با این کار ها عمر ایکس باکس خود را بیشتر کنید

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 16 آذر 1401 - 23:45
با این کار ها عمر ایکس باکس خود را بیشتر کنید
هر محصولی عمر خود را دارد و عمر ایکس باکس نیز تا بی نهایت نیست! اما با وجود یک سری ترفندهای آسان می توانید عمر ایکس باکس را افزایش دهید و مجبور به خرید مجدد این محصول در قیمت های مختلف نباشید.

 

عمر کنسول ایکس باکس

عمر کنسول ایکس باکس

مهمترین روش های افزایش عمر ایکس باکس

گرما دشمن اصلی و بزرگ برای کنسول های بازی محسوب می شود و سبب کاهش عمر ایکس باکس می شود. بنابراین یکی از مواردی که قطعاً باید در ابتدا به آن بپردازید خنک نگه داشتن دستگاه و تهویه مناسب است. دستگاه را هرگز نباید در یک فضای بسته و بدون تهویه هوا قرار دهید. در صورتی که محیط بسیار گرم است می توانید از رایزر استفاده کنید. این دستگاه کمک می کند تا هوا به زیر کنسول منتقل شود. سعی کنید کابل ها و دستگاه های دیگر را کنسول ایکس باکس جدا کنید و به نوعی فشار مضاعف به دستگاه وارد نکنید.

نکته دیگر تمیز نگه داشتن دستگاه است. گرد و غبار نیز سبب می شود که دستگاه با مشکل زیادی روبرو شود بنابراین سعی کنید از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید تا گرد و غبار و زباله به راحتی از بین بروند. دریچه های فن نباید دچار مسدودیت شوند. در واقع مسدود شدن این دریچه ها سبب می شود که کنسول راحت تر گرم شود و مشکل ساز شود. به این موضوع دقت داشته باشید. معمولاً تمیز کردن کنسول باید هر سه ماه یک بار صورت بگیرد. برای این کار می توانید از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. استفاده از دستمال مرطوب برای این دستگاه اشتباه بوده و سبب می شود که دستگاه با آسیب روبرو شود. در صورتی که فکر می کنید درایو دیسک و دیسک و فن کثیف شده است می بایست سعی کنید از یک فرد متخصص برای تمیز کردن آن کمک بگیرید.

افزایش عمر ایکس باکس

افزایش عمر ایکس باکس

 

 

 

افزایش عمر ایکس باکس با روش های تخصصی

گاه دستگاه مورد نظر درگیر یک سری مشکلات نرم افزاری می شود. نیاز است که مشکلات نرم افزاری و سیستم عامل به طور دقیق برطرف شود. ریبوت دیوایس از روش هایی است که سبب می شود تا دستگاه تا حد زیادی به شکل اصولی کار کند. فریز شدن و اشکالات نرم افزاری اغلب با ریبوت کردن حل می شوند. البته گاه نیاز به تنظیمات کارخانه است که می بایست به دقت صورت بگیرد. نکته مهم این است که بازی ها در کلود نیز ذخیره سازی می شوند بنابراین پس از ریست کردن کنسول لازم است که بازی ها مجدداً دانلود شوند. در این راستا در صورت وجود جانک های موجود در هارد درایو به راحتی از بین می روند و مشکلات کاهش می یابد.

 

افزایش عمر باتری ایکس باکس

ایکس باکس ها دارای کنترلر خصوصی هستند. عمر باتری برای کنترلرها بسیار مهم است و می بایست این موضوع در کوتاه مدت و طولانی مدت مورد بررسی قرار بگیرد. برای اینکه باتری کنترلر ها دوام بیشتری داشته باشند زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید به راحتی می توانید آن را خاموش کنید. این کار به صورت دستی نیز انجام می شود. دکمه وسط کنترلر می بایست فشار داده شود و سپس گزینه خاموش کردن زده شود.

نوعی کیت رسمی شارژ برای کنترلرهای ایکس باکس در نظر گرفته شده است که سبب می شود تا یک بسته باتری قابل شارژ یون لیتیوم در اختیار شما قرار بگیرد. در این بسته کابل شارژ مخصوص نیز وجود دارد. برای شارژ کامل باتری به 4 ساعت زمان نیاز دارید. این میزان شارژ برای حدود 30 ساعت بازی جوابگو است. هرچه طول عمر باتری بیشتر شود در نهایت سبب افزایش عمر ایکس باکس می شود.

برای بررسی وضعیت باتری نیز می بایست دکمه راهنمای ایکس باکس را فشار داده و در قسمت جستجو سمت راست بالای صفحه وضعیت باتری را بررسی کنید. جدا کردن پریز برق پیش از اینکه ظرفیت به 100 درصد برسد بسیار مهم است و سبب می شود که جلوی سرریز شدن شارژ گرفته شود. نکته مهم دیگر این است که دمای هوا روی کیفیت باتری تاثیر می گذارند بنابراین نباید باتری ها در هوای سرد زمستان قرار بگیرند و یا به هیچ عنوان نباید در معرض دمای زیر صفر باشند.

 

ایکس باکس

ایکس باکس

 

مراقب ضربه ها باشید!

یکی از مهمترین تکنیک های حفظ عمر ایکس باکس این است که مراقب قطعات روی کنسول باشید. قطعات در کنسول های بازی ایکس باکس معمولاً به شکل سطحی روی برد قرار گرفته اند. این موضوع یعنی نسبت به ضربه حساس هستند. بهتر است مراقب باشید تا ضربه زیادی به دستگاه وارد نکنید. در واقع این موضوع سبب ضربه دن به دستگاه شده و قطعات روی برد امکان شکستگی و یا سوختن دارند. در صورتی که حافظه دستگاه از بین برود می بایست هزینه کنید و کارت حافظه خریداری کنید. حتی بازی های موجود در حافظه را از دست می دهید.

 

شبکه برق منطقه را جدی بگیرید!

در صورتی که وضعیت شبکه برق منطقه شما با نوسان زیادی همراه است عمر ایکس باکس کاهش می یابد. بهتر است از ادامه بازی منصرف شوید. در صورتی که اصرار به بازی دارید می بایست از محافظ استفاده کنید. نبود محافظ در زمان نوسان برق بزرگترین علل خرابی دستگاه های الکترونیکی محسوب می شود. دقت کنید که باید از ارتباط کابل برق به صورت مستقیم با منبع خودداری کنید. نوسانات شدید برق سبب سوختن دستگاه بازی می شوند و این موضوع به نوبه خود بسیار مساله ساز است بنابراین دقت لازم را داشته باشید و همه جوانب را به خوبی بسنجید. از یاد نبرید که در دنیای امروز که هزینه ها بسیار بالا است رعایت یک سری تکنیک ساده سبب می شود که کیفیت محصولات حفظ شود و طول عمر بیشتری داشته باشند.

 

 

نکته طلایی برای افزایش عمر ایکس باکس

در صورتی که آب، چای و یا هر چیز مرطوب دیگری روی دستگاه ریخت می بایست دو ساعت صبر کنید و سپس دستگاه را روشن کنید. دقت کنید که رطوبت آسیب جدی به قطعات برد دستگاه وارد می کند و حتی باعث سوختن سوکت ها می شود. یک نکته دیگر این است که سعی کنید دستگاه خود را با کمی ارتفاع نسبت به زمین یا سطح قرار دهید تا شرایط گردش هوا به خوبی فراهم شود و شرایط خوبی ایجاد شود. ایکس باکس ها بر اساس نوع برند نیز کیفیت خاص خود را دارند.

 

 

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد