خرید پلی استیشن 1 و مزایای آن

ادمین ایرانیان کنسول شنبه 8 آبان 1400 - 18:30
خرید پلی استیشن 1 و مزایای آن

این مقاله قطعا یکی از نوستالژی ترین مقالات مربوط به کنسول های بازی به حساب می آید. قصد داریم در این مطلب در زمان سفر کرده و شما را به گذشته ببریم. جایی که حدود 25 سال پیش، سبک بازی های رایانه ای به گونه ای دیگر بوده و علاقمندان نیز متفاوت با الان بودند. برای اطلاعات و خرید پلی استیشن 1 با ما باشید

خرید پلی استیشن 1 و مزایای آن

تاریخچه پلی استیشن 1

خیلی از شما در حال حاضر با نسل سوم و چهارم کنسول های بازی آشنا نیستید. آن زمان خبری از خرید پلی استیشن 1 نبود. زمانی که خانواده ها قول می دادند که اگر معدل 20 بگیریم برایمان یک آتاری یا میکرو و سگا جنسیس خریداری می کنند. ساعت ها در روز درس می خواندیم تا بالاترین نمره ممکن را بدست آورده و در نهایت کنسول های بازی 16 پیکسلی اما هیجان انگیز را بدست بیاوریم.

پلی استیشن 1

خرید پلی استیشن 1 و مراحل آن

آن زمان آخر هفته دوستان خود را به خانه دعوت می کردیم تا دور هم سوپر ماریو، سونیک و پلیس آهنی بازی کنیم. در آن زمان اوج گرافیک بازی ها، با عناوین دو بعدی و نهایتا چند پیکسلی دنبال می شد. خیلی وقت بود که شاهد حداقل جهش گرافیکی در کنسول های بازی نبودیم. این مورد حداقل تا قبل از ورود سونی به مجمع تولید کنندگان کنسول های بازی صدق می کرد.

زمان معرفی Playstation 1 بسیار باشکوه و باعظمت آغاز شد. پس از روی کار آمدن مدیرعامل مجموعه سونی، و اعلام مشخصات و قدرت گرافیکی فوق العاده در آن زمان و بازی های جذاب با جزئیات بصری بی نظیر تمام توجهات به کنسول سونی جلب شد و در نهایت هنگام به پایان رسیدن ارقام دو نُه نُه (299) از زبان مجریان به گوش رسید و ناگهان سالن از شدت خوشحالی منفجر شد. همچین غول تکنولوژی با آن همه سخت افزار جدید و قدرت فوق العاده تنها 299 دلار قیمت داشت. از طرفی قابلیت اجرای انواع سی دی رام از بازی تا فیلم و آهنگ موجب شد که برتری سونی در مقابل رقیب مستقیم خود نینتندو را کاملا مشهود و در نتیجه بازار را به نفع خود کاملا ایزوله کند.

پلی استیشن 1 مهد بسیاری از بازی های خاطره انگیز و با قدمت است که هواداران بسیاری را دارند. سری بازی های Resident Evil و Crash Bandicoot که کار خود را در این کنسول آغاز کرده اند و دیگر عناوینی چون Metal Gear های جدید و باگز بانی به دنبال موفقیت های جدیدی در جاده نسل بعدی بودند.

پلی استیشن 1 در زمان عرضه با استقبال فوق العاده ای روبرو شده و در آن روزها رکورد های فروش را جابجا کرده است. در حال حاضر تخمین زده می شود که پلی استیشن 1 از زمان عرضه تاکنون بیش از 120 میلیون نسخه فروش داشته که آن را بعد از پلی استیشن 2 و 4، به پرفروش ترین کنسول های تاریخ تبدیل می کند. پشتیبانی بی نظیر فنی و خدمات پس از فروش سونی، تا عرضه کامل جدید ترین بازی های روز از تمامی شرکت های بازی سازی، پلی استیشن یک را به یک محلی رویایی برای تجربیات گیمینگ آن زمان تبدیل کرده بود. برای اولین بار بود که بازی ها از حالتی دو بعدی با محیط های ساده و نقاشی شده، به کاراکتر هایی سه بعدی و محیط پویا تبدیل شده بود و نسل آینده بازی های رایانه ای در آن مقطع به لطف قدرت پلی استیشن رقم خورد.

پلی استیشن 1

از قدرت پلی استیشن 1 همین قدر بدانید که در سال 2006 از پردازنده MIPS R3000  پلی استیشن یک توسط ناسا برای کاوش ماهواره New Horizons در فضا استفاده شده است. معمولا ناسا برای ماموریت های خود از قطعات و لوازمی استفاده می کند که جواب خود را پس داده اند. با یک حساب و کتاب ساده، به این موضوع پی میبریم که خرید کنسول پلی استیشن 1 در آن زمان، برابر بود با پیشبرد اهداف ناسا در فضا.

تولید و عرضه پلی استیشن 1 بخاطر محبوبیت آن نزد مردم تا انتهای سال 2004 ادامه داشت و تا چند سال گذشته نیز به فروش می رسید

در بازار فعلی، فروش پلی استیشن 1 به طور رسمی صورت نمی گیرد و نسخه های نو موجود در بازار نیز به صورت کاملا محدود و کلکسیونی ارائه می شود و یا دستگاه های کارکرده به فروش میرسد. پلی استیشن 1 با بیش از 3000 بازی  و چندصد عنوان انحصاری، یکی از پرکارترین کنسول های تاریخ می باشد که جولانگاه بزرگان این سبک به حساب می آید.

از نکات جالبی خرید پلی استیشن 1، می توان به اجرای دسته و کارت حافظه پلی استیشن 2 بر روی پلی استیشن 1 اشاره کرد. همچنین با خرید پلی استیشن 1، قادر به اتصال قطعات جانبی مانند اجرا کننده فیلم و کد تقلب بازی ها می باشید

با توجه به عمر 25 ساله ای که از عمر نسل اول کنسول سونی می گذرد، برای خرید پلی استیشن 1، بهتر است از طریق یک مرجع مطمئن این محصول را تهیه کنید. در حال حاضر در نسل نهم به سر می بریم و قیمت ها کنسول ها و بازی ها، با توجه به قدرت سخت افزاری آنها، بسیار بیشتر از درآمد مردم عادی ایران می باشد. و این امر باعث افزایش فروش و تبادلات برای خرید پلی استیشن 1 شده است.  خوشبختانه به لطف قیمت ارزان بازی ها و لوازم جانبی این کنسول، پلی استیشن 1 نسبت به سایر کنسول های قدیمی تعاملات بیشتری را در بازار مشاهده می کند. این بازار خوب در ایران به لطف بازی های خاطره انگیز مانند پپسی من، داینو کرایسیس، هرکول و... می باشد.

خرید پلی استیشن 1 و ویژگی های آن

کارت حافظه این کنسول، بخاطر حجم کم ذخیره بازی ها، نهایتا 1 الی 3 مگابایت را تشکیل میداد. مدال افتخار نیز یکی دیگر از بازی هایی بوده که علت خرید این کنسول خاطره انگیز می باشد.

اگر از علاقمندان خرید پلی استیشن 1 هستید، باید در نظر داشته باشید که این کنسول بخاطر ظرافت و ویژگی هایی که دارد و قدمت آن به بیش از 25 سال نیز می رسد و می تواند با قاطعیت اذعان کرد که پلی استیشن 1، آغاز دوره باشکوه بازی های رایانه ای می باشد. دوره ای که به لطف آن صنعت تولید بازی، یکی از پرسود ترین و پردرآمدترین قطب های آن به حساب می آید.

برای خرید پلی استیشن 1، و یا قیمت پلی استیشن 1، می توانید با مراجعه به وبسایت ما، ضمن دسترسی به لیست کاملی از بازی ها و کنسول ها و لوازم جانبی و اکانت های مجازی، نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایید

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد