لوازم جانبی ایکس باکس سری X و سری S

ادمین ایرانیان کنسول سه شنبه 28 دی 1400 - 14:58
لوازم جانبی ایکس باکس سری X و سری S
ایکس باکس سری X و S با تکیه بر سخت افزار قدرتمند و نرم افزار کاربر پسند، پرطرفدار ترین کنسول بازی حال حاضر بازار است. لوازم جانبی متعددی برای آن توسط مایکروسافت و سایر شرکت ها عرضه شده است.

با توجه به پتانسیل بالای ایکس باکس، هر روزه لوازم جانبی جدیدتری به منظور ارتقای کیفیت بازی برای کنسول بازی ایکس باکس سری X و S  معرفی می شود.

لوازم جانبی ایکس باکس سری X و سری S

مقدمه

در سال 2019 پروژه ای تحت عنوان اسکارلت، در شرکت مایکروسافت شروع به کار کرد، که ماحصل این تشکیلات ایکس باکس سری S و ایکس باکس سری X بود که هر دو کنسول بازی در سال 2020 برای رقابت با رقیب دیرینه خود، یعنی همان سونی پلی استیشن معرفی و راهی بازار شد.

کنسول بازی ایکس باکس

ایکس باکس سری X قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش 8K را دارا می باشد. با استفاده از 802 گیگابایت حافظه SSD در دسترس، پردازشگر  AMD RYZEN ZEN 2 سفارشی،  رم 16 گیگابایتی از نوع GDDR6 و گرافیک قدرتمند AMD Radeon RDNA 2 در برابر رقیبان قدرت نمایی می کند.

کنسول بازی ایکس باکس سری X از شبکه بیسیم Wi-Fi، بلوتوث، درگاه شبکه LAN، درگاه HDMI، یک درگاه اختصاصی برای اتصال حافظه SSD و سه درگاه USB پشتیبانی می کند.

ایکس باکس سری X و S با سازگاری عقب رو، از تمامی بازی ها و لوازم جانبی ایکس باکس وان پشتیبانی
می کند.

ایکس باکس سری S  از رم 10 گیگابایت GDDR6، حافظه 500 گیگابایتی  SSDو از پردازشگر و گرافیک مشترک با ایکس باکس سری X بهره می برد. ایکس باکس سری S فاقد درایو نوری می باشد.

ایکس باکس سریX  دارای طراحی بسیار ساده و مینیمالیستی است، که این کنسول را قادر می سازد با هر نوع چیدمان و دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد. مکعب مستطیل مشکی ماتی که در هر کجا جای
می گیرد.

ایکس باکس سری X را میتوان در دو حالت عمودی و افقی استفاده کرد. فقط کافیست پایه ی دستگاه را در محل های تعبیه شده برای هر دو حالت نصب نمود.

 

لوازم جانبی ایکس باکس سری  Xو S

کیف حمل کنسول بازی ایکس باکس

وزن کنسول بازی ایکس باکس در حدود 5 کیلوگرم است که این امر آن را،  در حین جا به جایی آسیب پذیر می کند. با توجه به قیمت این کنسول بازی، نگهداری و مراقبت از آن، امری حیاتی محسوب می شود. در نتیجه پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از آسیب فیزیکی به هنگام حمل و جا به جایی از کیف های مخصوص ایکس باکس استفاده شود.

کیف حمل کنسول بازی ایکس باکس

کنسول بازی، دسته های آن و سایر لوازم جانبی هر کدام در جای مخصوص به خود قرار می گیرند و به هنگام حمل صدمه
 نمی بینند.

استند کنسول بازی ایکس باکس سری X و S

قدرت پردازش بالا طبعاً حرارت بیشتری هم تولید می کند. جلوگیری از بالا رفتن حرارت سیستم های الکترونیکی از حیاتی ترین مواردی است که تولید کنندگان لوازم الکترونیکی به آن توجه می کنند. کنسول بازی ایکس باکس سری X از سیستم خنک کننده قوی و بی صدا بهره می برد. با استفاده از یک استند کنسول بازی، مخصوص ایکس باکس سری X  یا S می توان به تهویه بهتر هوا و بالا بردن عمر و کارایی کنسول بازی کمک کرد. همچنین این استند ها دارای پایه نگهدارنده برای هر دو دسته ی ایکس باکس سری می باشند و به مجموعه ایکس باکس شما ظاهری زیبا می بخشد. فن موجود در ساختار این استندها سبب خنک شدن دستگاه به هنگام بازی می شود. علاوه بر این، قرار گیری کنسول بازی و دسته ها در کنار هم ظاهر زیباتری به میز بازی شما می بخشد.جلوگیری از داغ شدن کنسول بازی ایکس باکس باعث افزایش عمر و کارایی آن می شود.

 استند کنسول بازی ایکس باکس سری X و S

دسته بازی ELITE SERIES 2 کنسول بازی ایکس باکس

دسته ی بازی کنسول بازی ایکس باکس با نام تجاری ELITE SERIES 2 جدیدترین دسته بازی شرکت مایکروسافت است، که علاوه بر کنسول بازی ایکس باکس به رایانه شما هم متصل می شود.

دسته بازی از دو عدد باتری قلمی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند که با استفاده از تکنولوژی
 Bluetooth Low Energy بازیکنان را تا 40 ساعت همراهی می کند.

اضافه شدن کلید Share بر روی کنترلر عملیات اشتراک گذاری را آسانتر نموده، به گونه ای که با یک بار فشردن آن اسکرین شات و با نگه داشتن آن اقدام به ضبط ویدیو می کند.

شما می توانید تا 3 پروفایل از حالت های شخصی سازی شده ی خود برای بازی، در آن ذخیره کنید و در حین بازی حالت های مختلف خود را انتخاب کنید. از دیگر قابلیت های این کنترلر، سفارشی سازی دکمه ها و تعویض آن با مدل های موجود در بازار است. بدین گونه که شما می توانید دکمه های دلخواه خود را خریداری کنید و با دکمه های پیش فرض دسته بازی تعویض کنید.

 

اگر اهل بازی های چند نفره هستید خرید یک دسته بازی دیگر برای کنسول بازی تان، اولین قدم برای تحقق این امر است.

 دسته بازی ELITE SERIES 2 کنسول بازی ایکس باکس

حسگر حرکتی مایکروسافت Xbox One Kinect

زمانی که برای اولین بار کینکت مایکروسافت برای ایکس باکس 360 معرفی شد به عنوان بهترین اختراع، در آن سال نام گرفت. کینکت ایکس باکس وان با بهتر شدن طراحی و بیشتر شدن قابلیت ها هنوز در این زمینه یکه تازی می کند.

بازیکن با قرار گرفتن در رو به روی حسگر حرکتی کینکت به بازی پرداخته، و سنسور تمام حرکات و فرمان های صوتی را درک کرده و شناسایی می کند.علاوه بر اشتراک گذاری لحظات بازی، تحرکات و دستورات صوتی را نیز درک و اجرا می کند.

 حسگر حرکتی مایکروسافت Xbox One Kinect

پایه شارژ دسته بازی ایکس باکس

با استفاده از پایه شارژر دسته های بازی ایکس باکس می توانید، باتری های دسته کنسول بازی را در محفظه شارژ قرار داده و هر دو دسته بازی ایکس باکس را برای زیبایی و محافظت در برابر صدمه فیزیکی بر روی این پایه شارژ قرار دهید.

پایه شارژ به نظم در چیدمان و زیبایی کنسول بازی کمک می کند.

 پایه شارژ دسته بازی ایکس باکس

کاور دسته ایکس باکس

کاور های دسته ایکس باکس در دو نوع سیلیکونی و پلاستیکی عرضه شده اند و از لغزش دسته ی بازی، در دستان شما بر اثر تعریق جلوگیری می کنند و کنترلر کنسول بازی شما را در برابر ضربه و رطوبت محافظت
می کنند.استفاده از کاور در طرح های مختلف، ظاهر دسته بازی را زیبا تر و هیجان انگیز تر می کند.

کاور دسته ایکس باکس 

باتری های قلمی قابل شارژ

دسته بازی ایکس باکس جدید مانند نسخه های قبلی از باتری های قلمی AA استفاده می کند.
از معایب باتری های قلمی طول عمر کم، افت میزان آمپر و گران قیمتی را می توان نام برد. با استفاده از باتری های قابل شارژ، می توانید معایب باتری های معمولی و یک بار مصرف را برطرف سازید.بعضی از باتری های قابل شارژ را می توان تا 10000 مرتبه شارژ کرد

باتری های قلمی قابل شارژ 

جمع بندی

شرکت مایکروسافت با معرفی دو کنسول ایکس باکس سری X و S، دو سطح از بازار را هدف قرار داده است. یکی گران قیمت و دیگری با قیمت مناسب تر، که جامعه بیشتری از علاقه مندان به بازی های کامپیوتری را مورد هدف قرار دهد.

طراحی ساده، سخت افزار، نرم افزار قدرتمند و بازی های انحصاری کنسول بازی ایکس باکس جدید را بسیار محبوب کرده است. از همین رو شرکت مایکروسافت  و دیگر تولید کنندگان لوازم جانبی اقدام به ساخت و طراحی سیل عظیمی از اکسسوری ها کرده اند.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد