معرفی بهترین انواع موسیقی متن بازی در دنیا

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 15:09
معرفی بهترین انواع موسیقی متن بازی در دنیا
موسیقی متن بازی مکملی است که بازی های ویدیویی بسیار زیادی را در طول تاریخ به شاهکاری تکرار نشدنی تبدیل کرده است.

موسیقی متن بازی به عنوان یک عضو تکمیل کننده در طول تاریخ بازی های ویدیویی، توانسته آثار بسیار زیادی را در ذهن و جان طرفداران خود ثبت کند. کمپانی های مطرح بازی سازی و ناشران آنها در کنار بهره بردن از امکانات گرافیکی و داستان‌پردازی های بسیار جذاب، از موسیقی متن بازی نیز به صورت کاربردی بهره می برند تا به تاثیرگذاری هرچه بیشتر بازی ها کمک کند. در سال های گذشته با استفاده از موسیقی متن، بازی‌های بسیار جذابی برای مجموعه‌های مختلف به ثبت رسیده که تا سالیان سال، در ذهن مخاطبان خود جای دارند. قطعاً برای شما هم پیش آمده که یک بازی رایانه‌ای را انجام داده و تا مدتها بعد از آن، موسیقی متن بازی را گوش کنید. همچنین با هندزفری ساعت های بسیار زیادی با این موسیقی ها خاطره سازی کنید.

این موضوع که موسیقی می‌تواند تاثیرگذاری هر فیلم و سریال و یا بازی را بر روی کاربران چند برابر کند، بر هیچ کارشناس و توسعه دهنده پوشیده نیست. در قرن اخیر پیشرفت های روز افزونی را در دنیای بازی‌های ویدیویی شاهد بودیم. بازی‌هایی عرضه شدند که موسیقی متن آنها به عنوان یک شاهکار تمام عیار بوده و توانسته طرفداران بیشتری برای بازی مورد نظر به وجود بیاورد. اگر بخواهیم چند نمونه مثال بزنیم می توانیم به موسیقی متن بازی The Last of Us یا بازی God of War اشاره کنیم. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا لیستی از برترین موسیقی های بازی که در نوع خود شاهکار هستند را برای شما ارائه کنیم پس اگر به این حوزه علاقه مند هستید با ما همراه باشید:

بهترین موسیقی متن بازی، موسیقی کالاف دیوتی

کالکشن بازی های کالاف دیوتی طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و قطعاً موسیقی متن بازی کالاف دیوتی نیز طرفداران خاص خود را دارد. یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین نسخه های کالاف دیوتی، کالاف دیوتی Modern Warfare 2 می باشد. این بازی از هر حیث یک شاهکار به حساب می آید و تا به امروز، هیچ نسخه‌ای از کالاف دیوتی نتوانسته به چنین محبوبیتی دست پیدا کند. داستان این بازی، موسیقی متن بازی و همچنین شخصیت های موجود در آن غوغای عجیبی در ذهن شما به پا میکنند. موسیقی این بازی جذاب را دو چهره شناخته شده در دنیای موسیقی متن بازی یعنی هانس زیمر و لورن بلف طراحی کردند.

موسیقی متن بازی کالاف دیوتی

موسیقی متن کالکشن Devil May Cry

همه کاربران حوزه بازی های ویدیویی قطعاً سری جذاب دویل می کرای را بازی کردند. این بازی به خاطر سبک جذاب و گیم پلی اکشنی که دارد طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا داشته و خواهد داشت. موسیقی متن بازی دویل می کرای به خوبی با گیم پلی آن ادغام شده و آدرنالین خون شما را افزایش می دهد. از جمله افرادی که این موسیقی متن جذاب را طراحی و تولید کرده اند، می توان به ماسامی اوئدا، ماساتو کودا، تتسویا شیباتا، گروه NOISIA، کوتا سوزوکی اشاره کرد.

موسیقی متن بازی God of War

تمام نسخه های بازی گاد آف وار، یک طرف و دو نسخه آخر این بازی در سمت دیگر قرار می گیرد. موسیقی متن بازی گاد آف وار در دو نسخه اخیر آن یک شاهکار تمام عیار به حساب می آیند. این بازی در دوران اساطیری اسکاندیناوی روایت شده و حال و هوای موسیقی متن آن نیز کاملا گویای همان دوران است. آهنگسازان این موسیقی متن بازی، افراد سرشناسی مانند جرارد مارینو، ران فیش، تایلر بیتس، بییر مک‌کری هستند. زمانی که شما به موسیقی متن بازی گاد آف وار گوش می کنید حماسه تراژدی و در عین حال خشم، تمام وجود شما را فرا می گیرد.

موسیقی متن بازی God of War

موسیقی متن بازی جذاب Red Dead Redemption

یکی دیگر از کالکشن هایی که موسیقی متن بازی آن نظر بسیاری از کاربران و همچنین کارشناسان را به خود جلب کرده است، سری جذاب رد دد ردمپشن می باشد. این بازی در دو نسخه عرضه شده که یکی در سال ۲۰۱۰ و دیگری در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شده است. آهنگسازی این بازی جذاب توسط دو چهره سرشناس به نام های بیل اِلم و وودی جکسون انجام شده است. این بازی دنیای غرب وحشی و وسترن را روایت می کند و موسیقی متن بازی نیز مکمل تمام عیار آن می باشد. دیالوگ ها، داستان پردازی، شخصیت ها و همچنین کارگردانی بازی مثال زدنی هستند و در کنار این موارد موسیقی متن بازی را نیز باید اضافه کنیم.

موسیقی جذاب و بی نظیر کالکشن The Last of Us

تمامی مواردی که تا به حال به آن ها اشاره کردیم یک طرف موسیقی متن بازی لست آف آس نیز یک طرف. این بازی در مورد دنیایی است که توسط یک ویروس زامبی شکل ویران شده و به صورت کامل از هم پاشیده است. شخصیت های موجود در این بازی از همان ابتدای بازی شما را درگیر خود خواهند کرد. موسیقی متن بازی لست آف آس توسط یک اسطوره تمام عیار و تکرار نشدنی به نام گوستاوو سانتولالا طراحی و تولید شده است. کمتر کسی است که موسیقی این بازی جذاب را شنیده باشد و نظر منفی نسبت به آن داشته باشد. اگر این موسیقی متن را تا به حال نشنیده اید توصیه ما به شما این است که حتماً آن را دانلود کرده و گوش کنید. این بازی در دو نسخه در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰ توسط کمپانی مطرح ناتی داگ عرضه شده است.

کالکشن The Last of Us

موسیقی متن بازی خاطره انگیز ویچر ۳ (The Witcher 3)

ویچر ۳ یک بازی شاهکار تمام عیار است و به عنوان یکی از نسخه مجموعه رمان هایی با همین نام ساخته شده است. کارشناسان و گیمر‌های بسیار زیادی این بازی را به عنوان برترین و منحصر به فرد ترین بازی نقش آفرینی در تاریخ بازی‌های ویدیویی طبقه‌بندی می‌کنند. اگر شما به بررسی شخصیت پردازی، داستان سرایی، نقش‌آفرینی و همچنین ابعاد مختلف موسیقی متن بازی ویچر ۳ بپردازید به سختی می توانید ایرادی به آن وارد کنید. این بازی در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است. همچنین موسیقی متن این بازی جذاب توسط چهره هایی به نام های مارسین پرژیبیلوویچ، میکولای استروینسکی طراحی و تولید شده است. برای موسیقی متن بازی ویچر از موسیقی اروپای شرقی بهره گرفته شده است. زمانی که به موسیقی متن این بازی جذاب گوش فرا می دهید، حس و حال جذاب و پویای درون بازی به شما منتقل می‌شود. همچنین در صحنه های عاطفی احساسات شما برانگیخته شده و در عین حال در صحنه‌های خشن و اکشن آدرنالین را در وجودتان احساس می‌کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد