لوازم جانبی پلی استیشن 5

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 29 دی 1400 - 06:12
لوازم جانبی پلی استیشن 5
کمتر از یکسال از زمان معرفی پلی استیشن 5 می گذرد با این وجود، لوازم جانبی متعددی برای آن توسط سونی و سایر شرکت ها عرضه شده است.

. با توجه به پتانسیل بالا و سخت افزار قوی این کنسول بازی، هر روزه لوازم جانبی جدیدتری به منظور ارتقای کیفیت بازی و افزایش هیجان برای پلی استیشن 5 معرفی می شود.

لوازم جانبی پلی استیشن 5

مقدمه

در سال 2020 نسل نهم کنسول بازی خانگی شرکت خوشنام سونی، با نام تجاری پلی استیشن 5 (PlayStation 5) یا به اختصار پی اس 5 (PS5) به بازار عرضه شد. در حال حاضر محبوب ترین و حرفه ای ترین کنسول بازی حال حاضر در بازار، پلی استیشن 5 می باشد.

کنسول بازی پلی استیشن 5 با داشتن خروجی تصویر با کیفیت 4K و درایو بازی Ultra HD Blu-ray up to یکی از محصولات با کیفیت و پرطرفدار محسوب می شود.

پلی استیشن 5 با بهره گیری از پردازش گر AMD RYZEN ZEN 2، 8 هسته و 16 رشته پردازشی، گرافیک قدرتمند AMD Radeon RDNA 2 و 825 گیگابایت حافظه SSD، حرفه ای ترین کنسول بازی حال حاضر است.

پلی استیشن 5 با داشتن تفاوت های فراوان، از نظر سخت افزاری و نرم افزاری جایگزین مناسبی برای پلی استیشن 4 محسوب می شود.

 پلی استیشن 5 از تمام بازی ها و بعضی از لوازم جانبی پلی استیشن 4 نیز پشتیبانی می کند.

  پلی استیشن 5

لوازم جانبی پلی استیشن 5 ( ps5)

 

کیف حمل کنسول بازی پلی استیشن 5

کنسول بازی پلی استیشن 5 یکی از گران قیمت ترین کنسول های حال حاضر بازار است. نگهداری از آن امری مهم برای دارندگانش محسوب می شود. محل قرارگیری و حمل کنسول از موارد مهمی هستند که باید به آن توجه کرد.

طراحی خاص و وزن پلی استیشن 5 باعث می شود که در هر نوع کیفی جای نگیرد. در نتیجه بهترین راهکار استفاده از کیف های مخصوص پلی استیشن 5 است که بصورت تخصصی برای این کنسول بازی طراحی گردیده است.

کیف حمل کنسول بازی پلی استیشن 5

استند پلی استیشن 5

کنسول پلی استیشن 5 با داشتن قدرت پردازش بالا طبعاً حرارت بیشتری هم تولید می کند. با خنک نگه داشتن لوازم برقی می توان عمر و کارایی آنان را بیشتر کرد. با استفاده از استند پلی استیشن 5 که بصورت تخصصی برای این کنسول بازی طراحی گردیده، سلامت کنسول بازی خود را تضمین کنید. استند های پلی استیشن 5 در انواع مختلف تولید می شوند که علاوه بر سیستم خنک کننده، دارای محل قرارگیری دسته های بازی برای شارژ و... نیز می باشند.

استند پلی استیشن 5

پایه شارژ دسته بازی پلی استیشن 5

با استفاده از پایه شارژر Dualsense می توانید همزمان هر دو دسته بازی خود را از طریق پورت EXT که مخصوص شارژ سریع است متصل نمایید. این پایه شارژر بر مبنای طراحی پلی استیشن 5، طراحی شده است. با استفاده از این پایه شارژ، دیگر پورت های USB کنسول بازی اشغال نمی شود.

پایه شارژ دسته بازی پلی استیشن 5

دسته بازیDualsense  PS5

دسته ی بازی پلی استیشن 5 با نام تجاری Dualsense  بر اساس نظر خواهی از طراحان بازی و کاربران ساخته شده است. دسته این کنسول بازی تا به امروز کاربردی تر و دوست داشتنی تر از تمام دسته های بازی موجود در بازار بوده است.

Dualsense تمام دکمه های نسل قبلی خود را با امکانات بیشتر دارا می باشد. سیستم لرزاننده با سیستم پاسخ دهی Haptic و دو عملگر مکانیکی جایگزین شده است، که توسط آن می توانید جزئیات بیشتری از عوامل محیطی را درک کنید. تطبیق بیشتر دکمه های ماشه ای باعث می شود شما هیجان و تنش های بازی را بیشتر احساس کنید. کنسول بازی پلی استیشن 5 همانند نسل قبلی، می تواند تا 4 دسته بازی را پشتیبانی کند. در نتیجه دسته های بازی پلی استیشن 5 از محبوب ترین و پرفروش ترین اقلام جانبی است.

دسته بازیDualsense  PS5

کاور دسته ps4

کاور های دسته پلی استیشن 5 در دو نوع سیلیکونی و پلاستیکی عرضه شده اند و کنترلر کنسول بازی شما را در برابر ضربه و رطوبت محافظت می کنند. این کاورها از لغزش دسته بازی در دستان شما بر اثر تعریق جلوگیری می کنند و باعث می شوند تا تجربه ی بهتری به هنگام بازی داشته باشید.

کاور دسته ps4

هدست پلی استیشن 5

هدست Pulse 3D بصورت تخصصی توسط سونی برای کنسول بازی پلی استیشن 5 معرفی گردیده است. این هدست دارای صدای سه بعدی هماهنگ با تصویر و صحنه های بازی است و از دو عدد میکروفون با طراحی زیبا در هر گوشی بهره می برد. هدست پلی استیشن 5 با استفاده از پردازشگر صوتی Tempest صدای بازی را درون گوش های شما بازسازی می کند و شما را در بازی غرق می کند.

هدست پلی استیشن 5 با بهره گیری از تکنولوژی بی سیم، پورت USB-C برای شارژ و دکمه های تنظیم و قطع صدا به منظور تجربه ی یک بازی حرفه ای طراحی شده است. کلیه ی این قابلیت ها، برای ایجاد ارتباط با کیفیت تر با هم تیمی ها ایجاد شده است.

هدست پلی استیشن 5

دوربین پلی استیشن 5

دوربین پلی استیشن 5 برای ضبط استریم و اشتراک گذاری آن طراحی و ساخته شده است. دوربین پلی استیشن 5 کاملا با کنسول بازی و دسته ها هماهنگی دارد. این دوربین با بهره گیری از دو لنز HD با کیفیت  1080p و میکروفون داخلی اقدام به تصویر برداری می کند.

دوربین پلی استیشن 5

مدیا ریموت پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 از محتوای صوتی- تصویری و شبکه های نتفلیکس، دیزنی پلاس و یوتیوب پشتیبانی می کند. مدیا ریموت پلی استیشن 5 به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی هرچه تمام تر و بدون هیچگونه محدودیتی در منوهای آن پیمایش کنید.

مدیا ریموت پلی استیشن 5

کابل تبدیل واقعیت مجازی پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5

از آنجایی که هنوز برای پلی استیشن 5، هدست واقعیت مجازی اختصاصی معرفی نگردیده است، شما می توانید  با استفاده از این کابل تبدیل، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 4 را به پلی استیشن 5 خود متصل نمایید و از بازی در فضای مجازی لذت ببرید. همچنین پلی استیشن 5 از دسته موو و دیگر لوازم پلی استیشن 4 پشتیبانی می کند.

کابل تبدیل واقعیت مجازی پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5

جمع بندی

پلی استیشن 5 با طراحی زیبا، سخت افزار قدرتمند، نرم افزاری کاربردی و با قابلیت های فراوان توانسته است در نظر کاربران محبوبیت زیادی کسب کند. همین امر باعث می شود هر روزه لوازم جانبی بیشتری برای آن معرفی گردد. ناگفته نماند که پلی استیشن 5 از حافظه های قابل حمل مانند فلش مموری، هارد اکسترنال و برخی از لوازم جانبی پلی استیشن 4 نیز پشتیبانی می کند که از جمله مهمترین آنها می توان به؛ هدست واقعیت مجازی سونی، دسته های موو و ... اشاره کرد.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد