معرفی منو های صفحه ی اصلی پلی استیشن ۵

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 00:35
معرفی منو های صفحه ی اصلی پلی استیشن ۵
کنسول بازی پلی استیشن ۵ کمپانی سونی به عنوان یکی از محبوب ترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۳ شناخته می شود. این کنسول بازی که آخرین نسخه از کنسول های بازی شرکت سونی به شمار می آيد، نسبت به ورژن های قبلی رشد چشمگیری داشته است.

تغییراتی که در این کنسول مشاهده می شود هم به ویژگی های ظاهری و هم ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن مرتبط می شود. به صورت کلی این کنسول، ظاهری جذاب تر از نسخه های قبلی داشته و توانسته از این بابت رضایت کاربران را جلب نماید. از لحاظ سخت افزاری نیز برای کنسول بازی پلی استیشن ۵ از بروزترین قطعات سخت افزاری استفاده شده است. بدین ترتیب از لحاظ عملکرد نیز می توان کاملا به این کنسول تکیه کرد و با خیال راحت به استفاده از آن پرداخت.

علاوه بر سخت افزار و ویژگی های ظاهری کنسول بازی پلی استیشن ۵ شرکت سونی، لازم است تا ویژگی های نرم افزاری و منوهای آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. زیرا اینترفیس یا همان فضای کاربری، جز قسمت های مهم هر سیستم دیجیتال به شمار می آید. برای کنسول های بازی نیز این موضوع صدق می کند. در اصل فضای کاربری و منوهای فضای کاربری کنسول سبب می شود تا کاربران در زمان استفاده از کنسول تجربه خوبی را کسب کنند. به همین جهت در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی منو های صفحه ی اصلی پلی استیشن ۵ پرداخته و نکاتی را در این باره مطرح نماییم.

 

منوی اصلی کنسول بازی پلی استیشن ۵

هنگامی که هنوز کنسول بازی پلی استیشن ۵ عرضه نشده بود، شایعات مختلفی پیرامون این کنسول مطرح بود. در این زمان شرکت سونی نیز اطلاعاتی مختصر از کنسول جدید خود را در اختیار کاربران قرار می داد تا کنجکاوی آن ها را افزایش دهد. در همین زمان، منوی اصلی پلی استیشن ۵ جزو آخرین مباحثی بود که توسط این کمپانی مورد بحث و معرفی قرار گرفت. اما بالاخره این کمپانی اطلاعاتی را پیرامون منوهای اصلی کنسول جدید خود عرضه کرد که جالب به نظر می رسید. اطلاعات مطرح شده نشان می داد که فضای کاربری این کنسول بازی، ویژگی های جدیدی را شامل می شد. این کنسول بازی در بخش منو ها طراحی جدیدی را تجربه کرده بود و اطلاعات را با سرعت بیشتری به کاربر نمایش می دهد. این دقیقا همان چیزی بود که اکثر گیمر ها انتظارش را می کشیدند. در حال حاضر نیز که مدت زیادی از عرضه این کنسول می گذرد، ما اطلاعات کاملی درباره منوهای اصلی پلی استیشن ۵ در اختیار داریم.

منوی اصلی پی اس فایو

منوی اصلی پی اس فایو

 

منوی افقی پلی استیشن ۵

در صفحه اصلی رابط کاربری پلی استیشن ۵ یک منوی افقی دیده می شود که آخرین اپلیکیشن ها و بازی های اجرا شده در آن قرار گرفته اند. حداکثر ۱۰ بازی و اپلیکیشن که اخیرا از آن ها استفاده کرده اید، در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. اگر قصد مشاهده بازی ها و برنامه های بیشتری را دارید، می توانید گزینه Game Library را انتخاب نموده و به آن وارد شوید. البته در این قسمت هنوز امکانی برای ایجاد فولدر و دسته بندی بازی ها ایجاد نشده است.

 

Game Library

Game Library

 

منوهای بالای صفحه اصلی

 

Games

Games

 

در قسمت بالای صفحه اصلی، در سمت چپ، دو گزینه قرار داده شده است که شامل Games و Media هستند. بازی ها به عنوان حالت پیش فرض این صفحه انتخاب شده است و در هنگام ورود به اینترفیس پلی استیشن ۵، به طور خودکار در این صفحه قرار خواهید داشت. گزینه دوم که Media است، به سرویس های استریم و تماشای آنلاین محتواهای ویدیویی مرتبط می شود. اپلیکیشن هایی نظیر اسپاتیفای، یوتیوب، نتفلیکس و دیزنی پلاس در این قسمت قرار داده شده اند.

 

Media

Media

 

در قسمت بالای صفحه و سمت راست نیز چهار آیکون قرار گرفته شده است. اولین آیکون به Search اختصاص داده شده است که با شکل ذره بین مشخص شده است. با انتخاب این گزینه می توانید به راحتی در بین تمامی محتواهای کنسول به جستجوی بازی ها، مدیا و پلیر ها بپردازید. شاید تنها عیب این آپشن به این موضوع مرتبط شود که نمی توان در بین تنظیمات کنسول به جستجو پرداخت.

 

Search

Search

گزینه بعدی منوی پلی استیشن ۵ به بخش Setting مربوط می شود که تنظیمات بخش های مختلف کنسول را در دسترس قرار می دهد. گزینه بعدی Profile است که احتمالا می توان آن را به عنوان مهمترین بخش از منوی بالایی پلی استیشن ۵ به شمار آورد. در این قسمت می توانید به تنظیم مختلف حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید و اطلاعات پروفایل خود را تغییر دهید. همچنین امکان ایجاد تغییر در اطلاعات آنلاین بودن، سوئیچ بین پروفایل ها و دسترسی به سابقه استفاده از کنسول در این بخش در دسترس است.

 

Profile

Profile

در صفحه اول منوی پلی استیشن ۵، گزینه اول به Play station store اختصاص داده شده است. در این نسخه، این اپ به عنوان بخشی از رابط کاربری عرضه شده و اپلیکیشنی جداگانه نیست.

 

منوی پایین صفحه در پلی استیشن ۵

برای ورود به بخش Control center کنسول لازم است تا یک بار دکمه پلی استیشن روی دسته دوال شوک را فشار دهید. در این بخش می توانید تنظیماتی که در حین بازی به آن احتیاج خواهید داشت را شخصی سازی کنید. اولین گزینه این بخش Home است که شما را به صفحه اصلی کنسول می برد. گزینه Switch نیز شما را در بین آخرین بازی هایی که استفاده کرده اید، جابجا می کند. به واسطه گزینه Notification می توانید تمامی اعلانات را ببینید و آن ها را مدیریت کنید.  

 

منوی پایین صفحه در پلی استیشن ۵

منوی پایین صفحه در پلی استیشن ۵

گزینه بعدی Game base است که جدیدا به کنسول بازی پی اس فایو اضافه شده است. در این قسمت می توانید با دوستان خود صحبت کرده و با کاربران دیگر ارتباط داشته باشید. گزینه بعدی Spotify  است که به شما امکان کنترل و مدیریت موسیقی را می دهد. پس از آن آیکون مربوط به میکروفون را می توانید مشاهده کنید که به واسطه آن، تنظیمات مربوط به میکروفون در دسترس خواهد بود. در ادامه منو، گزینه Accessories در دسترس قرار گرفته است. در این بخش نیز می توانید تنظیمات مربوط به تجهیزات جانبی را انجام دهید. همچنین در منوی اصلی پلی استیشن ۵، با قرار گرفتن بر روی هر بازی، می توانید به اطلاعاتی پیرامون آن دسترسی داشته باشید.

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد