کنسول نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن کی به بازار می آید

ادمین ایرانیان کنسول دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:57
کنسول نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن کی به بازار می آید
کنسول نسل بعدی پلی استیشن پرو با توجه به اخبار و شایعات به صورت یک کنسول میان نسلی طی سال های آینده به بازار های گیمینگ عرضه خواهند شد.

کنسول نسل بعدی پلی استیشن و ایکس باکس چه زمانی عرضه می گردند. این سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران حوزه گیمینگ را به خود مشغول ساخته است. در عین حال که عمر زیادی از عرضه کنسول پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس نگذشته است، ولی کاربران بسیار زیادی به دنبال آن هستند که بدانند کنسول نسل بعدی این کمپانی‌ها کی روانه بازار میشود. طبق بیانیه‌ای که کمپانی سونی برای عرضه کنسول نسل بعدی‌اش ارائه کرد، قطعاً تا قبل از سال ۲۰۲۸ نباید انتظار عرضه کنسول نسل جدید را داشت. در صورتی که شما عزیزان میخواهید، اخبار مربوط به نسل جدید کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس را دنبال کنید با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

حواشی عرضه کنسول نسل بعدی

به تازگی طبق اخباری که برای کنسول نسل بعدی پلی استیشن و مخصوصا ایکس باکس عرضه شد، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که به صورت کامل کمپانی اکتیویژن را با پرداخت چیزی در حدود ۶۹  میلیارد دلار خریداری کرده است. به دنبال خرید این کمپانی بسیار بزرگ که عرضه کننده سری های محبوب مانند کالاف دیوتی می باشد، طرفداران کنسول نسل بعدی پلی استیشن با کمی نگرانی مواجه شدند. طبق این مسئله امکان دارد که با توجه به خرید کمپانی اکتیویژن دیگر سری محبوب کالاف دیوتی برای کنسول نسل بعدی پلی استیشن عرضه نگردد.

کنسول نسل بعدی.

کارشناسان کمپانی سونی اعتقاد دارند، در صورتی که این معامله به صورت کامل تایید شود، فضای رقابتی در بازار دنیای گیمینگ تا حد زیادی تحت الشعاع قرار می گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع سازمان های موجود در کشور ایتالیا، آمریکا و همچنین بریتانیا به بررسی این موضوع می پردازند. موضوع این است که آیا خرید این شرکت توسط کمپانی مایکروسافت می تواند ضرری به چرخه اقتصادی دنیای گیمینگ وارد کند و یا خیر. میان این دو کمپانی مطرح دنیای بازی سازی کشمکش هایی به وجود آمده است.

اخبار و حواشی عرضه کنسول های نسل بعدی

موضوعی که مشخص است این است که طبق این کشمکش ها، به این زودی ها شاهد عرضه نسل بعدی کنسول پلی استیشن و ایکس باکس نخواهیم بود. کمپانی سونی ادعا می کند که کنسول پلی استیشن ۵ به خوبی می‌تواند، مانند نسل های پیشین خود تا ۸ سال برای انواع بازی‌های گرافیکی مورد استفاده قرار بگیرد. تا آن زمان نیازی به عرضه کنسول نسل بعدی این شرکت نخواهد بود.

همچنین مایکروسافت ادعا کرده که تا زمانی معقول سری بازی های جذاب کالاف دیوتی را برای کمپانی پلی استیشن نیز عرضه می کند. البته کارشناسان سونی اعتقاد دارند که عرضه بازی های کالاف دیوتی طبق ادعای مایکروسافت تا سال ۲۰۲۷ اصلاً برای این شرکت کافی نیست. این موضوع تا حدودی صحت دارد. چرا‌که اگر کمپانی مایکروسافت به صورت کامل بتواند شرکت اکتیویژن را خریداری کند، به صورت کامل در نسل بعدی کنسول‌های بازی گوی سبقت را از رقیب ژاپنی خود خواهد گرفت.

نسل جدید کنسول.

زمان عرضه کنسول نسل بعدی یا میان نسلی

با توجه به چیزی که تا به اینجا مقاله در مورد آن صحبت کردیم به این زودی‌ها نباید منتظر کنسول نسل بعدی و یک کنسول کاملاً جدید از کمپانی های مایکروسافت و سونی باشیم. البته به گفته برخی کارشناسان در یکی دو سال آینده، می توانیم منتظر ارائه دو نسخه جدید به عنوان کنسول های میان نسلی برای دو کنسول مایکروسافت و سونی باشیم. کنسول نسل بعدی که به آنها کنسول میان نسلی نیز میگویند، قرار است تا از کیفیت 4K و همچنین نرخ ۱۲۰ فریم پشتیبانی کامل داشته باشند.

تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات سخت‌افزاری و نرم افزاری کنسول نسل بعدی پلی استیشن و ایکس باکس و یا ویژگی های جذاب آنها، به بیرون درز نکرده است. اما موضوعی که مشخص است با توجه به پیشرفت روز افزون دنیای گیمینگ قطعاً در کنسول نسل بعدی شاهد سخت‌افزاری قدرتمند تر بر روی کنسول ها، خواهیم بود. تا آنجا که قویترین و گرافیکی ترین بازی های روز دنیا بدون هیچ افت فریم یا کاهش کیفیت بر روی این کنسول ها اجرا می‌شوند.

شایعات و واقعیت ها در مورد عرضه کنسول های نسل بعدی

در دنیای گیمینگ و اخبار مربوط به این حوزه هر ماه و هر روز اخبار ضد و نقیض در مورد عرضه کنسول نسل بعدی پلی استیشن و ایکس باکس و همچنین سال تولید آن ارائه می گردد. البته اینکه کدام خبر واقعی و کدام خبر شایعه است قابل تشخیص نیست. به عنوان مثال در ماه سپتامبر در سال ۲۰۲۱ یک سری گزارشات ارائه شد که خبر از عرضه کنسول های نسل جدید می داد. زمانی که این گزارش‌ها را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که به صورت ویژه کمپانی مایکروسافت در حال تدارک مقدمات برای عرضه نسل جدید کنسول ایکس باکس سری ایکس می باشد. در حالت کلی قطعاً ما شاهد عرضه کنسول نسل بعدی برای این کمپانی ها خواهیم بود، ولی اینکه دقیقا چه زمانی این عرضه صورت بگیرد هنوز مشخص نیست.

کنسول نسل جدید.

کمپانی مایکروسافت در خبرگزاری ها قبلا به صورت کاملاً واضح اخباری مهم را اعلام کرده بود. یکی از مهم ترین این اخبار این بود که برای نسل جدید کنسول هایش تنها به ارائه یک کنسول بسنده نمی کند. همچنین این کمپانی می خواهد تا چندین کنسول متفاوت با ویژگی ها و کاربردها و عملکردی مختلف را عرضه کند. کمپانی ژاپنی سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به برنامه ریزی برای کنسول های نسل پیشینش قطعاً برای پلی استیشن ۵ نیز یک نسخه پرو در آینده به بازار عرضه می کند تا بتواند به خوبی در مقابل گرافیک بازی های روز عرض اندام نماید.

قیمت کنسول نسل بعدی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بحث موفقیت انواع مختلف کنسول نسل بعدی برای پلی استیشن، مایکروسافت و نینتندو قیمتی است که از سمت کارخانه سازنده برای این کنسول ها در نظر گرفته می شود. دو رقیب سرسخت یعنی پلی استیشن و ایکس باکس برای آنکه بتوانند محصولات جدید خود را به حوزه گیمینگ معرفی کرده و در عین حال گوی سبقت را از یکدیگر بربایند باید قیمتی جذاب برای محصولاتشان در نظر بگیرند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده کدام کمپانی موفق به انجام این کار خواهد شد.

شما عزیزان میتوانید برای خرید انواع مختلف کنسول های بازی پلی استیشن و مایکروسافت و همچنین لوازم جانبی کنسول ها به صورت کاملا اورجینال و با بهترین قیمت به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کرده و به صورت کاملا آنلاین و در کمترین زمان ممکن محصولات مورد نظر خود را در سراسر کشور دریافت کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد