روش های تشخیص دسته اصلی PS5

ادمین ایرانیان کنسول چهارشنبه 13 تیر 1403 - 07:30
روش های تشخیص دسته اصلی PS5
تشخیص دسته اصلی PS5 با چه راهکارهایی انجام می شود؟ در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم و راه های مختلفی را بیان کنیم.

تشخیص دسته اصلی PS5 با چه متدهایی امکان پذیر است؟ خرید دسته های فیک یکی از معضلاتی است که می توان آن را در کشورهای جهان سوم مشاهده کرد. برای پرهیز از این اتفاق، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

دسته اصلی PS5 و تقلبی آن چیست؟

قبل از اینکه به روش های تشخیص دسته اصلی PS5 و مدل تقلبی آن بپردازیم، لازم است با این نوع تجهیزات آشنا شوید. همانطور که می دانید، دستگاه های پلی استیشن و متعلقات آن به صورت انحصاری توسط کمپانی سونی اینتراکتیو انترتینمنت تولید می شوند. منظور از دسته اصلی یا اورجینال، کالایی است که توسط خود سازنده تولید و در بازار عرضه شده است. دسته های اصلی PS5 را می توان از 2 طریق زیر دریافت نمود که عبارتند از:

  • باکس پلی استیشن: هرساله شرکت سونی انترتینمنت حجم انبوهی از کنسول های بازی را در اکثر کشورهای جهان ارسال می کند. خود دستگاه، کابل ها و دسته هایی که درون باکس وجود دارند، نسخه اورجینال هستند. شما می توانید در اولین قدم که باکس کامل این کنسول را تهیه می کنید، یک یا دو دسته بازی اصلی را دریافت نمایید.
  • خرید دسته یا کنترلر به صورت جدا: همچنین این امکان وجود دارد که دسته های این کنسول بازی را جداگانه تهیه نمایید. در این روش مهم است که برای تشخیص دسته اصلی PS5 نکاتی را در نظر بگیرید تا کالاهای تقلبی به شما ارائه نگردند.

حال که تا حدودی فهمیدیم منابع اصلی تهیه دسته های اورجینال PS5 چه هستند، بهتر است راجع به دسته های تقلبی نیز صحبت کنیم.

منظور از دسته تقلبی، کالایی است که توسط شرکتی غیر از سازنده اصلی تولید شده باشد. مثلا می توان به تولیدی های هندزفری سامسونگ فیک اشاره کرد که این کالاها را با قیمت هایی بسیار اقتصادی در بازار ارائه می کنند. شرکت هایی در جهان به خصوص چین وجود دارند که قادرند اکثر کالاهای الکترونیکی را به صورت مهندسی معکوس کپی کنند. سپس با آنالیز کامل برد و مدار آنها، نسبت به تولیدشان با قطعات و متریال های مختلف (کیفیت کم یا عالی) اقدام می نمایند. این شرکت ها تولیدی های خود را با نام های "های کپی" یا "کپی" در بازار ارائه می کنند.

آشنایی با دسته اصلی PS5

آشنایی با دسته اصلی PS5

روش های تشخیص دسته اورجینال پلی استیشن 5

با ارائه توضیحات مقدماتی در بخش قبل، حال می توان راجع به تشخیص دسته اصلی PS5 نکاتی را بیان کرد. راه هایی که می توانید برای کشف اصلی بودن دسته پلی استیشن 5 در نظر بگیرید عبارتند از:

  • بررسی ویژگی های ظاهری بسته بندی: یک مورد از روش های تشخیص دسته اصل PS5 برای زمانی است که پک های این کنسول را تهیه کرده اید. در این حالت باید به مشخصات ظاهری پک دقت کنید. مثلا لوگو پلی استیشن، متریال با کیفیت بسته بندی و مهره و موم شدن با برچسب های امنیتی را در پک مشاهده کنید. اگر لوگو در جزئیات خود، اشتباهاتی دارد یا بسته بندی صدمه دیده و کیفیت ندارد، ممکن است تمام متعلقات درون آن نیز فیک باشند.
  • بررسی ویژگی های فیزیکی دسته: همانند مورد قبل، از کیفیت بالای ساخت دسته اطمینان حاصل کنید. همچنین توجه نمایید که دکمه ها و بازخوردهای لمسی دقیق و حساس باشند. این مورد یکی از ویژگی هایی است که در اکثر دسته های فیک نمی توان آن را مشاهده نمود. اگر دسته بازی شما را به احساس چیپ و بی کیفیت بودن سوق می دهد یا دکمه ها به درستی جواب نمی دهند، احتمال بسیار زیاد کالا معیوب یا تقلبی می باشد.
  • بررسی سریال نامبر دسته: یکی از بهترین راه های تشخیص دسته اصلی PS5، بررسی داکیومنت های آن است. شما می توانید برای اطمینان از اصالت دسته DualSense، QR کد پشت آن را اسکن کرده تا شماره سریال را مشاهده نمایید. این کد باید از 17 کاراکتر الفبایی تشکیل شده باشد. همچنین شما می توانید شماره مدل دسته را در پشت این کنترلر بیابید که در قسمت بالای QR کد قرار داشته و شامل 8 کاراکتر الفبایی است.

آشنایی با مشخصات دسته پلی استیشن 5

آشنایی با مشخصات دسته پلی استیشن 5

روش های تشخیص دسته تقلبی PS5

حال باید در خصوص روش تشخیص دسته تقلبی PS5 صحبت کنیم. در این رابطه باید بدانید که با آمدن PS5، یک سیستم امنیتی ایجاد شده و آن نسبت دادن یک کد الکترونیکی به هر وسیله ی این کنسول است. با این کار می توان در صورت گم یا دزدیده شدن دستگاه های شما، آن ها را ردیابی کرد؛ چراکه هر دستگاه کنسول برای اتصال دسته بازی باید در ابتدا کد آن را در خود ثبت کند. در صورت دزدیده شدن کنترلر، شما می توانید برای بستن موقت و از کار افتادن کد اقدام کنید که عملا استفاده از آن کنترلر را بیهوده می کند.

کنترلرهای تقلبی این سریال ها را ندارند و حتی اگر داشته باشند، زمانی که آن را وارد می کنید، امکان اتصال وجود ندارد. چراکه قبل در دستگاهی ثبت شده اند. همچنین بررسی تعداد حروف کدها نیز می توانند تقلبی بودن آن را لو دهند.

روش دیگر آن است که قسمت پشتی کنترلر را بردارید. معمولا نسخه های تقلبی از باتری های کم مصرف و ارزان استفاده می کنند. پس یک تفاوت در شکل یا عملکرد باتری ها با نسخه اصلی مشاهده خواهید کرد.

روش های تشخیص دسته تقلبی PS5

روش های تشخیص دسته تقلبی PS5

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداولی که می توان راجع به تشخیص دسته اصلی PS5 بیان کرد عبارتند از:

  • چگونه می توانیم از خرید قطعات فیک و دسته تقلبی PS5 جلوگیری کنیم؟

خرید از یک فروشگاه معتبر بهترین کاری است که می توانید برای تشخیص دسته اصلی PS5 و جلوگیری از تهیه نسخه تقلبی انجام دهید.

  • روش های تهیه دسته اصلی پلی استیشن 5 چگونه است؟

شما می توانید از فروشگاه های معتبر و آنلاین شاپ هایی که اعتبار کافی را دارند، برای تهیه این قطعات اقدام کنید. همچنین می توانید با بررسی قیمت ها، تا حدودی متوجه اصلی یا تقلبی بودن کالاها نیز بشوید.

  • تشخیص دسته اصلی PS5 از روی ظاهر آن چگونه انجام می شود؟

بافت رویی این دسته ها یک حالت خاص دارد که می توانید آن را با نسخه های تقلبی مقایسه کنید و از این طریق نیز فیک بودن آنها را تشخیص دهید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد