با این کارها عمر پلی استیشن خود را بیشتر کنید

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 17 آذر 1401 - 00:01
با این کارها عمر پلی استیشن خود را بیشتر کنید
روش های زیادی برای افزایش عمر پلی استیشن وجود دارد اما یک سری روش های آسان مانند رعایت شرایط هوایی و همینطور ساعت بازی کردن و ... نیز می تواند سبب افزایش عمر پلی استیشن شود.

راهکارهای ساده برای افزایش عمر پلی استیشن

اولین کاری که برای افزایش عمر پلی استیشن باید صورت بگیرد، قرار دادن آن در مکانی با تهویه مناسب است. به طور کلی این دستگاه نباید در جاهای گرم و بدون چرخش هوا قرار بگیرد. یک سری دستگاه های تهویه مخصوص نیز وجود دارند که سبب می شود تا بتوانید فضای تهویه بهتری ایجاد کنید. مثلاً نباید دستگاه را روی سطوح قالی و پشمی قرار دهید. پرزهای قالی سبب می شود که مبدل های حرارتی کنسول بازی شما مسدود شود و در نهایت چرخش هوا به خوبی صورت نمی گیرد. قرار گرفتن عمودی یا افقی دستگاه بستگی به نوع آن دارد.

یک نکته دیگر این است که سعی کنید از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کنید. به هر حال دستگاه در حین بازی داغ می شود و اگر این گرما بیش از اندازه باشد در نهایت سخت افزار دستگاه درگیر شده و دچار آسیب می شود. بنابراین بهتر است که برای افزایش عمر پلی استیشن بیش از 4 ساعت مدام با آن کار نکنید. قرار دادن دستگاه روی یک پایه سبب می شود تا گردش هوا به بهترین نحو صورت بگیرد و به طور کلی سبب می شود تا میزان گرم شدن دستگاه به حداقل برسد.

آمار نشان می دهد که مهمترین علت کاهش عمر پلی استیشن مربوط به گرما و داغ شدن بیش از حد قطعات دستگاه و در نهایت سوختن سخت افزار است بنابراین می بایست در ابتدا فکری به حال وضعیت هوای محیط و همینطور دستگاه خود نمایید. این موضوع را جدی بگیرید.

افزایش عمر کنسول بازی

افزایش عمر کنسول بازی

 

روش های کم هزینه برای افزایش عمر پلی استیشن

یکی از روش هایی که بسیار آسان و کم هزینه بوده و سبب افزایش عمر پلی استیشن می شود این است که دریچه ها و پورت های دستگاه را به صورت منظم تمیز کنید. معمولاً در بین دریچه ها و سایر بخش ها گرد و غبار جمع می شود که این روند سبب مسدود شدن دریچه ها خواهد شد. بنابراین بهترین کار این است که کابل های متصل به دستگاه را جدا کنید. از یک دستگاه کاربردی هوای فشرده برای تمیز کردن پورت ها استفاده کنید. باز کردن قطعات داخلی کنسول کار خطرناکی است و نباید توسط افراد صورت بگیرد. بهتر است برای از بین بردن گرد و غبار داخل دستگاه اقدام به کمک گرفتن از پشتیبان های سخت افزار نمایید.

یک نکته دیگر این است که نباید دیسک هایی که دارای ترک یا خش های عمیق هستند را در داخل دستگاه قرار دهید این کار سبب آسیب زیاد به دستگاه می شود. دیسکی که در داخل دستگاه قرار می گیرد می بایست تمیز شده باشد و استفاده از پارچه های ابریشمی نرم و لطیف در این زمینه بسیار عالی به نظر می رسد.

افزایش عمرپلی استیشن

افزایش عمر پلی استیشن

 

تاثیر باطری بر طول عمر پلی استیشن

برخی از کنسول های بازی دارای باطری های مخصوصی هستند. بسیار مهم است که باطری های استاندارد برای دستگاه خود در نظر بگیرید. در واقع استفاده از باطری هایی که سطح ولتاژ غیر استاندارد دارند در نهایت مشکل ساز خواهد شد. باتری ها می بایست اورجینال بوده و جریان مناسبی را پشت سر بگذارند. تمامی قطعات داخل دستگاه به واسطه تحمل جریان باطری کار می کنند و اگر ولتاژ مناسب اجرا نشود در نهایت سبب سوختگی می شود. دقت کنید که برای خرید باطری می بایست از نمایندگی های مجاز استفاده کنید و به تبلیغات گسترده ای که در این راستا دیده می شود اهمیت ندهید.

 

 

 

نوسان برق را جدی بگیرید!

حقیقت این است که در برخی از مناطق شهری مشکل نوسان برق وجود دارد. یعنی شبکه برق دچار کاهش یا افزایش ولتاژ برق به دستگاه می شود. در این شرایط نیاز به یک منبع تغذیه و یا دستگاه محافظ دارید. این دستگاه ولتاژ برق را ثابت نگه می دارد و سبب می شود که محدوده نوسانات به شکل دقیق کنترل شود. از سوی دیگر اگر تغییرات و نوسانات ناگهانی و شدید باشد در نهایت فرمان قطع ولتاژ به دستگاه داده می شود. به این ترتیب دستگاه شما از مشکلات گسترده در امان می ماند. نکته مهم دیگر این است که سعی کنید منبع تغذیه کنسول خود را در یک جای خنک قرار دهید. محکم بودن اتصالات و پورت های دستگاه سبب می شود تا دستگاه به بهترین نحو اجرا شود و عملکرد دقیقی داشته باشد.

نکته مهم دیگری که باید بدانید است که اگر دستگاه در حین بازی دچار مشکل شد در ابتدا می بایست دستگاه را خاموش کنید. دقت کنید که این موضوع می بایست به صورت دقیق و دائمی بررسی شود. در صورتی که قطعه ای سوخته باشد نیاز به تعمیر دقیق آن است. به این ترتیب می بایست از افرادی که در این زمینه تبحر دارند کمک بگیرید.

پلی استیشن

پلی استیشن

کلام آخر

گاهی نیاز است که برای افزایش عمر پلی استیشن، دستگاه به شکل اصولی سرویس دوره ای شود. در واقع اگر قطعه داخلی از دستگاه دچار سوختگی شده باشد قطعاً نیاز است که بررسی های لازم روی کیفیت قطعه در نظر گرفته شود. بررسی ها اینطور نشان می دهند که به طور کلی شما می توانید پلی استیشن را تا سالها با کیفیت بالا نگهداری دارید. کافیست مراقب باشید که دستگاه دچار گرمای زیاد نشود. در صورت شنیدن صدای غیر عادی از بخش داخلی دستگاه می بایست سعی کنید موقعیت دستگاه را بررسی کنید. از یاد نبرید که دستگاهی که خریداری می کنید بر اساس نوع برند نیز دسته بندی می شود. کیفیت ساخت دستگاه نیز بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید محصولی با کیفیت بالا تهیه نمایید. پلی استیشن ها بر اساس نوع قطعات سخت افزاری دسته بندی می شوند و این موضوع در نهایت می تواند روی کیفیت دستگاه تاثیر بگذارد.

محصولی که قیمت بسیار ارزانی دارد در نهایت طول عمر کوتاهی نیز خواهد داشت بنابراین سعی کنید در خرید هر وسیله برقی به کیفیت و برند آن دقت کنید و همه جوانب را بسنجید. کنسول بازی ها معمولاً عمر مخصوصی دارند.

 

 

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد