لوازم جانبی پلی استیشن 4

ادمین ایرانیان کنسول سه شنبه 28 دی 1400 - 09:28
لوازم جانبی پلی استیشن 4
لوازم جانبی پلی استیشن 4 محدود به چند مورد خاص نیست. شرکت های مختلف بويژه شرکت سونی با در نظر گرفتن موارد استفاده، لوازم جانبی متعددی برای این کنسول بازی طراحی و عرضه کرده اند.

لوازم جانبی همچون انواع صندلی گیمینگ، دسته های متنوع با کاربرد متفاوت، فرمان بازی و... که به کاربر این امکان را می دهد تا تجربه ی منحصر به فرد و نزدیک تر به واقعیت از بازی خود داشته باشد.

لوازم جانبی پلی استیشن 4

مقدمه

در سال 2013 نسل هشتم کنسول بازی خانگی شرکت خوش نام سونی، با نام تجاری پلی استیشن 4 (PlayStation 4) یا به اختصار پی اس 4 (PS4)  به بازار عرضه شد.

این کنسول بازی در سه مدل فت، اسلیم و پرو تولید و روانه بازار شد و در همان سال با استقبال بینظیر کاربران روبرو گردید.

 کنسول بازی پلی استیشن 4

شرکت سونی در ساخت کنسول بازی پلی استیشن 4 از پردازنده ی قدرتمند 8 هسته ای AMD Jaguar و رم هشت گیگابایتGDDR5  استفاده کرده است، که به دلیل شباهت سخت افزاری به کامپیوتر های خانگی،  فرصت و امکان لازم را جهت تولید بازی برای بازی سازها فراهم ساخت.

از اینرو کنسول بازی پلی استیشن 4 با داشتن ویژگی های قدرتمند گرافیکی و سخت افزاری و پشتیبانی از بازی های منحصر به فرد، توانسته است میلیون ها کاربر را در سراسر جهان و از جمله ایران پای این کنسول بازی بنشاند. پلی استیشن 4، کنسول بازی پر طرفدار و پای ثابت خانه ی اکثر بازی دوست هاست و از هر طیف سنی مخاطب دارد. از آنجایی که هر وسیله ای جهت نگهداری، ارتقای کیفیت و بهره مندی از هیجان و لذت بیشتر نیازمند استفاده از لوازم جانبی خاص خود است، در ادامه شما را با برخی از انواع لوازم جانبی پلی استیشن 4 آشنا میکنیم.

 

لوازم جانبی پلی استیشن 4 ( ps4) 

کیف حمل کنسول بازی پلی استیشن 4

اگر عاشق بازی باشید قطعا دوست دارید که در مسافرت ها یا دید و بازدیدها کنسول بازی خود را به همراه داشته باشید. برای راحتی در حمل و جلوگیری از آسیب دیدگی پیشنهاد می شود که از کیف حمل کنسول بازی استفاده کنید. کیف حمل پلی استیشن 4 در جنس، کیفیت، رنگ و طرح های متفاوت و متنوع در بازار موجود است.کیف حمل پلی استیشن 4 برای هر دو نسخه ی اسلیم و پرو بصورت مجزا یا مشترک طراحی شده و قابل استفاده است.

 کیف حمل کنسول بازی پلی استیشن 4

استند پلی استیشن 4

این استندها عموماً با هدف شارژ دسته های DualShock 4 و ایجاد سیستم خنک کننده برای کنسول ps4  شما طراحی شده اند. استندهای شارژ دسته ی پلی استیشن 4 در مدل های متنوعی توسط برندهای تجاری مختلف ساخته و عرضه شده اند و در دو مدل دارای فن و فاقد فن وجود دارند. شما می توانید بسته به سلیقه و کارآیی مورد نظرتان، استند پلی استیشن 4 خاص خودتان را تهیه کنید.

استند پلی استیشن 4

فن موجود در ساختار این استندها سبب خنک شدن دستگاه به هنگام بازی می شود. علاوه بر این قرار گیری کنسول بازی و دسته ها در کنارهم ظاهر زیباتری به میز بازی شما می بخشد.

 

دسته بازی ps4

به هنگام خرید کنسول بازی پلی استیشن 4، یک دسته بازی نیز بعنوان اقلام همراه در جعبه دستگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما در اختیار داشتن تنها یک دسته ی بازی آن هم برای یک شخص اهل رقابت موضوع خوشایند یا حتی قابل قبولی نیست از اینرو، اکثر کسانی که اقدام به خرید پلی استیشن 4 می کنند در وهله ی دوم در فکر تهیه ی یک دسته بازیps4  دیگر هستند.جالب است بدانید که دسته ی بازی پلی استیشن 4 جزو پرفروش ترین و محبوبترین کالاهای دسته ی لوازم جانبی ps4  
می باشد.

دسته بازی ps4

در طراحی این دسته ها سعی شده تا سلیقه ها و کاربری های کاربران مختلف در نظر گرفته شود. اگر اهل بازی های چند نفره هستید خرید یک دسته بازی  ps4 دیگر برای کنسول بازی تان، اولین قدم برای تحقق این امر است.

 

پوشش آنالوگ - کاور دسته ps4

شما هم احتمالاً مثل من یا بسیاری از کاربران دیگر به هنگام بازی، با مشکل لیز خوردن آنالوگ دسته یا خود دسته DualShock 4 از زیر دستتان مواجه شده اید. درست است که این موضوع امری طبیعی بوده و بر اثر تعریق دست ها در اثر استرس ایجاد می شود اما در اوج بازی و میان یک نبرد پا یا پای می تواند تمام استراتژی های شما را به هم بریزد و سرنوشت بازی را به سود رقیب شما تغییر دهد. همین موضوع پوشش آنالوگ را به یکی از لوازم جانبی ضروری تبدیل می کند که باید برای دسته پلی استیشن 4 خود تهیه کنید. همچنین اگر ظاهر دسته ها برای شما اهمیت دارد می توانید برای دسته (های) کنسول بازی خود کاور دسته نیز تهیه کنید.استفاده از کاور در طرح های مختلف ظاهر دسته بازی را زیبا تر و هیجان انگیز تر می کند.

 پوشش آنالوگ - کاور دسته ps4

ماوس، کیبورد، هدست و هدفون پلی استیشن 4

جالب است بدانید که کنسول بازی پلی استیشن 4 به راحتی انواع موس و کیبورد و هدفون های شخصی شما را پشتیبانی می کند. شاید ضرورت یا علت استفاده از ماوس و کیبورد برای پلی استیشن 4 بر برخی پوشیده باشد، اما اگر تایپ کردن با دسته ی بازی DualShock 4 و یا استفاده از تاچ پد یا به هنگام مکالمه با دوستانتان در جریان بازی برایتان سخت و ناخوشایند است می توانید با تهیه و استفاده از موس و کیبورد مخصوص کنسول بازی پلی استیشن 4 (ps4) تجربه ی راحتتر و لذت بخش تری از بازی داشته باشید.هدست ps4 یار جدا نشدنی کسانی است که بصورت آنلاین بازی میکنند.

 

 ماوس، کیبورد، هدست و هدفون پلی استیشن 4

هارد اکسترنال

 تنوع بازی های ساخته شده برای کنسول بازی ps4 بسیار زیاد است و دائماً بر تعداد آن افزوده می گردد. از آنجایی که قابلیت دانلود یا نصب این بازی ها بر روی پلی استیشن 4 وجود دارد و اکثر کاربران تمایل دارند تا بازی های جدیدی را تجربه کنند، طبیعی است که پس از مدتی ظرفیت هارد کنسول بازی به اتمام برسد.از اینرو در اختیار داشتن یک هارد اکسترنال مجزا برای پلی استیشن 4 می تواند خیال شما را از بابت در اختیار داشتن فضای کافی برای دانلود و نصب بازی های ps4 راحت کند.

 هارد اکسترنال

کنترلر موو، کنترل نویگیشن، دوربین و واقعیت مجازی VR سونی پلی استیشن 4

از مزیت ها و جذابیت های کنسول پلی استیشن 4، انجام بازی های حرکتی آن است. هدست واقعیت مجازی به همراه دوربین تجربه ی حضور در فضای بازی را به خوبی برای شما شبیه سازی می کند. هدست واقعیت مجازی طراحی شده است که هیجان را به کاربران هدیه دهد.

دوربین پلی استیشن 4 دارای دوعدد لنز برای تشخیص تحرکات شما و فیلم برداری در حین بازی و یک میکروفون قدرتمند برای ضبط صدا است. این دوربین قابلیت تشخیص حرکت های شما را دارد، به گونه ای که می تواند چهره شما را شناسایی کند و به محض دیدن شما وارد حساب کاربریتان شود.

از دسته موو می توانید به عنوان ابزاری چون شمشیر، چاقو، تفنگ و ... در بازی استفاده کنید. کنترل نویگیشن شباهت زیادی به دسته ی بازی پلی استیشن 4  دارد با این تفاوت که، برای نگه داشتن نیازی به هر دو دست ندارد و با یک دست می توان از آن به همراه دسته موو استفاده کرد.لوازم جانبی نام برده، هر یک کارکرد دیگری را تکمیل و بهبود می بخشد.

کنترلر موو، کنترل نویگیشن، دوربین و واقعیت مجازی VR سونی پلی استیشن 4

جمع بندی

لوازم جانبی پلی استیشن 4 محدود به چند مورد خاص نیست. شرکت های مختلف بويژه شرکت سونی با در نظر گرفتن موارد استفاده، لوازم جانبی متنوعی برای این کنسول بازی طراحی و عرضه کرده اند. لوازم جانبی همچون انواع صندلی گیمینگ، دسته های متنوع با کاربرد متفاوت، فرمان بازی، هدست و هدفون و... که به کاربر این امکان را می دهد تا تجربه ی منحصر به فرد و نزدیک تر به واقعیت از بازی خود داشته باشد. هدف از طراحی لوازم جانبی برای کنسول بازی Ps4 این است که، کاربر بتواند با بازی ارتباط بیشتری برقرار کرده و لحظات هیجان انگیزتری را تجربه نماید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد