نکات مهم در خرید ps5 (نکات مهم در خرید پلی استیشن 5)

ادمین ایرانیان کنسول یکشنبه 15 آبان 1401 - 08:25
نکات مهم در خرید ps5 (نکات مهم در خرید پلی استیشن 5)
کنسول های بازی پلی استیشن یکی از کنسول های پرطرفدار در ایران و دنیا می باشد. کنسول پلی استیشن 5 جدیدترین محصول شرکت سونی است که چند ماهی است که از انتشار آن گذشته است.

. خیلی از افراد این کنسول را خریداری کردند و برخی دیگر منتظر هستند تا آن را با قیمت مناسبی تهیه کنند. پلی استیشن 5 در دو نسخه دیجیتال و استاندارد در بازار منتشر شده است. فرقی ندارد که شما می خواهید کدام نسخه را تهیه کنید، مهم این است که قبل از خرید به نکات مختلف توجه داشته باشید. به همین دلیل در این بخش می خواهیم نکات مهم در خرید ps5 را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

 

 

 

 

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

نسخه استاندارد پلی استیشن 5

همانطور که گفتیم پلی استیشن 5 دارای دو نسخه می باشد. نسخه استاندارد این کنسول که همان نسخه اصلی می باشد در ابعاد بزرگتر و همچنین با وزن بیشتر در رنگ مشکی و سفید عرضه شده است. این کنسول بازی دارای درایو بلوری است که رزولوشن آن 4K می باشد. معمولا نسخه استاندارد در مقایسه با دیجیتال گران تر می باشد اما در کشور ما تفاوت زیادی از نظر قیمت احساس نمی شود. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند نسخه استاندارد را به جای دیجیتال خریداری کنند. با خریدن نسخه استاندارد شما علاوه بر تجربه بازی های مختلف می توانید دیسک بازی ها را نیز تهیه نمایید.

نسخه دیجیتال پلی استیشن 5

نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 هم مزایای خاص خودش را دارد. این نسخه از نسخه استاندارد ابعاد کوچکتری دارد و همچنین وزن آن کمتر است. همچنین طراحی آن به صورت یکپارچه صورت گرفته است. این نسخه نیز مانند نسخه استاندارد در دو رنگ کلاسیک مشکی و سفید به بازار عرضه شده است. در این نسخه خبری از درایو بلوری نیست و به همین دلیل ظاهر آن بسیار مدرن و زیبا می باشد. قیمت این نسخه نسبت به نسخه استاندارد کمتر می باشد اما در کشور ما با توجه به نوسانات قیمت تغییر قیمت این دو نسخه حس نمی شود. به همین دلیل انتخاب نسخه استاندارد گزینه بهتری می باشد.

 

توانایی مالی در جهت برای خرید کنسول PS5

 

کمی قبل در مورد کنسول بازی پلی استیشن 5 و همچنین دو نسخه عرضه شده آن صحبت کردیم. الان می خواهیم به یک نکته مهم بپردازیم آن هم توانایی مالی می باشد. سعی کنید برای خرید هر چیزی بودجه مورد نظر خود را مشخص نمایید. به این صورت که سعی کنید بیشتر از توان مالیتون اقدام به خرید چیزی نکنید. اگر قیمت فعلی پلی استیشن 5 بالا می باشد، کمی منتظر بمانید تا قیمت آن به تعادل برسد سپس اقدام به خرید آن کنید. البته برخی از فروشگاه ها هستند که فروش پلی استیشن 5 را به صورت قسطی انجام می دهند و می توانید از آن ها خرید خود را انجام دهید و صاحب کنسول مورد علاقه خود شوید.

شکل ظاهری و طراحی کنسول بازی PS5

همانطور که گفتیم کنسول پلی استیشن 5 در دو رنگ مشکی و سفید طراحی و به بازار عرضه شده است. این کنسول در دو حالت افقی و عمودی قابل استفاده می باشد. اگر می خواهید از این کنسول در جهت عمودی استفاده کنید باید از پایه مشکی موجود در جعبه دستگاه کمک بگیرید. خیلی از افراد می گویند این کنسول بزرگ است. دلیل بزرگی این کنسول وجود تهویه هوا و سیستم خنک کننده قدرتمندی است که درون این کنسول قرار دارد.

پردازنده و CPU

جدیدترین محصول شرکت سونی از پردازنده نسل سوم Ryzen از کمپانی AMD استفاده می کند. این نوع پردازنده ها هشت هسته ای هستند و میکروچیپ های آن از نوع Zen 2 می باشد. این پردازنده قوی به کنسول بازی پلی استیشن 5 کمک می کند تا بازی های با کیفیت را با وضوح  8K نمایش دهد. البته ذکر این نکته لازم است که برای اینکه از این وضوح بالا بهره ببرید باید یک نمایشگر قدرتمند 8K با نرخ تازه سازی بسیار بالا داشته باشید.

پردازنده گرافیکی

کنسول پلی استیشن 5 دارای پردازنده گرافیکی Radeon می باشد. با توجه به وجود این پردازنده قدرتمند، قابلیت ری-تریسینگ به این کنسول اضافه شده است. با فناوری ری-تریسینگ جلوه های بصری و نورپردازی پیشرفت چشمگیری داشته اند.این موضوع مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

رابط کاربری کنسول PS5

در مورد رابط کاربری پلی استیشن 5 باید بگوییم که این دستگاه پیشرفت زیادی داشته است. به طوری که بازیکن ها می توانند در هر زمان میان بخش های مختلف یک بازی مانند قسمت آفلاین و آنلاین تغییر مکان داشته باشند. همچنین بخش های مختلفی مانند بخش کمک رسانی یا بخش فعالیت ها در بازی ها در نظر گرفته شده است. این موضوع باعث می شود تا کاربران تجربه راحت تری داشته باشند.

 

بازی های PS4 خود را به حافظه اکسترنال انتقال دهید

اگر تا به امروز از کنسول پلی استیشن 4 استفاده میکردید و الان می خواهید پلی استیشن 5 بخرید، باید بدانید که در زمان نصب پلی استیشن 5 باید خیلی از اتصالات و کابل های ps4 را قطع کنید. پس این نکته را فراموش نکنید که یا ابتدا کلیه بازی های پلی استیشن 4 را تمام کنید سپس به سراغ کنسول جدید بروید یا اینکه کلیه بازی های خود را به حافظه اکسترنال انتقال دهید تا بعدا بتوانید از آن ها استفاده کنید.

کنترلر کنسول

با وجود اینکه مایکروسافت از همان کنترلر های نسل هشت برای نسل نهم خود استفاده کرده است اما کمپانی سونی تغییرات زیادی را در کنترلر پلتفرم های خود ایجاد کرده است. اولین نکته بسیار مهم در دوال سنس تغییر گسترده در ارگونومی و طراحی کنترلر می باشد. این کنترلر جذاب کمی حجیم تر و بزرگتر از قبل شده و همچنین وزن آن افزایش یافته است تا خیلی عالی در دست جای بگیرد. در این حالت خستگی انگشتان دست و مچ به حداقل می رسد.

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

بازی‌های پلی استیشن 5

یکی از نکات دیگر که قبل از خرید پلی استیشن 5 باید به آن توجه کنید، بازی های این کنسول می باشد. سونی معمولا در هر نسل از کنسول های بازی خود، بازی های محبوب خود را به صورت انحصاری منتشر می کند. پلی استیشن 5 نیز از این قاعده جذاب مستثنی نمی باشد. حتما سعی کنید قبل از خرید لیستی از بازی های انحصاری این دستگاه را پیدا کنید و آن ها را بررسی نمایید.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد