راهنما خرید ایکس باکس سری اس

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:01
راهنما خرید ایکس باکس سری اس
ایکس باکس سری اس کوچک ترین و در عین حال ارزان ترین کنسول بازی ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت می باشد.

ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) ارائه شده توسط کمپانی مطرح مایکروسافت این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند تا با پرداخت هزینه بسیار مقرون به صرفه بتوانند از بازی های نسل نهم نهایت استفاده و لذت را ببرند. در سال ۲۰۲۰ کمپانی مایکروسافت ورژن جدید کنسول های خود را عرضه کرد. این کمپانی دو کنسول جدید عرضه نمود که یکی از آن ها ایکس باکس سری اس و دیگری ایکس باکس سری ایکس نام داشت. ایکس باکس سری اس، به عنوان برادر کوچکتر ایکس باکس سری ایکس که به عنوان قوی ترین کنسول بازی که تا به امروز توسط بشریت ساخته شده به حساب می‌آید. همچنین ایکس باکس سری اس به عنوان ارزانترین کنسول ارائه شده توسط کمپانی های مطرح بازی سازی لقب می گیرد.

ایکس باکس سری اس

 

مهم ترین تفاوت میان این دو نسخه از کنسول ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت کیفیت و وضوح تصاویر میباشد. کاربرانی که ایکس باکس سری ایکس را انتخاب میکنند بازی ها با وضوح  4kبرای آنها به نمایش در می‌آید. در عین حال زمانی که ایکس باکس سری اس را انتخاب می کنند تصاویر با وضوح فول اچ دی نمایش داده میشود. تفاوت دیگر در این است که شما بر روی ایکس باکس سری ایکس می توانید بازی های دیسکی را اجرا کنید. ولی سری اس این قابلیت را نداشته و تنها می توان بازی های آنلاین بر روی آن نصب کرد. در صورتی که قصد خرید ایکس باکس سری اس را داشته و میخواهید یک راهنمای جامع در مورد امکانات ایکس باکس سری اس را مطالعه کنید با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

طراحی و ارگونومی ایکس باکس سری اس

قطعا زمانی که شما اولین بار ایکس باکس سری اس را ببینید مجذوب طراحی ساده و مینیمالیست آن خواهید شد. کمپانی مایکروسافت پا را فراتر گذاشته و حتی جعبه ای که برای این کنسول طراحی کرده بسیار متفاوت از سایر کنسول ها می باشد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ایکس باکس سری اس به عنوان برادر کوچکتر سری ایکس ابعاد و اندازه کوچکی دارد. به طوری که تا زمانی که آن را از نزدیک نبینید متوجه ابعاد اندازه کوچک آن نخواهید شد. وزن دستگاه طبق ادعای کارخانه چیزی در حدود ۲ کیلوگرم می باشد و تنها در رنگ سفید عرضه می شود که در قسمت وسط آن یک دایره مشکی به عنوان قسمتی برای فن خنک کننده قرار گرفته است. امروزه دیگر جایی برای طراحی های شلوغ و عجیب و غریب نیست و بسیاری از برندهای مطرح محصولات خود را با طرح هایی بسیار ساده و در عین حال شکیل عرضه می کنند که ایکس باکس سری اس نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در قسمت جلویی دستگاه یک کلید برای خاموش و روشن کردن و لوگو ایکس باکس دیده می شود. همچنین یک پورت برای متصل کردن کنترلر ها و پورت usb در قسمت پنل جلو قرار گرفته است. در قسمت پشت دستگاه نیز محل اتصال hdmi و کارت حافظه sd و دیگر اتصالات وجود دارد. با توجه به طراحی مستطیل شکل این کنسول، شما این امکان را خواهید داشت تا با توجه به مکانی که می خواهید دستگاه را بر روی آن قرار دهید به صورت افقی یا عمودی جایگذاری نمایید. پیشنهاد کارخانه این است که دستگاه را در حالت افقی قرار دهید چراکه سطح اتکای بیشتری داشته و خطر افتادن دستگاه کاهش پیدا میکند.

مشخصات سخت افزاری ایکس باکس سری اس

زمانی که مشخصات سخت افزاری ایکس باکس سری اس را بررسی می‌کنیم کاملاً مشخص است که با دستگاهی بسیار قوی تر از نسل پیشین، یعنی وان اس روبرو هستیم. حافظه ذخیره‌سازی از نوع ssd بهبود چشمگیری در بحث سرعت داشته و همچنین پردازنده‌ی طراحی شده برای این دستگاه، نیز به صورت کاملاً جدید و با معماری نوآورانه طراحی شده‌است. میزان حافظه گرافیکی نیز برای این دستگاه افزایش پیدا کرده ولی در عین حال شما یک دستگاه اقتصادی خریداری میکنید. ایکس باکس سری اس با توجه به مشخصات جذابش گزینه بسیار عالی برای افرادی است که تمایلی ندارند تا بازی ها را در فرمت 4K اجرا کنند. زیرا این دستگاه می تواند تصاویری با کیفیت ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به نمایش درآورد.

ایکس باکس Series S

 

اجرای بازی هایی با این کیفیت نشان دهنده آن است که این دستگاه نسبت به کنسول وان اس، چیزی در حدود دو برابر رشد داشته است. حافظه دستگاه ۵۱۲ گیگابایت است که از نسل قبلی کمتر است، ولی با توجه به اینکه حافظه از نوع SSD می باشد سرعت بالاتری دارد. این موضوع زمانی مشخص می‌شود که شما یک بازی یکسان را بر روی هر دو کنسول، اجرا کنید و به خوبی متوجه سرعت بالاترِ ایکس باکس سری اس خواهید شد. در حقیقت هارد پیشرفته به کار رفته بر روی این کنسول میزان لود بازی ها را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. همچنین در حین بازی هیچ گونه لگ و یا کندی مشاهده نشده و همچنین بافت های بازی با نهایت سرعت پردازش می‌شوند.

همخوانی با نسلهای گذشته ایکس باکس

ایکس باکس سری اس نیز مانند برادر بزرگتر خود به خوبی از بازی های نسل گذشته ایکس باکس پشتیبانی می کند. بدین صورت شما می توانید بازی های نوستالژی خود را نیز بر روی این دستگاه اجرا کنید. البته امکان اجرای بازی ها با کیفیتی که بر روی ایکس باکس سری ایکس اجرا می شود، بر روی این دستگاه وجود ندارد. شما به راحتی می توانید بازی های ایکس باکس ۳۶۰ را نیز با کیفیت بسیار بالاتری بر روی دستگاه خود اجرا کنید. تصاویر بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی این کنسول در برخی موارد بسیار بهتر از ایکس باکس وان می باشد. همچنین یک قابلیت جذابی که برای بازی ها در نظر گرفته شده است این است که شما می توانید بر روی کنسول خود قابلیت HDR را فعال کرده و تجربه بهتری در حین بازی ها داشته باشید.

کنترلر ایکس باکس Series S

زمانی که در نگاه اول به کنترلر ایکس باکس سری اس نگاه می کنیم یک کنترل دقیقاً شبیه به نسل پیشین را مشاهده می‌کنیم. چرا که هیچ تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد. تغییر در شکل ظاهری دکمه های دیپد و همچنین قرار گرفتن دکمه شیر (Share) بر روی این کنترلر، از جمله مهمترین تغییرات ظاهری این نسل میباشد. طراحان مایکروسافت یک سطح کاملا زبر بر روی این کنترلر طراحی کردند تا در دست بهتر قرار گرفته و در اثر عرق کردن دست، سر نخورد.

دسته ایکس باکس سری اس

 

کنسول ایکس باکس سری اس در نسخه سفارش اروپای خود طرفداران بسیار زیادی دارد. چرا که با توجه به ریجن اروپا بازی های بیشتری برای نصب بر روی دستگاه موجود می‌باشد. از نظر کیفیت ساخت، ریجن های مختلف تفاوتی با یکدیگر نداشته و تمامی ریجن ها کیفیت یکسانی دارند. در صورتی که شما عزیزان قصد خرید و سفارش ایکس باکس سری اس اروپا را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی ما وارد شده و به صورت کاملا آنلاین خرید خود را انجام دهید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد