راهنمای خرید ایکس باکس سری ایکس

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:11
راهنمای خرید ایکس باکس سری ایکس
ایکس باکس سری ایکس قوی ترین کنسول بازی ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت می باشد که سخت افزار آن غوغا میکند.

ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) قوی ترین کنسول بازی ارائه شده تا به امروز توسط کمپانی مایکروسافت می باشد که از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی از رقبای خود بسیار بهتر عمل می کند. کمپانی مایکروسافت در نسل هشتم بازی های ویدیویی حرفی برای گفتن نداشت و شروع ضعیفی داشت. بعد از گذشت مدتی رقبای این کمپانی یعنی شرکت های سونی و نینتندو توجه های بیشتری را به سمت خود جلب کردند. در نتیجه کمپانی مایکروسافت تغییر عقیده داده و با یک سری تصمیمات جدید کنسول های نسل نهمی خود یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را به عرصه رقابت وارد کرد.

ایکس باکس سری ایکس، نیز مانند هر محصول دیجیتال دیگری دارای یکسری مزایا و قدرت ها و در عین حال یکسری نقص و عیب می باشد. به همین دلیل هر خریداری باید از آنها اطلاع داشته باشد. اگر شما قصد خرید ایکس باکس سری ایکس را دارید. همچنین می خواهید در مورد امکانات ایکس باکس سری ایکس و ویژگی های آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید با ما در ادامه همراه باشید:

امکانات سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس

سخت افزار قدرتمند یکی از مزایای چشمگیر ایکس باکس سری ایکس می باشد. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، ایکس باکس سری ایکس به عنوان قوی ترین کنسول ارائه شده تا به امروز در دنیای بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. سخت افزار قدرتمندی که در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته، باعث می‌شود تا عجیب‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های امروزی با سریع ترین و باکیفیت ترین حالت ممکن اجرا شوند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در کنسول های دیگر هرگز شاهد چنین صحنه ای نخواهیم بود. وضوح تصویر خروجی ارائه‌شده توسط این کنسول با کیفیت 4K بوده و ۱۲۰ فریم ‌بر‌ ثانیه، می‌‌باشد که تصویری بسیار روان و نرم را در جلوی چشمان شما ظاهر می‌کند. بنابراین اگر شما نسل قبلی کنسول های ایکس باکس را داشته اید با استفاده از این کنسول، تصویری چند برابر جذاب تر و نرم تر را مشاهده خواهید کرد.

ایکس باکس Series X.

 

در حال حاضر تمامی بازی ها از تصاویر با نرخ ۱۲۰ فریم پشتیبانی نمی کنند. در مواردی که این نرخ فریم را پشتیبانی می‌کنند تصویر بسیار روان و غیرقابل تصوری را به کاربران خود هدیه می‌دهند. هرچه نرخ تصویر عدد بالاتری داشته باشد تصویری روان تر در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین این کنسول از تکنولوژی رهگیری پرتو بهره می‌برد که به کمک این رهگیری در هنگام اجرای بازی ها، نورپردازی‌ها بسیار دقیق‌تر، با کیفیت‌تر و کاربرپسند‌تر انجام می شوند. در نتیجه آن، تصویری خیره کننده است. با توجه به کارت گرافیک بسیار قدرتمندی که بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس نصب شده است این فناوری به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

میزان پشتیبانی در ایکس باکس Series X

از دیگر مزایای ایکس باکس سری ایکس پشتیبانی قوی و طولانی مدت توسط کمپانی مایکروسافت می باشد. این کمپانی به خوبی در گذشته ثابت کرده که می‌تواند کمپانی قابل اعتمادی در بحث پشتیبانی از بازی ها باشد. البته در گذشته در ایکس باکس وان شاهد این موضوع نبودیم. چرا که بازی های انحصاری کمی برای این کنسول عرضه می شد. در حال حاضر شرایط تغییر کرده و این موضوع باعث می‌شود، تا کاربران بیشتری میل به خرید ایکس باکس سری ایکس و محصولات مایکروسافت داشته باشند. در حال حاضر ۲۰ کمپانی و استودیو بازی سازی به صورت اختصاصی برای مایکروسافت فعالیت می کند. در نتیجه کاربران می‌توانند با تهیه اشتراک گیم‌پس و پرداخت ماهانه، در حدود ۱۰ دلار بازی‌های انحصاری جذاب و مثال زدنی را بر روی ایکس باکس سری ایکس تجربه کنند. در حقیقت زمانی که شما سرویس گیم‌پس را خریداری می‌کنید، بازی‌های روز ارائه شده توسط استودیو‌های مطرح بازی‌سازی در روز عرضه در اختیار شما قرار می‌گیرند که واقعا جذاب است.

پشتیبانی از دیسک و بازیهای گذشته با کیفیت بهتر

زمانی که شما ایکس باکس سری ایکس را خریداری می کنید، می توانید بازی های قدیمی را با کیفیتی بسیار بالا تر از گذشته اجرا کنید. البته برادر کوچکتر آن یعنی ایکس باکس سری اس نیز این قابلیت را دارد. باید به این نکته اشاره کنیم که کیفیت ارائه شده توسط ایکس باکس سری ایکس چیز دیگری است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به بازی های قدیمی و نوستالژی علاقه دارید.

همچنین اگر بازی بوده که در نسل های گذشته نتوانسته اید آن را انجام دهید، ایکس باکس سری ایکس به خوبی می تواند نیاز شما را برطرف کند. همچنین این کنسول از دیسک پشتیبانی می کند و شما می توانید، دیسک های بازی مورد علاقه خود را خریداری کرده و بر روی این کنسول اجرا کنید. همچنین اگر از نسل های گذشته دیسک‌های فیزیکی دارید که مایلید تا دوباره بازی‌های آن را انجام دهید. بدون هیچ مشکلی می‌توانید آن دیسک‌ها را بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اجرا کرده و برای خود خاطره سازی کنید.

ایکس باکس سری ایکس.

 

مهمترین معایب ایکس باکس سری ایکس

مهمترین دلیلی که یک شخص بخواهد یک کنسول را بخرد بازی های خاصی است که می تواند روی آن کنسول اجرا کند. با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه بازی های انحصاری، شرکت مایکروسافت در دستور کار خود قرار داده است. بازهم کنسول های این شرکت توان رقابت با رقیب سرسخت خود یعنی پلی استیشن سونی را ندارد. البته این کمپانی جای پیشرفت داشته و ممکن است روز به روز بر بازی های انحصاری این کنسول افزوده شود. از دیگر معایبی که می توان برای ایکس باکس سری ایکس و محصولات مایکروسافت در نظر گرفت عدم وجود نوآوری و خلاقیت خاص می باشد.

از حیث طراحی، افراد بسیار زیادی هستند که می‌خواهند کنسول بازی شان طراحی خاص داشته باشد و شبیه کامپیوترهای خانگی نباشد. همچنین کنترلر ایکس باکس در عین حال که بسیار خوش دست و کاربر پسند طراحی شده، ولی هیچ تکنولوژی و یا نوآوری خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. این در صورتی است که کنترلر جدید پلی استیشن فایو کاملاً بهتر از رقیب خود عمل می کند. یکی دیگر از مواردی که به عنوان نکته منفی برای ایکس باکس سری ایکس تلقی می گردد قیمت آن می باشد. این دستگاه قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارد. این نکته را باید بگوییم که در مقایسه با ایکس باکس وان سری اس، تفاوت زیادی ندارد و افراد بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند تا سری اس را تهیه کنند.

کنرلر ایکس باکس سری ایکس.

 

حالا که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید، اگر تمایل دارید تا ایکس باکس سری ایکس را با سفارش اروپا با بالاترین کیفیت خریداری کنید، حتماً به وبسایت ما مراجعه کرده و به صورت کاملا آنلاین و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد