راهنمای خرید پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:24
راهنمای خرید پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد
پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد، کنسول جدید ارائه شده توسط کمپانی سونی است که از طراحی و مشخصات سخت افزاری کاملاً جدید و ویژه بهره می برد.

پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد جدیدترین کنسول ارائه شده توسط کمپانی سونی به عنوان کنسول نسل نهم بازی های رایانه‌ای به حساب می آید. زمانی که شما اولین بار به کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد نگاه می کنید، قطعاً مجذوب طراحی آن خواهید شد. این دستگاه علاوه بر آنکه از نظر ارگونومی و طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، از نظر عملکرد نیز بهبود‌های بسیار زیادی نسبت به نسل پیشین خود داشته است. در صورتی که شما عزیزان قصد خرید کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد را داشته و می خواهید در مورد ویژگی ها و امکانات Ps5 نسخه استاندارد اطلاعات مناسبی کسب کنید این مقاله به شما کمک خواهد کرد:

پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد.

 

طراحی و ارگونومی کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد

کمپانی سونی در نسل نهم کنسول های خود دو کنسول ارائه کرد که یکی از آنها، پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد و دیگری نسخه دیجیتال می باشد. تنها تفاوت میان این دو مدل درگاه ورودی دیسک فیزیکی در نسخه استاندارد می باشد. این نسخه بیشتر مناسب افرادی است که می خواهند بازی های دیسکی و فیزیکی را بر روی پلی استیشن خود اجرا کنند. پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد از نظر ابعاد از برادر کوچکتر خود یعنی نسخه دیجیتال کمی بزرگتر است. در بحث طراحی مهندسان کمپانی سونی سنگ تمام گذاشته و طراحی این نسل از کنسول های پلی استیشن را نسبت به گذشته کاملا دگرگون کردند. زمانی که شما به کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد نگاه می کنید هیچ شباهتی با نسل قبلی این کنسول نخواهید یافت.

تنها رنگ ارائه شده برای این کنسول رنگ سفید است که البته به صورت سفید و مشکی طراحی شده است. همچنین کنترلر طراحی شده برای این کنسول نیز به رنگ سفید و مشکی طراحی شده است. طراحان کمپانی سونی سعی کردند تا تمامی لوازم های جانبی برای کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد را به صورت هارمونیک با کنسول طراحی کند. یعنی اگر شما هدست، ریموت کنترل، پایه شارژر و یا هر لوازم جانبی دیگری برای کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد تهیه کنید، سبک طراحی آن کاملاً خط طراحی کنسول پلی استیشن ۵ را ادامه میدهد. متریال به کار رفته برای این کنسول بسیار با کیفیت می باشد. قسمت مشکی رنگ وسط کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد کمی اثر انگشت را به خود جذب کرده و به مرور زمان خط و خش هایی بر روی آن دیده می شود.

PS5 نسخه استاندارد.

 

مقایسه ابعاد اندازه PlayStation 5 نسخه استاندارد

اگر شما کنسول جدید کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس را دیده باشید قطعاً این کنسول به عنوان یک کنسول بزرگ طبقه بندی می گردد، ولی کنسول پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد از این کنسول نیز بزرگ تر است. کنسول پلی استیشن به گونه‌ای طراحی شده که برای قرار گرفتن به صورت افقی و عمودی حتما نیازمند یک پایه می باشد. اگر شما این کنسول را به صورت عمودی قرار دهید جذابیت ظاهری آن افزایش پیدا میکند.

یکی از دلایلی که باعث شد تا کمپانی سونی، پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد را به این بزرگی طراحی کند، سخت‌افزار قوی است که در دل آن جای گرفته است. مهندسان کمپانی سونی فضای بسیار زیادی را برای گردش هوا درون پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد تعبیه کرده‌اند تا هوا به خوبی رفت و آمد داشته و در نتیجه کنسول کمتر گرم شود. این موضوع به گونه‌ای است که اگر شما گرافیکی ترین بازی روز دنیا را نیز بر روی پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد اجرا کنید به هیچ وجه صدای فن شما را آزار نداده و بهتر است بگوییم هیچ صدایی از کنسول شنیده نمی شود.

دوال سنس جدید پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد

یکی از نکات مثبت و ویژگی های بارز در پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد کنترلر بسیار جذاب و هوشمند این دستگاه میباشد. این کنترلر نسبت به نسل های گذشته خود تغییرات بسیار اساسی و مهمی را به خود دیده است. از نظر طراحی، این کنترلر بسیار خوش‌دست تر از نسل پیشین بوده و همچنین زبری موجود در قسمت زیرین آن از هرگونه سر خوردن در اثر عرق‌کردن دست جلوگیری می‌کند. تاچ پد به کار رفته بر روی این کنترلر بزرگتر شده است و در عین حال کیفیت و عملکرد آن نیز افزایش پیدا کرده است. یکی از نکات بسیار مهم و تغییرات اساسی این کنترلر، حسگر‌های جدیدی است که بر روی آن تعبیه شده که حس واقع گرایانه‌ای در هنگام بازی برای کاربران ایجاد می‌کند. موتورهای ویبره بر روی این کنترلر بسیار پیشرفت کرده و عملکرد دقیق تری دارند.

PS5

 

مشخصات سخت افزاری PS5 نسخه استاندارد

کمپانی سونی برای پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد یک پردازنده کاملا سفارشی طراحی کرده است که این پردازنده قابلیت ایجاد سه و نیم گیگاهرتز فرکانس را داشته و از نوع هشت هسته ای میباشد. میزان رم به کار رفته برای این کنسول ۱۶ گیگابایت و از نوع GDDR6 می باشد. مدل هارد این دستگاه از نوع ssd بوده و ظرفیت آن ۸۲۵ گیگابایت می باشد که با توجه به نرم افزارهای پیش فرض نصب شده بر روی دستگاه چیزی در حدود ۶۰۰ گیگابایت فضا در اختیار کاربران برای نصب انواع مختلف بازی وجود دارد. کاربرانی که به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی بازی‌های خود احتیاج دارند، می‌توانند از هارد‌های اکسترنال استفاده کرده و دیتا‌های مربوط به بازی‌ها را بر روی آن ذخیره کنند.

پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد مناسب چه افرادی است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، دو نسخه متفاوت از پلی استیشن ۵ در بازار یافت می‌شود که یکی از آنها نسخه استاندارد یا همان دیسک‌خور و دیگری نسخه دیجیتال می‌باشد. همانطور که از نام این دو مدل مشخص است نسخه استاندارد از درایور نوری پشتیبانی کرده و شما می توانید انواع مختلف بازی‌ها را به صورت دیسکی بر روی این دستگاه اجرا کنید. در عین حال نسخه دیجیتال فقط قابلیت اجرای بازی ها به صورت غیر فیزیکی را دارد. مزیتی که نسخه دیجیتال نسبت به نسخه استاندارد دارد این است که هزینه کمتری برای تهیه آن پرداخت می کنید. اگر شما جزو گیمر هایی هستید که به اینترنت پر سرعت دسترسی نداشته و نمی‌توانید بازی های با حجم بالا را دانلود کرده و بر روی دستگاه خود اجرا کنید و در عین حال علاقه دارید تا بازی های نوستالژی را بر روی کنسول نسل جدید کمپانی سونی اجرا کرده و برای خود خاطره سازی کنید قطعاً تهیه پلی استیشن ۵ نسخه استاندارد گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

برای خرید Ps5 نسخه استاندارد به صورت کاملا اورجینال و با گارانتی معتبر و با کمترین قیمت به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد