچنین بازی های بسیار گرافیکی را به راحت ترین شکل ممکن و مثل آب خوردن اجرا میکند. در پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال، با توجه به مشخصات سخت افزاری بسیار قوی که دارد، بازی های بسیار گرافیکی را به روان ترین شکل ممکن اجرا می‌کند. در صورتی که قصد خرید پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال را داشته و می‌‌خواهید با امکانات پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال آشنا شوید، حتما این مقاله را مطالعه کنید:

پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال

طراحی ظاهری پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال

در بحث طراحی پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال و استاندارد غوغایی عجیب شده است. در مورد این طراحی نظرات متفاوتی وجود دارد. افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا طراحی پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال را بسیار جسورانه و خلاقانه توصیف میکنند. ولی افرادی نیز هستند که این طراحی را دوست نداشته و مدل‌های قبلی را گزینه بهتری می شمارند. به نظر ما در بحث طراحی، پلی استیشن ۵ واقعاً جذاب است. طراحی آن نسبت به نسخه قبلی کاملا دگرگون شده و شما با یک طرح آیرودینامیک بسیار جذاب که فرایند خنک سازی کنسول بسیار بهتر و هوشمندانه تر در آن انجام می شود رو به رو هستید.

کنسول پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال فعلاً در یک رنگ عرضه می‌شود که به صورت ترکیب سیاه و سفید است. کنترلر این کنسول نیز با آن هارمونی داشته و به رنگ سیاه و سفید طراحی شده است. البته زمانی که شما پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال را خریداری میکنید کارتون آن تماماً سیاه بوده و با کارتون نسخه استاندارد متفاوت است، چراکه کارتون نسخه استاندارد سفید می‌باشد.

کارتون پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال

بررسی سخت افزاری پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال

در بحث سرعت پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال واقعا هیجان انگیز است. کمپانی سونی در همان ابتدا در تبلیغات خود توجه بسیار زیادی به سرعت اجرای بازی ها داشت. زمانی که شما برای بار نخست این کنسول را به تلویزیون خود متصل کرده و با آن شروع به بازی کردن می‌ کنید، متوجه افزایش سرعت این دستگاه به صورت چشمگیر خواهید شد. به عنوان مثال بازی هایی که برای کنسول پلی استیشن ۵ طراحی شده اند و مربوط به نسل قبل نیستند هیچ گونه لودینگ نداشته و شما بلافاصله بعد از وارد شدن به بازی وارد محیط بازی می شوید. این تجربه واقعاً حیرت انگیز است و در هیچ کنسول دیگری شاهد چنین سرعتی نبوده‌ ایم. برای مثال یکی از بازی های پرطرفدار انحصاری ارائه شده برای کنسول نسل نهم سونی، بازی اسپایدرمن می باشد. زمانی که شما این بازی را اجرا میکنید در کمتر از ۱۰ ثانیه بازی استارت شده و هیچگونه صفحه بارگذاری در آن بازی وجود ندارد.

همچنین اگر شما یک جای بازی سیو کنید و مجددا وارد بازی شوید با ورود به منو و کلیک بر روی ادامه بازی سریعاً وارد محیط بازی شده و هیچ صفحه لودی وجود نخواهد داشت. این تکنولوژی باعث می‌شود تا قدرت لودینگ بازی ها به صورت چشمگیری رشد پیدا کند. البته هر چه که جلو برویم به تعداد بازی هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند افزوده خواهد شد. از نظر ابعاد و اندازه کنسول پلی استیشن ۵ دیجیتال نسبت به نسل پیشین خود ابعاد بزرگتری دارد. به همین دلیل حتماً باید از یک استند برای قرار دادن آن در حالت افقی یا عمودی استفاده شود. با توجه به خاص بودن طراحی پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال می توانید آن را در کنار تلویزیون خود در اتاق خواب قرار دهید.

PS5  نسخه دیجیتال

حافظه داخلی PS5 نسخه دیجیتال

حافظه داخلی پلی استیشن ۵ نسخه دیجیتال ۸۲۵ گیگابایت می باشد. درایور حافظه از نوع جامد بوده و بعد از نصب نرم افزار‌های مورد نیاز سیستم عامل، چیزی در حدود ششصد و یا هفتاد گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه بازی های جدید حجم بسیار بالایی دارند شما باید در انتخاب بازی ها دقت کافی داشته باشید. چرا که اگر بازی های زیادی را بر روی هارد پلی استیشن نصب کنید به دستگاه فشار می‌آید. در عین حال ممکن است نیاز داشته باشید تا یک بازی را برای نصب بازی جدید پاک کنید. البته جای نگرانی نیست شما می توانید از هارد های ssd که مورد تایید کمپانی سونی هستند، استفاده کرده و فضای هارد خود را افزایش دهید. نکته ای که باید بگوییم این است که این درایور ها قیمت بالایی دارند و توصیه ما به شما استفاده بهینه از فضای هارد می‌باشد.

تفاوت پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال و استاندارد

این دو نسخه از نظر سخت افزار و کارایی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوتی که میان پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال و استاندارد وجود دارد پشتیبانی کردن نسخه استاندارد از دیسک ها می باشد. در نسخه دیجیتال همانگونه که از نامش پیداست شما می توانید بازی ها را به صورت آنلاین بر روی دستگاه خود بارگذاری و نصب کنید. اگر شما جزو افرادی می باشید که علاقه به خریدن دیسک ندارید، می توانید با پرداخت هزینه کمتر نسخه دیجیتال پلی استیشن فایو را تهیه کنید.

کنترلر جذاب پلی استیشن ۵

یکی از نقاط قوت پلی استیشن ۵ دوال سنس بسیار جذاب و شکیلی است که با قابلیت های خیره کننده‌ای به عرضه عموم رسیده است. دوال سنس ۵ یک کنترلر بسیار حیرت انگیز و هوشمند می باشد. از نظر طراحی این کنترلر نسبت به نسل قبل خود کمی هیکلی تر شده و در دست بهتر جایگذاری می‌شود. همچنین بر روی تریگر های آن یک تکنولوژی به کار برده شده تا شما در بازی های مختلف، حس تیراندازی و لمس اجسام را بهتر متوجه شوید. به عنوان مثال زمانی که در یک بازی شوتر شما تیراندازی می کنید این دکمه ها کاملا شبیه به ماشه تفنگ عمل کرده و حس آن را برای شما تداعی می‌کنند که واقعا جذاب و مثال زدنی است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد