مهمترین روش پاک کردن کش کنسول های بازی

ادمین ایرانیان کنسول پنجشنبه 17 آذر 1401 - 01:07
مهمترین روش پاک کردن کش کنسول های بازی
کنسول های بازی معمولاً یک سری ویژگی های مشابه با کامپیوتر دارند. مثلاً دارای حافظه پنهان یا کش هستند. در صورتی که این حافظه پر شود، کارایی کاهش پیدا می کند و سرعت بازی نیز کاهش می یابد.

به این ترتیب نیاز است که بهترین روش پاک کردن کش کنسول های بازی را بدانیم تا به مشکل بر نخوریم.

 

آسانترین روش پاک کردن کش کنسول های بازی

اگر به بخش جلوی ایکس باکس خود دقت کنید دکمه روشن/خاموش را مشاهده می کنید. در روش پاک کردن کش کنسول های بازی نیاز است که این دکمه را فشار داده و نگه دارید. با این کار کنسول خاموش می شود. پس از آن می بایست سیم برق که در بخش پشت دستگاه است را جداسازی کنید تا جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود. سپس نیاز است که دکمه پاور که در بخش جلوی دستگاه است چندین بار فشار داده شود. پس از آن کابل برق را وصل نمایید. نیاز است که حدوداً دو دقیقه صبر کنید و پس از آن دکمه روشن/خاموش دستگاه را فشار دهید. این روش بسیار آسان است و همه افراد به کمک آن به راحتی می توانند اقدام به روش پاک کردن کش کنسول های بازی نمایند. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که به کمک تنظیمات دستگاه می تواند نتیجه بخش باشد.

 

پاک شدن کش کنسول بازی

پاک شدن کش کنسول بازی

 

روش پاک کردن کش کنسول های بازی از طریق بخش تنظیمات

برای روش پاک کردن کش کنسول های بازی از طریق تنظیمات در ابتدا نیاز است که دکمه ایکس باکس را فشار دهید و وارد بخش Setting یا تنظیمات شوید. پس از آن نیاز است که بخش دستگاه و ارتباطات را انتخاب کنید. یک گزینه با عنوان blu-ray وجود دارد که می بایست روی آن کلیک کنید. در نهایت نیز می بایست گزینه Persistent Storage را انتخاب کنید. پس از انتخاب این قسمت می توانید روی clear کلیک کرده تا شرایط لازم برای پاک کردن کش کنسول های بازی به خوبی اجرا شود.

پاک کردن کش از طریق تنظیمات

پاک کردن کش از طریق تنظیمات

چطور می توان سرعت دانلود ایکس باکس سری ایکس و اس را بیشتر کرد؟

حال که روش های پاک کردن کش کنسول های بازی را یاد گرفتیم چه خوب است یک سری اطلاعات تکمیلی در راستای افزایش سرعت کنسول های بازی نیز مدنظر قرار دهیم. پس از پاک کردن کش کنسول های بازی تا حدودی مشکل کندی دستگاه برطرف می شود اما باز هم سرعت مورد نظر آنطور که باید نبوده و این موضوع در حین دانلود بسیار مساله ساز است. برای افزایش سرعت نیاز است که در ابتدا از سرویس اینترنت خود اطمینان حاصل کنید. سرویس اینترنت شما می بایست پر سرعت باشد. موضوع دیگر این است که از کابل های lan استفاده کنید. در واقع زمانی که کنسول به شکل مستقیم به وای فای متصل شود در نهایت سرعت بهتری خواهد داشت. در صورتی که به هر دلیلی می بایست از وای فای استفاده کنید بهتر است که دستگاه در نزدیکترین محل به وای فای قرار بگیرد.

یک گزینه در کنسول ایکس باکس با عنوان restmode وجود دارد که سبب می شود تا سرعت دانلود چند برابر شود بنابراین از این بخش نیز می توانید استفاده کنید. در صورتی که امکان اختصاص هزینه بیشتری دارید شرایط به صورتی است که می توانید اینترنت پر سرعت تری خریداری کنید تا مشکل کندی برطرف شود.

افزایش سرعت پس از پاک کردن کش

افزایش سرعت پس از پاک کردن کش

تغییر DNS یعنی چه؟

 یکی دیگر از روش هایی که علاوه بر پاک کردن کش کنسول های بازی، می تواند به سرعت دانلود کنسول ها کمک کند این است که کلید ایکس باکس کنترلر را زده و سعی کنید که گزینه پروفایل و سیستم را انتخاب کنید. سپس می بایست وارد بخش تنظیمات شوید. در این بخش می بایست وارد قسمت جنرال شوید و بخش تنظیمات شبکه را انتخاب کنید. حال با انتخاب  Advanced Settings به بخش  DNS Settings می روید و در نهایت گزینه Manual را فعال می کنید. این روند سبب می شود تا سرعت کار بیشتر شود و شرایط بهتری ایجاد شود. دقت کنید که پاک کردن کش کنسول های بازی مزایای زیادی دارد.

 

 

مزایای پاک کردن کش کنسول های بازی

شاید بسیاری از افراد به روش پاک کردن کش کنسول های بازی اهمیت ندهند و این کار را اضافه بدانند اما حقیقت این است که این روند سبب می شود تا کنسول های بازی به درستی اجرا شوند و مشکل سرعت در آنها به حداقل برسد. دقت کنید که شما برای پاک کردن کنسول های بازی می بایست روش درستی را انتخاب کنید. یکی از مهمترین مزایای پاک کردن کش کنسول های بازی این است که سبب سرعت بیشتر در اجرای بازی می شود. تاخیرها به حداقل می رسد و این موضوع سبب می شود تا بتوانید راندمان لازم از بازی را دریافت کنید. از یاد نبرید که پاک کردن کش باید به صورت دوره ای صورت بگیرد و افراط در این زمینه نباشد. کش ها سریع پر نمی شوند. زمانی که احساس کردید بازی با تاخیر همراه است و یا دسته های بازی به درستی در زمان لحظه ای عمل نمی کنند احتمالاً مشکل پر شدن کش دستگاه است.

دقت کنید که با روش پاک کردن کش کنسول های بازی می توانید به سادگی شرایط انتقال یک بازی به بازی دیگر را داشته باشید. همینطور می توانید شرایطی ایجاد کنید تا سرعت اجرای بازی ها چند برابر شود. از یاد نبرید که به طور کلی کنسول های بازی هر یک دارای مشخصه های مخصوصی هستند که می توانند اجرا شوند.

 

نتیجه گیری

با رعایت قوانین پاک کردن کش کنسول های بازی به سادگی می توانید به عمر دستگاه بازی خود بیافزایید. همینطور شرایطی فراهم می شود تا بتوانید سرعت اجرای بازی را افزایش دهید. از یاد نبرید که هر یک از دستگاه های بازی دارای شرایط اجرایی مخصوص به خود هستند. یعنی حافظه کش در دستگاه ها یکسان نیست و برخی زودتر پر می شوند. برخی دیگر از دستگاه ها نیز دیرتر پر می شوند. ارزیابی کنید که به طور کلی می توانید دستگاه هایی را مورد استفاده قرار دهید که دارای سیستم اجرایی مخصوصی است. اینطور که مشخص است این دستگاه ها می توانند برای مدت طولانی بدون نیاز به پاک کردن کش کار کنند بنابراین مشکلی در این راستا وجود نخواهد داشت.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد