معرفی و بررسی انواع ماوس و کیبورد گیمینگ

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 29 دی 1400 - 06:27
معرفی و بررسی انواع ماوس و کیبورد گیمینگ
شرکت های مختلفی به طور تخصصی در زمینه ی لوازم گیمینگ کامپیوتر و کنسول های بازی فعالیت می کنند. از لوازم حیاتی یک گیمر حرفه ای، ماوس و کیبورد گیمینگ است.

با انتخاب ماوس و کیبورد مناسب احتمال خطا در بازی را به حداقل برسانید. یک ماوس و کیبورد حرفه ای مناسب، میتواند تفاوت بین بردن و باختن باشد.

معرفی و بررسی انواع ماوس و کیبورد گیمینگ

مقدمه

ماوس و کیبورد، دو یار جدا نشدنی کامپیوتر هستند که بدون آنها استفاده از کامپیوتر سخت و ناممکن می شود. ماوس و کیبورد های متنوعی برای کاربردهای متفاوتی توسط شرکت های مختلف ساخته شده اند. بسته به نوع کاربری اقدام به انتخاب و خرید ماوس و کیبورد مناسب کنید.

یکی از ضروری ترین تجهیزات برای گیمرها، ماوس و کیبورد حرفه ای می باشد. که اسطلاحاً به آن ماوس و کیبورد گیمینگ می گویند. موس و کیبورد های گیمینگ  از تنوع و قابلیت های بسیار بالایی برخوردارند. برای انتخاب ماوس و کیبورد گیمینگ مناسب باید به ارگونومی، کیفیت بدنه، دقت و حساسیت آن توجه کرد.

کیبورد های گیمینگ دارای سرعت پاسخ بیشتر، شخصی سازی دکمه ها، سرعت پردازش بیشتر، نور پس زمینه، فعال کردن چند کلید همزمان، فاصله بیشتر کلیدها، استراحتگاه دست و عمر بالا را شامل می شوند.

ماوس و کیبورد گیمینگ توسط شرکت های مختلفی تولید می شود. در نتیجه با سیل وسیعی از تنوع محصولات طرف هستید. ماوس و کیبورد گیمینگ از دو نوع اتصال بی سیم و با سیم بهره می برند. ماوس و کیبورد های باسیم دارای عمر بیشتری هستند و از قیمت کمتری برخوردارند. از طرف دیگر ماوس و کیبورد های بیسیم به دلیل راحتی در استفاده، طرفداران بیشتری را به خود جلب می کنند. اغلب ماوس و کیبورد های گیمینگ دارای نور پس زمینه هستند که در هنگام بازی، حس بهتری به کاربر منتقل کنند. نور پس زمینه در محیط های تاریک و کم نور باعث می شوند که کلیدها راحت تر دیده شوند. در برخی از مدل ها، کلیدی برای روشن و خاموش کردن نور پس زمینه تعبیه شده است. در ساخت کلیدهای کیبورد از طرح های متفاوتی استفاده می شود. مانند: (کلیدهای معمولی، غشایی، جزیره ای، نوری و مکانیکی). بیشترین سرعت پاسخگویی را، کلیدهای نوری و مکانیکی دارا می باشند و کمترین سرعت، مربوط به کلیدهای غشایی هستند. بعضی از مدل های ماوس و کیبورد گیمینگ، دارای کلیدهای میانبر هستند، که قابلیت شخصی سازی دارند.

 

ماوس و کیبورد گیمینگ VERITY V-KB6111GCW

ماوس و کیبورد گیمینگ Verity با بهره گیری از کلیدهای مکانیکی با سرعت پاسخ دهی بسیار بالا و استفاده از نور پس زمینه RGB، از پر فروش ترین محصولات موجود در حال حاضر می باشد. ماوس و کیبورد وریتی از اتصال با سیم بهره می برد و دقت آن بین 1600 dpi الی 3200 dpi است.

ماوس و کیبورد گیمینگ VERITY V-KB6111GCW

کیبورد گیمینگ GREEN GK601-RGB

کیبورد گیمینگ GREEN با استفاده از کلیدهای مکانیکی، نور پس زمینه RGB با قابلیت تغییر در 9 رنگ و کلیدهای میانبر فراوان، با قابلیت شخصی سازی، می تواند انتخاب مناسبی برای یک گیمر حرفه ای باشد.

کیبورد گیمینگ GREEN GK601-RGB

کیبورد گیمینگ A4Tech B314

شرکت A4Tech از خوشنام ترین شرکت های ساخت لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ شناخته می شود. فقط 4 عدد از کلیدهای کیبورد گیمینگ، مکانیکی هستند و مابقی کلیدهای Membrane می باشند. با استفاده از متریال با کیفیت و طراحی مناسب، کلیدها از سرعت خوبی برخوردار هستند.

 

کیبورد گیمینگ A4Tech B314

کیبورد گیمینگ TESCO TK8021L

کیبورد گیمینگ TESCO با وزن 400 گرم، دارای 104 کلید به همراه نور پس زمینه بوده که می تواند انتخاب مناسبی برای گیمر ها و تایپیست ها باشد.

 

کیبورد گیمینگ TESCO TK8021L

ماوس و کیبورد گیمینگ JERTECH KM950

یکی از بهترین ماوس و کیبورد های گیمینگ موجود در بازار برند جرتک است. لازم به ذکر است که برند جرتک یکی از پرطرفدار ترین برندها، در بین کاربران می باشد. با طراحی مناسب و ارگونومی قابل قبول و ظاهر جذاب می تواند انتخاب مناسبی برای گیمر ها باشد. ماوس جرتک دارای قابلیت تنظیم دقت 1600 dpi الی
 3200 dpi است.

ماوس و کیبورد گیمینگ JERTECH KM950

ماوس و کیبورد گیمینگ Banda G10

یکی دیگر از ست های محبوب مدل G10 از برند باندا می باشد. این محصول دارای نور پس زمینه RGB و اتصال با سیم بوده و با امکانات فراوان، نیاز هر گیمری را برآورده می کند.

 

ماوس و کیبورد گیمینگ Banda G10

 

ماوس و کیبورد گیمینگ Havit 501

ماوس و کیبورد هویت از بهترین متریال و با کیفیت بالا ساخته شده است. با امکانات فراوان، با یک محصول منحصر به فرد طرف هستیم. نوع ارتباط ماوس و کیبورد هویت از طریق سیم بوده و با دقت 800dpi تا
1600 dpi می تواند نیاز هر کاربری را برآورده کند.

ماوس و کیبورد گیمینگ Havit 501

کیبورد گیمینگ RAZER Blackwidow Tournament Edition Chroma

برند ریزر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. کلیه تولیدات این شرکت بطور تخصصی در زمینه گیم است. محصولات برند ریزر در تمام جهان پر طرفدار است. کیبورد گیمینگ ریزر دارای قابلیت های فراوان و ارگونومی مناسب برای ساعت ها استفاده مداوم، افزایش سرعت عملکرد و کلیدهای مکانیکی با نور پس زمینه RGB یکی از منحصر به فرد ترین و پرفروش ترین محصولات حال حاضر است.

کیبورد گیمینگ RAZER Blackwidow Tournament Edition Chroma

ماوس گیمینگ Asus ROG Chakram

ماوس گیمینگ ایسوس با نوع اتصال دوگانه، بدون سیم و با سیم، قابلیت شارژ بی سیم، دقت بیش از
 3200 dpi، 6 عدد دکمه قابل برنامه ریزی  و نورپردازی RGB و وزن 122 گرم بهترین و حرفه ای ترین ماوس جهان است.

ماوس گیمینگ Asus ROG Chakram

ماوس گیمینگ RAZER Basilisk Ultimate With Dock

ماوس گیمینگ Basilisk با بهره گیری از تکنولوژی HYPERSPEED ریزر 25 درصد سریع تر از سایر رقبا عمل می کند. ماوس گیمینگ ریزر با 11 دکمه ی قابل برنامه ریزی، و دکمه تنظیم DPI، هر گیمری را مجذوب خود می کند. از دیگر امکانات ماوس ریزر، تنظیم مقاومت چرخ اسکرول، دقت بیش از 3200 dpi، امکان ذخیره سازی 5 پروفایل، شارژدهی تا 100 ساعت را می توان نام برد.

 ماوس گیمینگ RAZER Basilisk Ultimate With Dock

ماوس گیمینگ LOGITECH Lightspeed G903

شرکت لاجیتک یکی از شناخته شده ترین برند های تولید لوازم جانبی کامپیوتر و لپتاپ است، که محصولات با کیفیتی را تولید می کند. ماوس گیمینگ لاجیتک G903 با وزن 110 گرم، نورپردازی RGB، نوع اتصال
بی سیم و دقت بیشتر از 3200 dpi یکی از حرفه ای ترین ماوس های گیمینگ بازار به شمار می رود.

ماوس گیمینگ LOGITECH Lightspeed G903

ماوس گیمینگ Zelotes C-18

با ارگونومی علمی و طراحی جذاب باعث شده است، که هنگام استفاده در ساعت های طولانی، دست و مچ دست شما دچار خستگی نشود و حرکت نرم و با دقتی، را تجربه کنید. ماوس گیمینگ زیلوتس دارای 170 گرم وزن، نمایشگر میزان باتری، 11 کلید با قابلیت برنامه ریزی، دقت 3200 dpi قابل تنظیم تا 10000 dpi، اتصال با سیم، مناسب برای گیمر ها می باشد.

 ماوس گیمینگ Zelotes C-18

جمع بندی

با توجه به این مهم که موس و کیبورد گیمینگ، از مهمترین و حیاتی ترین ابزار یک گیمر حرفه ای می باشد. با توجه به نیاز کاربر، میزان بودجه، کیفیت متریال ساخت، طراحی و ارگونومی و امکانات دیگر اقدام به انتخاب مناسب ترین ماوس و کیبورد گیمینگ کنید. با انتخاب ماوس و کیبورد خوب از بازی لذت می برید و در دراز مدت، از دستان شما در برابر آسیب دیدگی محافظت می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد