برترین پلتفرم‌های موجود برای ورود به دنیای متاورس در سال 2022

ادمین ایرانیان کنسول یکشنبه 14 فروردین 1401 - 16:37
برترین پلتفرم‌های موجود برای ورود به دنیای متاورس در سال 2022
ما در این جا هفت شرکت را به عنوان برترین پلتفرم‌های موجود برای ورود به دنیای متاورس در سال 2022 معرفی خواهیم کرد.

برترین پلتفرم‌های موجود برای ورود به دنیای متاورس در سال 2022

متاورس به عنوان یک بخش فناوری در دو سال گذشته با سرمایه‌گذاری ‌های شرکت ‌هایی مانند متا پلتفرم، مایکروسافت، اپیک گیمز و سایرین، به‌عنوان یک بخش فناوری به وجود آمده است.

در سال 2020، ارزش بازار جهانی متاورس 47.69 میلیارد دلار بود و بر اساس گزارش سال 2021 از Emergen Research، تا سال 2028 به 829 میلیارد دلار خواهد رسید.

 هفت شرکت هستند که در ظهور Metaverse رهبری می کنند و راه را برای رشد بازار هموار می کنند.

ما در این جا این شرکت ها را به عنوان برترین پلتفرم‌های موجود برای ورود به دنیای متاورس در سال 2022 معرفی خواهیم کرد.

1-دسنترالند

Decentraland یکی از اولین شرکت هایی بود که با اثبات مفهومی قابل اجرا برای Metaverse ارائه شد و از نظر اجرای بازار، پیشتاز است.

دسنترالند

این شرکت که در سال 2017 تأسیس شد، پلتفرم Metaverse خود را در سال 2020 برای عموم راه اندازی کرد و اخیراً شاهد افزایش محبوبیت خود بوده است.

Decentraland یک فضای واقعیت مجازی (VR) است که در آن کاربران می‌توانند محتوا ایجاد کنند، با یکدیگر تعامل داشته باشند و درآمد کسب کنند. (عمدتاً از طریق سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، املاک VR و سایر دارایی‌های دیجیتال.)

این پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز است و از طریق ارز دیجیتال خود به نام MANA عمل می کند.

همچنین در میان سرمایه‌گذاران، شرکت‌ ها و دولت‌ های بزرگ، یعنی پس از مسکن سفارت رسمی باربادیا و مینی‌شهر جدید سامسونگ، مورد علاقه قرار گرفته است.

2- جعبه شنی یا SANDBOX

این پلتفرم برتر Metaverse در ابتدا در سال 2012 به عنوان یک بازی چند نفره برای تلفن های همراه و دستگاه های مایکروسافت ویندوز راه اندازی شد.

شرکت توسعه‌دهنده Sandbox، PIXOWL Inc.، در سال 2018 توسط Animoca Brands خریداری شد و پس از آن به تدریج به Metaverse تبدیل شد.

Sandbox یک محیط بازی است که در آن کاربران می‌توانند بازی بسازند و در رویدادها شرکت کنند. به علاوه، کاربران می توانند با استفاده از نقشه‌ها در دنیای واقعیت مجازی پیمایش کنند و زمینی مشابه Decentraland خریداری کنند. همچنین توکن ارز دیجیتال خود به نام SAND را دارد.

سندباکس نیز ثابت کرده است که مورد علاقه سرمایه گذاران و برندهاست.

 گوچی اخیراً یک فروشگاه واقعیت مجازی در پلتفرم Metaverse این شرکت افتتاح کرده است که در آن کاربران می‌توانند خرید، مالکیت و خریدهای دیجیتالی خود را از این برند به نمایش بگذارند. این شرکت همچنین با شرکت بازی‌های ویدیویی Ubisoft همکاری کرده است تا عناصری از فرنچایزهای بازی مانند Assassin’s Creed و Prince of Persia را در Metaverse معرفی کند.

3- کریپتووکسل ها

Cryptovoxels یک پلتفرم Metaverse است که بر اساس پروتکل بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این پلتفرم دنیای بازی مجازی را ارائه می‌کند که هم از تجربیات VR و هم استفاده از رایانه شخصی پشتیبانی می‌کند، جایی که جامعه آن رویدادهای منظمی را برای کاربران سازمان‌دهی می‌کند.

همچنین می توان املاک Metaverse را بر روی پلتفرم ایجاد کرد و آن را برای فروش قرار داد، از جمله قطعات زمین خالی و ساختمان های پیش ساخته مانند بندرها، خیابان ها، فضاهای همکاری و گالری های هنری.

علاوه بر زمین مجازی، این پلتفرم دارای بازار بزرگی برای خرید و فروش کلکسیون های دیجیتال به عنوان NFT است، از ابزارهای پوشیدنی و وسایل بازی گرفته تا آثار هنری و پوشاک.

4-فضای سومنیوم  یا Somnium Space

Somnium Space یک پلتفرم متاورس بین دستگاهی است. کاربران می توانند از طریق VR، PC، وب و رابط های تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشند. این پروتکل بر اساس پروتکل های بلاک چین اتریوم و سولانا ساخته شده است و دارای بازار دارایی خاص خود است.

کاربران باید قبل از اجرای Somnium Space افزونه MetaMask یا Dapper را نصب کنند، اما استفاده از آن نسبتاً آسان است و برای لذت بردن از همه ویژگی‌های آن نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارد.

Somnium Space دارای چندین قابلیت منحصر به فرد است که آن را در بازار رقابتی متمایز می کند. به عنوان مثال، کاربران می توانند «زندگی برای همیشه» را انتخاب کنند، جایی که به طور خودکار در دارایی مجازی خود برای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی آینده ثبت می شوند.

حتی زمانی که کاربران دیگر نمی توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند، هوش مصنوعی آواتارهای آن ها را زنده می کند. Somnium همچنین یک دنیای کاملاً قابل اسکریپت است. این به کاربران امکان می دهد تا تجربیات خود را برنامه ریزی کنند و دارایی های قابل درآمدزایی را توسعه دهند.

5-روبلوکس

Roblox یک سیستم بازی آنلاین و ایجاد بازی است که به تدریج به یک پلتفرم Metaverse تبدیل شده است. این سیستم طیف گسترده ای از تجربیات مجازی از جمله تجربیات VR را به کاربران خود ارائه می دهد.

این شرکت اخیراً با NFL شریک شد تا یک بازی Metaverse را قبل از Super Bowl 2022 راه اندازی کند. Roblox میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد و قصد دارد پایگاه کاربر عظیم و مجموعه تجربیات خود را زیر یک سقف گرد هم آورد.

روبلوکس

استفاده از Roblox رایگان است، اگرچه ممکن است نیاز به خرید اشیا و دارایی‌های دیجیتال اضافی درون بازی داشته باشید. این بازی طیف وسیعی از تجربیات VR را در ژانرهای مختلف مانند انیمه، ترسناک، نقش‌آفرینی، اکشن و شبیه‌سازی‌های واقعی ارائه می‌دهد.

رشد این شرکت آنقدر خارق‌العاده بوده است که در سال گذشته با یک قطعی ۷۳ ساعته مواجه شد، جایی که نتوانست از میلیون‌ها کاربر پشتیبانی کند. در سال 2022، این شرکت قصد دارد تعدادی از مناطق در دسترس و مراکز داده جدید را برای حمایت از رشد آینده اضافه کند.

6-بلوکتوپیا

Bloktopia یک پلتفرم متاورس است که از یک آسمان خراش مجازی با 21 سطح مجزا تشکیل شده است. کاربران آن، Bloktopians، نه تنها صاحب ارزهای رمزنگاری شده هستند، بلکه می توانند به اطلاعات و محتوای رمزنگاری در یک دنیای یکپارچه نیز دسترسی داشته باشند.

مانند سایر پلتفرم‌های Metaverse، Bloktopia امکان کسب درآمد را فراهم می‌کند.

این بازی تبلیغات خشن VR، بازی، و مالکیت املاک و مستغلات، و رمز ارز دیجیتال خود را به نام BLOK اجرا می کند.

این شرکت یک فضای شبکه ای به نام Blokpad ارائه می دهد. این فضا یک سکوی پرتاب برای کاربران و سرمایه گذاران جدید Metaverse است. در این سکو یا پلتفرم افراد می توانند زمین خریداری کنند، جزئیات قراردادهای Blok را مشاهده کنند، ارزهای دیجیتال بخرند، با سایر کاربران چت کنند و اطلاعیه ها را بخوانند.

پروژه‌های جدید در این پلتفرم Metaverse در Blokpad به نمایش گذاشته می‌شوند تا دسترسی را ساده‌تر کنند.

7-متا پلتفرم ها

فیس‌بوک سال گذشته به متا تغییر نام داد و قصد خود را برای توسعه پلتفرم متاورس بر اساس محصولات موجود Oculus خود اعلام کرد.

 متا پلتفرم ها

علاوه بر برنامه ‌های رسانه ‌های اجتماعی این شرکت مانند مسنجر، اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ، سرمایه‌گذاری زیادی روی ایجاد یک محیط واقعیت مجازی یکپارچه برای کار، بازی و فعالیت ‌های اجتماعی انجام داده است.

بر اساس فراخوان درآمد سه ماهه چهارم، متا در سال 2021 تقریباً 10 میلیارد دلار برای متاورس هزینه کرده است.

برخلاف سایر پلتفرم‌ های موجود در این لیست، متا هنوز نسخه کاملاً قابل دوام و قابل قبولی از Metaverse را عرضه نکرده است.

متا تا به امروز چند مؤلفه کلیدی مانند Horizon Worlds برای ایجاد محتوا و پلتفرم حضور خود را برای طراحی تجربیات همه جانبه طبیعی راه اندازی کرده است.

سال 2022 سال مهمی برای متا خواهد بود، یعنی زمانی که سرمایه گذاری های اولیه آن رشد می کند.

علاوه بر این پلتفرم ‌های برتر Metaverse، Microsoft Mesh، Ali Metaverse by Alibaba، NVIDIA Omniverse و Stageverse نیز گزینه‌هایی برای ورود به متاورس هستند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد