پلی استیشن 5

ادمین ایرانیان کنسول جمعه 18 شهریور 1401 - 19:02
پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 کنسول نسل جدید سونی

خرید پلی استیشن 5 در صورتی که به دنبال گیمینگ با کیفیت فوق العاده هستید، به شما توصیه می شود. کنسول پلی استیشن 5 نسبت به نسل قبل خود مشخصات بسیار قوی تری را ارائه می کند. این کنسول در کنار ایکس باکس سری ایکس، به عنوان قدرتمندترین کنسول های نسل نهم شناخته می شوند. پلی استیشن 5 درست مثل دیگر کنسول های پلی استیشن می تواند در کنار گیمینگ، به عنوان یک مرکز رسانه ای عمل کند. بنابراین شما می توانید به راحتی تماشای فیلم و گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه را روی این کنسول تجربه کنید. بسیاری از برنامه های محبوب استریم روی محصول جدید سونی قابل استفاده هستند.

خرید پلی استیشن 5 علاوه بر افرادی که برای اولین بار قصد خرید کنسول دارند، یک ارتقای بزرگ برای دارندگان کنسول های نسل قبلی مثل PS4 محسوب می شود. با انتشار بازی های جدید و عناوین اختصاصی، ارزش این کنسول بیشتر خواهد شد. عناوین اختصاصی پلی استیشن 5 با گرافیک بالا، قابلیت هایی مثل ری تریسینگ و استفاده از امکانات جدید کنترلر دوال سنس، طرفداران را هیجان زده کرده اند. بسیاری از کمپانی های بازی سازی در حال انتشار نسخه های مخصوص PS5 عناوین بزرگ خود هستند.

در صورتی که در حساب پلی استیشن خود بازی هایی را به صورت خریداری شده دارید، می توانید با کنسول جدید آن ها را با گرافیک بالاتر و بارگذاری سریعتر تجربه کنید. آپگرید بازی هایی که قبلا خریده اید به نسخه PS5 رایگان است.

پلی استیشن 5

پلی استیشن 5

مشخصات کنسول پلی استیشن 5

پیش از خرید پلی استیشن 5 بهتر است با مشخصات آن آشنا شوید. دو نسخه از این کنسول به بازار عرضه شده است. نسخه استاندارد با قیمت 499 دلار که با خرید آن می توانید بازی ها را به صورت دیسکی و دیجیتالی نصب کنید. نسخه دیجیتال با 100 دلار قیمت کمتر که در آن خبری از دیسک نیست و بنابراین بازی ها فقط به صورت دیجیتالی از طریق کد یا خرید مستقیم از فروشگاه PlayStation نصب می شوند. به جز این تفاوت، دیگر ویژگی های این دو نسخه یکسان هستند. حتی از نظر طراحی، نسخه دیجیتال به دلیل نداشتن درایو نوری متقارن تر و جذاب تر به نظر می رسد. بنابراین اگر با نصب آنلاین و دانلود بازی ها مشکلی ندارید، نسخه دیجیتال به شما پیشنهاد می شود.

خرید پلی استیشن 5 از نظر سخت افزاری می تواند بسیار ارزشمند باشد. چرا که این کنسول از مشخصاتی معادل کارت گرافیک های بسیار قدرتمند بهره می برد. سونی از پردازنده 8 هسته ای Zen 2 برای پلی استیشن 5 استفاده کرده است. این پردازنده با فرکانس 3.5 گیگاهرتزی بسیار قویتر از پردازنده پلی استیشن 4 با فرکانس 1.6 است. قدرت پردازنده گرافیکی یا GPU این کنسول برابر با 10.28 ترافلاپس است که نسبت به PS4 یک آپگرید فوق العاده محسوب می شود. این قدرت گرافیکی به خوبی نشان می دهد که PS5 با چه کیفیت بالایی می تواند بازی های مختلف را اجرا کند.

اگر بخواهیم به دیگر مشخصات اشاره کنیم، 16 گیگابایت رم از نوع GDDR6 در کنار 825 گیگابایت حافظه SSD و درایو بلوری با کیفیت 4K جذاب ترین مشخصات محسوب می شوند. در صورتی که قصد ارتقای حافظه کنسول را داشته باشید، می توانید از طریق اسلات NVMe SSD این کار را به راحتی و با خرید حافظه های SSD انجام دهید.

کنترلر DualSense

کنترلر DualSense

کنترلر DualSense

یکی از ویژگی های جذابی که گیمرها با خرید پلی استیشن 5 می توانند از آن استفاده کنند، کنترلر مخصوص DualSense است. این کنترلر ویژگی های جدیدی مثل بازخورد لمسی، دکمه های تطبیق پذیر و همچنین بلندگوهای داخلی را در خود جای داده است. بازی با دوال سنس چیزی است که قبلا در هیچ دستگاهی تجربه نکرده اید. با استفاده از امکانات این کنترلر، می توانید حتی سر خوردن و کشیدن طناب را در بازی ها حس کنید. تریگرهای دسته پلی استیشن 5 با توجه به چیزی که در بازی اتفاق می افتد، می توانند مقاومت متفاوتی را نشان دهند. این ویژگی موجب می شود برای مثال بتوانید چیزهایی مثل کشیدن فنر را در نوک انگشتان خود حس کنید.

از طریق بلندگوهای دوال سنس می توانید در طول بازی ها با دوستان خود چت کنید. این ویژگی تا حد زیادی شما را از خریدن هدست بازی بی نیاز می کند. با انتشار بازی های جدید، کنترلر دوال سنس نیز قدرت خود را بهتر نشان خواهد داد.

کیفیت بازی ها

خرید پلی استیشن 5 به کاربران اجازه می دهد بازی ها را با بهترین عملکرد روی یک کنسول اجرا کنند. به لطف پردازنده گرافیکی قدرتمند، می توان از تجربه بازی ها با کیفیت 4k لذت برد. ری تریسینگ موجب می شود مواردی مثل انعکاس نور بسیار جذاب باشند. در صورت نیاز به فریم بالاتر، می توانید بعضی ویژگی ها را در تنظیمات غیرفعال کنید. بسیاری از عناوین را می توان با کیفیت 1080 پیکسل با 120 فریم تجربه کرد. با کیفیت 4K نیز امکان رسیدن به 60 فریم در بسیاری از بازی ها وجود دارد.

به لطف استفاده از حافظه های سریع SSD زمان بارگذاری منوها و شروع مراحل بسیار کاهش یافته است. به طوری که می توانید تفاوت را نسبت به کنسول های نسل قبل احساس کنید.

نسخه های مختلف

نسخه های مختلف

نکات تکمیلی

با خرید پلی استیشن 5 می توانید بسیاری از بازی های رایگان را با بهترین کیفیت انجام دهید. برای مثال، می توان به بازی های سبک بتل رویال اشاره کرد. علاوه بر آن، با تهیه اشتراک پلاس از مزایای زیادی برخوردار می شوید و به مجموعه ای از عناوین جذاب دسترسی خواهید داشت. یکی از ویژگی های جدید این کنسول صدای سه بعدی آن است که به خصوص در هنگام استفاده از هدست خود را نشان می دهد. همچنین با خرید بازی ها به صورت دیجیتالی، می توانید آن ها را از طریق هر دستگاهی برای کنسول خود دانلود کنید. حتی اگر کنسول شما خاموش باشد.

تمام این ویژگی ها و امکانات نشان می دهند که با یک کنسول قدرتمند و نسل جدید روبرو هستیم که می تواند انتظارات بیشتر گیمرها را برآورده کند. شاید در داخل کشور این کنسول به دلایلی گران به نظر برسد، اما همچنان ارزش خرید بالایی دارد.

 



 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد