پلی استیشن 4

ادمین ایرانیان کنسول جمعه 18 شهریور 1401 - 19:31
پلی استیشن 4

یک کنسول بازی ارزشمند

خرید پلی استیشن 4 با وجود عرضه کنسول های نسل نهم مثل پلی استیشن 5 همچنان یک انتخاب جذاب برای گیمرها محسوب می شود. شاید این کنسول دوره اوج خود را پشت سر گذاشته باشد، اما عناوین جدید هنوز برای آن منتشر می شوند و گرافیک عناوین اختصاصی آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کسانی که قصد خرید کنسول بازی دارند، اما بودجه کافی برای کنسول های جدید ندارند، می توانند روی پلی استیشن 4 حساب کنند.

خرید پلی استیشن 4 با توجه به قدرت بالای این کنسول و پشتیبانی قوی شرکت سازنده، به کسانی که قصد تهیه آن را دارند توصیه می شود. پلی استیشن 4 می تواند بسیاری از خدمات کنسول نسل جدید سونی را برای دارندگان خود فراهم کند. شکی نیست که از نظر گرافیک و قدرت سخت افزاری، برتری با کنسول های نسل نهم است. اما هنوز عناوین کمی به طور اختصاصی برای پلی استیشن 5 عرضه شده اند. همچنین بسیاری از بازی هایی که در پلی استیشن 5 می توان بازی کرد، برای پلی استیشن 4 نیز منتشر شده اند. حتی اگر به دنبال تجربه 4k هستید، نسخه پرو PlayStation 4 می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

کنسول PS4

کنسول PS4

پشتیبانی از سرویس های مخصوص سونی

خرید پلی استیشن 4 به کاربران اجازه می دهد به سرویس هایی مثل PlayStation Plus دسترسی داشته باشند. همچنین می توانند بازی های نسل های مختلف از PS2 تا PS4 را از طریق سرویس مخصوص، استریم کنند. سرویس پلاس برای رقابت با ایکس باکس گیم پس آپدیت هایی را دریافت کرده است و از این به بعد در 3 سطح به کاربران ارائه می شود. سطح پایه به گیمرها اجازه می دهد از بازی های چندنفره آنلاین، ذخیره ابری و تخفیف های فروشگاه لذت ببرند. همچنین دو بازی رایگان در هر دوره به آن ها اختصاص پیدا می کند.

سطح بعدیِ سرویس پلاس جدید، Extra نام دارد و یک کاتالوگ غنی از بازی های PS4 و PS5 را در اختیار مشترکان قرار می دهد. بازی های بزرگی از جمله عناوین اختصاصی پلی استیشن در این کاتالوگ دیده می شوند که ارزش خرید اشتراک Extra را بالا می برند. سطح Premium نیز ویژگی هایی از هر دو سطح قبلی را ارائه می کند و همچنین به مشترکان اجازه می دهد از تجربه عناوین کلاسیک کنسول های نسل های قبل لذت ببرند. بنابراین با خرید پلی استیشن 4 می توانید از ویژگی های جذاب سرویس جدید پلی استیشن پلاس بهره مند شوید.

دسته DualSock 4

دسته DualSock 4

ویژگی های پلی استیشن 4

خرید پلی استیشن 4 به کسانی که به دنبال یک کنسول بازی با امکانات سطح بالا هستند توصیه می شود. با استفاده از این کنسول می توان گیم پلی بازی ها را استریم کرد. همچنین اسکرین شات ها و عکس های ثبت شده از محیط بازی ها را به اشتراک گذاشت. امکان نصب و استفاده از برنامه های مختلف مثل سرویس های پخش فیلم و آهنگ در این کنسول وجود دارد. بنابراین به جز بازی کردن، می توانید با کنسول خود فیلم ها و سریال های مورد علاقه را تماشا کنید. همچنین از امکانات برنامه هایی مثل یوتیوب استفاده کنید.

از نظر ویژگی ها و امکانات سخت افزاری، این کنسول بسیار قوی ظاهر می شود. کنترلرهای مخصوص DualShock 4 بازی کردن را به تجربه ای روان و لذت بخش تبدیل می کند. این دسته های قابل شارژ دارای امکاناتی مثل دکمه اشتراک گذاری و ردیابی حرکتی هستند. همچنین نوار نوری بالای آن ها هماهنگ با گیم پلی تغییر رنگ می دهد. علاوه بر دسته های مخصوص، می توان کنسول را با استفاده از قابلیت Remote Play کنترل کرد. این یعنی می توانید با گوشی هوشمند یا تبلت خود به ویژگی های مختلف کنسول دسترسی داشته باشید.

تنوع اکسسوری ها

خرید پلی استیشن 4 در کنار دستگاه های مخصوص آن مثل هدست بی سیم Platinum به کاربران اجازه می دهد گیمینگ را سطح بالایی تجربه کنند. انواعی از اکسسوری ها برای این کنسول در بازار در دسترس هستند. علاوه بر دسته بازی و هدست مخصوص، انواعی از تجهیزات مخصوص بازی ها و آیتم های تزئینی را می توان برای پلی استیشن 4 تهیه کرد. خوشبختانه امکان ارتقای محل ذخیره سازی کنسول نیز وجود دارد. شما می توانید از حافظه های SSD اینترنال برای ارتقای PS4 استفاده کنید. با نصب SSD، زمان بوت سیستم سریعتر می شود و همچنین مدت زمان لودینگ در بازی های مختلف کاهش پیدا می کند. منوهای خود کنسول نیز سریعتر و روانتر اجرا می شوند.

عینک واقعیت مجازی PlayStation VR یکی دیگر از دستگاه های قابل استفاده در کنسول PS4 است که به بازیکنان اجازه می دهد بازی های سه بعدی و VR را تجربه کنند. این عینک با برخورداری از صفحه نمایش OLED و نرخ فریم 120 هرتز عملکرد خوبی را در اجرا و نمایش بازی های واقعیت مجازی نشان می دهد.

هدست و گیم پد مخصوص

هدست و گیم پد مخصوص

بازی های جذاب PS4

خرید پلی استیشن 4 بیش از هر چیز دیگری به خاطر بازی های این کنسول ارزش دارد. بازی هایی با گرافیک بالا که در سبک های مختلفی قرار می گیرند. قیمت بازی های کنسول PS4 نسبت به بازی های کنسول جدید PS5 در داخل کشور کمتر است. بسیاری از عناوین جدید به طور اختصاصی برای پلی استیشن 4 نیز منتشر می شوند. بنابراین خیالتان می تواند نسبت به تجربه عناوین جدید و اختصاصی پلی استیشن راحت باشد. یک مزیت دیگر این است که در داخل کشور می توانید بسیاری از بازی های این کنسول را به صورت دیسک تهیه کنید. بنابراین دیگر لازم نیست نگران حجم و سرعت اینترنت باشید.

نسخه های مختلف پلی استیشن 4

برای خرید پلی استیشن 4 بهتر است بدانید چند نسخه در بازار وجود دارد. نسخه معمولی در ظرفیت های مختلفی از جمله 500 گیگابایت و 1 ترابایت قابل خرید است. این نسخه از 8 گیگابایت حافظه GDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی اختصاصی 1.84 ترافلاپس برخوردار است. نسخه Pro قابلیت بازی با کیفیت 4K را برای دارندگان خود فراهم می کند. این نسخه همچنین کنسول قوی تری محسوب می شود و از نظر پردازنده گرافیکی، از یک پردازنده 4.20 ترافلاپس بهره می برد. البته نسخه پرو قیمت بالاتری هم دارد و برای تجربه بازی های 4K باید از نمایشگر مناسب استفاده کنید.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد