چرا آینده متاورس می تواند نقش بزرگی در آینده جهان ایفا کند؟

ادمین ایرانیان کنسول یکشنبه 14 فروردین 1401 - 16:29
چرا آینده متاورس می تواند نقش بزرگی در آینده جهان ایفا کند؟
در ادامه این مقاله با بررسی ابعاد مختلف این تکنولوژی به بررسی آینده متاورس می پردازیم و در نهایت قضاوت را درباره آینده متاورس به شما خوانندگان واگذار می کنیم.

چرا آینده متاورس می تواند نقش بزرگی در آینده جهان ایفا کند؟

واژه متاورس، این روزها از هر گوشه و کناری به گوش مردم در سراسر جهان می رسد. در بین مردم با پیشینه های فرهنگی و آموزشی مختلف، عده ای هستند که از ظهور این تکنولوژی خوشحال و مسرور هستند و به این که متاورس می تواند تمام مرزها و محدودیت های دنیای فیزیکی را از بین ببرد، خوشبین هستند.

با این همه در نقطه مقابل عده دیگری نیز وجود دارند که آینده متاورس را ترسناک و نگران کننده پیش بینی می کنند.

در ادامه این مقاله با بررسی ابعاد مختلف این تکنولوژی به بررسی آینده متاورس می پردازیم و در نهایت قضاوت را درباره آینده متاورس به شما خوانندگان واگذار می کنیم.

 

 آینده متاورس

آینده متاورس چگونه آینده دنیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

در مورد دنیای متاورس، در ابتدا بهتر است یادآور شویم که هنوز متاورس به آن صورت که در همه جا گفته و شنیده می شود، شکل نگرفته است. برای مثال یکی از ویژگی های متاورس، تعامل افراد با یکدیگر در فضای متاورس، انجام خریدها و پرداخت پول است. ما هنوز قادر به انجام هیچ یک از این موارد نیستیم.

شکل گیری متاورس به یکباره اتفاق نخواهد افتاد و احتمالاً در ابتدا برای مدتی با هدف بررسی ابعاد و جوانب آن به طور آزمایشی در دسترس عده محدودی قرار خواهد گرفت. به گفته کارشناسان ممکن است این فرایند پنج تا ده سال طول بکشد.

دنیای متاورس برای این شکل گرفته که کاربران بدون محدودیت جغرافیایی و فیزیکی بتوانند کارهایی که در دنیای فیزیکی امکان پذیر نیست را تجربه کنند. در دنیای متاورس هر کاربر می تواند با ظاهر و ویژگی هایی که خودش مایل است، نمایان شود و با سایر کاربران ارتباط برقرار کند. متاورس در آینده بدیهی ترین فعالیت ها را نیز دستخوش تحولات عظیمی خواهد کرد. فعالیت هایی مثل مسافرت، ازدواج، دیدار با دوستان، جلسات کاری همه و همه به شکل متفاوتی انجام خواهند گرفت.

آینده متاورس در مقابل آینده دنیای فیزیکی

با گذر زمان و تکامل یافتن متاورس، باید منتظر یک انقلاب بزرگ و همه گیر باشیم. بیل گیتس معتقد است که تا سه سال آینده جلسات و قرارهای کاری همگی بر بستر متاورس انجام خواهند گرفت.

به علاوه او فکر می کند که کارمندان شرکت‌ها، در سراسر دنیا نهایتاً تا سه سال آینده متکی و وابسته به متاورس خواهند بود. بروز بیماری کرونا که همه جهان را تحت تأثیر خود قرار داد، توانست به رشد و توسعه متاورس ضرورت بیشتری ببخشد. به این ترتیب دیگر هیچ یک از کارمندان در هیچ شرکتی نیاز به حضور در محل کار فیزیکی نخواهند داشت.

آینده متاورس در مقابل آینده دنیای فیزیکی

نه فقط محیط های مرتبط با کارمندان بلکه مدرسه و فعالیت‌های آموزشی دانشجویان و دانش آموزان نیز این انقلاب عظیم را به وضوح لمس خواهد کرد. علاوه بر امور ضروری مانند کار و تحصیل، امور تفریحی نیز شباهتی به دنیای فعلی نخواهد داشت و بسیار هیجان انگیزتر خواهد بود. هر فرد می تواند در کنسرت حاضر شود، در مسابقات ورزشی شرکت کند، در حالی که در اتاق خودش حضور دارد.

ضمناً کیفیت اجرای کنسرت‌ها در متاورس بسیار بالاتر از دنیای فیزیکی خواهد بود. این می تواند برای خوانندگان و هنرمندان و همچنین مخاطبان و تماشاچیان بسیار ارزشمند باشد. برای مثال شاید شما از آهنگ های یک خواننده روسی لذت می برید، اما هرگز امکانات شرکت در کنسرت او را به دلیل مسائل مالی و زمانی نداشته اید. در متاورس این مشکل به طور کامل کنار می رود. ضمن اینکه شما هزینه کمتری می پردازید، می توانید از بهترین جایگاه شاهد و ناظر کنسرت خواننده محبوب خود باشید.

آینده کسب و کارها و متاورس

با متاورس می توانید هر چیزی را به طور کاملاً غیرمتمرکز تحت کنترل خود داشته باشید. بلاکچین نیز همین کار را انجام می دهد و در راستای تمرکززدایی ایجاد شده است.

شرکت‌ها و کسب و کارها می‌توانند از متاورس برای منافع خود بهره مند شوند. در متاورس می توان ایونت های مرتبط با کسب و کارها و یا ورکشاپ های آموزشی نیروی کار را در کمترین زمان سازمان دهی و اجرا کرد.

در کنار مزایای بی شمار متاورس برای کسب و کارها از ارتباطات مدیران با کارمندان گرفته تا مدیریت روابط با مشتریان به بهترین شکل، عواقبی هم برای این موضوع پیش بینی می شود.

آینده کسب و کارها و متاورس

اگرچه متاورس به طریقی افراد را به هم پیوند می دهد و ارتباطی بی سابقه را شکل می دهد، ولی افراد را در دنیای فیزیکی تنها و منزوی تر از قبل خواهد کرد. متاورس ضرورت حضور فیزیکی در مکان های عمومی فیزیکی را از بین خواهد برد.

چقدر طول می‌کشد تا متاورس به طور کامل عمومی شود؟

در مورد آینده متاورس، درواقع سؤال درست تر این است که چقدر طول می کشد تا ورژن کاملی از متاورس شکل بگیرد و برای همه کاربران در دسترس باشد؟

مارک زاکربرگ که حالا نام شرکت خود را به "متا" تغییر داده است، معتقد است این فرایند احتمالاً تا سال 2030 به طول خواهد انجامید. اما در حال حاضر هم متاورس هرروز با سرعت بیشتری در حال توسعه است و احتمالاً زودتر از سال 2030 این اتفاق خواهد افتاد.

بازی فورت نایت یک بازی متاورسی است که در آن اخیراً یک کنسرت برگزار شد. این کنسرت دوازده میلیون نفر تماشاگر داشت. این بیانگر وجود برخی زیرساخت های اولیه در اینترنت برای پشتیبانی از امکانات متاورس است.

اما با توسعه متاورس ضرورت دارد که زیرساخت های اینترنت نیز توسعه بیایند.

آینده دنیا با متاورس

به منظور ایجاد و توسعه متاورس، باید زیرساخت های سخت افزار‌ی بسیار قوی ایجاد شود. دنیای متاورس نیاز به جلوه‌های گرافیکی دارد که باید ایجاد شوند. اگر یک گیمر حرفه ای بوده باشید، جلوه های گرافیکی در بازی های مرتبط با متاورس را در این بازی ها تجربه کرده اید.

به علاوه کالاهایی که در دنیای متاورس عرضه می شوند، نباید حالت انحصاری پیدا کنند. اگر یک کالا در فورت نایت خریداری شده است، همان کالای واحد باید در شرکت متا نیز قابل خرید و فروش باشد.

سخن پایانی

دنیای آینده با وجود متاورس، بسیار متفاوت از دنیایی است که امروز در حال تجربه آن هستیم. تحولات زیادی پیش روی افراد است که همگی به لطف تکنولوژی و توسعه آن برای افزایش کیفیت زندگی افراد می تواند استفاده شود. پیش بینی می شود شرکت های بزرگ تکنولوژیکی در سال های آینده بر سر محبوبیت خود در متاورس به رقابت های سنگینی بپردازند. این در نهایت می تواند به نفع مردم در سراسر سیاره باشد. زیرا شرکت ها برای رقابت، لذت ها و تجارب مطلوب زیادی را برای کاربران امکان پذیر خواهند کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد